Mercedes-Benz GLK je prvi put krenuo u prodaju početkom 2009. godine, kao model za 2010. godinu, što znači Mercedes-ov najmanji SUV upravo slavi svoj treći rođendan. Povodom toga Mercedes je ove godine predstavio osveženu verziju svog modela GLK koji ima po malo nezahvalan zadatak kao i njegov prethodnik.
Sada kada su SUV vozila postala veoma važan deo automobilskog sveta i ljudi znaju šta žele kada kupuju ovakav automobil, GLK ima tešku misiju, treba da dokaže da ima ono što je potrebno da bi ga vozili ujutru, uveče, vikendom, ali i da bude sposoban za porodična putovanja. Mi mislim da je Mercedes GLK i više nego sposoban za ovako nešto i to bolje neko ikad.
Mi smo samo nekoliko nedelja nakon zvaničnog dolaska modela GLK u Srbiju, imali priliku da ga testiramo i to model GLK 220 CDI 4MOTION. Nova GLK klasa je Mercedes do poslednjeg šrafa, veoma je konzervativnog dizajna, ali ovo ne znači da nije privlačan, već je baš suprotno.
EKSTERIJER
Jednog dana, vaš sin, koji je sada već dovoljno odrastao da postavlja pitanja koja uspeju da zbune, pojaviće se u dnevnoj sobi i pitaće vas "Tata, tata, šta je mali SUV, kako to izgleda?". Vi ćete morati naći neko objašnjenje, a da nije smešno. Pa, pokušajte da ne koriste novi GLK kao primer, jer vozilo izgleda mnogo robusnije i ozbiljnije nego mali SUV-a, a nudi sportski izgled koji niko neočekuje od Mercedes-ovog SUV-a. Naravno, svemu tome doprinose stajling detalji, koji obuhvata ne samo seksi donju liniju tela, već i set prelepih, atraktivnih 19-inčnih aluminijumskih felni.
Linije automobila deluju na vas na takav način da vam automobil odaje utisak kretanja i kada miruje, a njegova veličina i izgled vas odmah asociraju na sportsku mašinu koja samo vas čeka. Iznenađujuće, iz bilo kog ugla da pogledate automobil on izgleda prelepo, a hromirani detalji odaju utisak luksuza i stavljaju do znanja da ovaj automobil pripada premijum klasi. Velikodušne staklene površine pružiće vam sigurnost i daće vam utisak prostranosti i raskošnosti, kao i dobro osvetljene unutrašnjosti.
Najvažnija nova kreacija kod modela GLK, jeste oblik farova, koji se sada prostiru do maske hladnjaka, a Mercedes-ova LED konstrukcija takođe nudi snažan vizuelni utisak. Agresivni prednji deo ima svoj identitet i pomaže da vozilo izgleda jedinstveno.
ENTERIJER
Nemački SUV se ponosi svojim najvrednijim resursom, kabinom automobila. Svi delovi kabine su sada veoma velikodušni, a Mercedes je otišao što je dalje mogao, pa je ceo prostor putničke kabine prekrio kvalitetnim materijalima, a u slučaju našeg test automobila, to znači obimne povšine prekrivene kožom, sedšta presvučena kombinaciom kože i alkantara, prosto rečeno savšeno.
Sedišta su veoma su udobna, prelepo je sedeti u njima i vrlo brzo će vam dozvoliti da pronađete udoban položaj za vožnju, a takođe će vam pružiti odličnu potporu. Materijali u unutrašnjosti našeg test automobila su bili mešavina premijum materijala. Aluminijum na instrument tabli i odlična meka plastika, sediša od kože i alkantara vrhunskog kvaliteta, kao i volan koji je presvučen kožom vrhunskog kvaliteta, sve ovo objedinjuje luksuzan i sportski osećaj. Dizajneri su takođe posvetili puno pažnje unutrašnjem osvetljenu, pa je vožnja noću pravi užitak koji treba doživeti.
Ergonomija je dobro promišljena, a što se tiče ostalih elemenata, ne možemo ignorisati sličnost instrument table sa više drugih modela iako je odličnog kvalitet, ali u isto vreme moramo da se divimo načinu na koji je Mercedes pronašao ravnotežu između previše dugmica i minimalističkog izgleda.
Pošto smo ovde, takođe ćemo pomenuti da opcioni COMMNAD infotainment sistem, koji koristi novi ekran, koji je smešten na gornjoj strani instrument table. Unutrašnji prostor je ispunjen kvalitetnim materijalima i nudi raspored komadi koji vam omogućava da se fokusirate na vožnju, a to je ono što stvarno pomaže u urbanim sredinama, gde čovek treba da se spremi za borbu protiv jakog saobraćaja. Element koji nas je takođe impresioniro u kabini jeste zvučna izolacija, koja je odlična.
U GRADU
Eksterijer može biti konzervativan kao celina, ali ne možemo poreći činjenicu da je u dolazi sa ultra-modernim detaljima koji čine da se automobil savršeno uklapa sa savremenim urbanim pejzažom. Naš test vozilo je opremljen sa parking senzorima, ali ne i sa zadnjom kamerom, čime su određeni parking manevri izuzetno teški, tako da zaista preporučujemo da zadnju kameru stavite na listu dodatne opreme.
Velikodušan prtljažni prostor je više nego dovoljan za bilo kakvo šoping putovanje. Šestostepeni automatski menjač odlično sarađuje sa motorom, pa vozilo bez problema uspeva da reši sve urbanističke zahteva na brz način. Položaj sedenja vam daje odličan pogled na put i dobru perspektivu gradskog saobraćaja. Takođe ogibljenje na ovom automobilu je savršeno, pa su putovanja vrlo, udobna i prijatna.
Automobil je tako napravljen, da bude maksimalno posvećen vozaču. To znači da ćete uživati u ovom automobilu u bilo kom smislu, konkretno neće više biti nervoze za vreme gradske vožnje, jer ćete se vi odmaratu u ovom automobilu.
Potošnja goriva koju smo zabeležili tokom vožnje u prepunom saobraćaju je 9 litara goriva u gradskim uslovima, što vam možda i ne zvuči impresivno, ali kada uzmete u obzir da ovaj automobil ima skoro 2 tone, to je i više nego korektno.
Dok budete vozili novu generaciju modela GLK sigurno ćete biti primećeni. Dizajn automobila uspeva da privuče pažnju i da zadrži poglede, pogotovu kada ljudi primete novi dizajn svetlosnih grupa, prosto će vam mnogi zavideti što vozite tako atraktivan automobil.
U principu parkiranje ovog automobila nebi trebalo da vam predstavlja nikakav problem jer je automobil pregledan, upravljiv, a tu su i razna pomagala, kao što su prednji i zadnji parking senzori, prednje i zadnje kamere.
NA OTVORENOM PUTU
Merecedes GLK 220 CDI koji smo imali na testu i ne odlikuje se silovitim ubrzanjima, ali to se od ovog motora i ne očekuje, ali smo bili zaista odlučni da isteramo automobil na otvoren put i da vidimo šta nam nudi.
Ubrzanje od 0 do 100km/h traje samo 9 sekundi, što je takođe vrlo impresivno za ovakav automobil. Automobil ima izlaznu snagu od 170ks izmedju 3200 i 4200 obrtaja u minuti i 400Nm maskimalnog obrtnog momenta izmedju 1400 i 2800 obrtaja u minuti. Maksimalna brzina ovog automobila iznosi 205km/h.
Motor je veoma tih i nema preterane buke, ali motor nece imati ništa protiv da ga pogurate u visoke obrtaje ako to situacija zahteva, a šestostepeni automatski menjač je takođe odličan. U automatskom režimu, nudi glatke promene stepena prenosa i samim tim čini ovaj automobil idealnim za duga putovanja.
Automobil na otvorenom putu stvarno pruža neverovatan užitak u vožnji. Na centralnoj konzoli, ispod radio komandi, videćete dugme pomoću kojeg kružite kroz režime vožnje. Ovo dugme nudi tri moda Comfort, Sport i Manual. Ovi modovi kontrolišu motor, menjač, vešanje i upravljački sisitem.
Ukoliko vozite automobil u Comfort modu, sve je namenjeno udobnoj, mirnoj i tihoj vožnji. Automobil se vrti na veoma niskim obrtajima, potrošnja goriva je niža i automobil je neverovatno udoban.
Sport režim vožnje, ne menja puno toga, osmi što se automobil vozi u višim obrtajima, a odziv na papučicu gasa je bolji.
Manual režim vožnje je prvenstveno namenjen, kao što samo ime kaže za manuelno manjenje brzina pomoću "samaraljki" koje se nalaze iza vrhunskog trokrakog volana.
Još jedna važan strana ovog automobila, pored pomenutog komfora koji je očigledan, jeste odlična efikasnost. Mercedes obećava potrošnju goriva od 5,8 litara na 100 km, a mi smo postigli na otvorenom putu cifru od 7.1 litar na 100 km, što je odličan rezultat za ovakav automobil.
Takođe Mercedes koji smo imali na testu ima oznaku 4MATIC,a naša želja je bila da vidimo šta nam ta oznaka nudi na uskim brdskim putevima. Utisak nakon vožnje je bio odličan, jer su nemački inženjeri uspeli da nađu balans između toga da se GLK podjednako dobro pokaže i na asfaltu, i na ostalim podlogama. Putanju koju vozač odabere, automobil će sledi bez pogovora.
GEDŽETI
Mercedes GLK zna koliko je važno obrazovanje, tako da je ovo vozilo završilo neku od najboljih škola u istoriji i spremno je da svo to znanje stavi na raspolaganje svojim korisnicima.
Iz liste standarde opreme pomenućemo Attention Assist sistem koji otkriva umor vozača, LED dnevna svetla, ručica menjača koja se nalazi desno iza volana, funkcija koja će nervirati većinu Evropljana.
Mercedes adaptivni tempomat je savršeno kalibrisan, a od dodatne opreme tu su još ECO start-stop funkcija, adaptivna stop svetla, kožna sedišta kao i elektrčno podešavanje sedišta.
Command infotainment je sistem koji će vas sigurno zabaviti, a nudi vam opcije kao što su navigacija, rikverc kamera, bluetooth konekcija, grafikon sa uporednim performansama i potrošnjom kao i radio koji dolazi sa šarzerom koji prima 6 cd-ova.
BEZBEDNOST
Mercedes GLK je automobil zna sa čim raspolaže i čime može da se ponosi, a to je bezbednost. Ono što će vas dodatno ohrabriti je izuzetno mnogo lima ispred vozila, tako da je zona gužvanja izuzetno velika kao i moć absorpcije udarca.
Prostor koji putnici imaju u kabini takođe je vrlo bitan faktor i ni jedan udarac ne bi trebalo značajno da uđe u kabinu da bi povredio putnički prostor i time putnike. Dakle, vozite se visoko u masivnom automobilu i bezbednost je nešto o čemu ne treba da brinete.
Cena testiranog modela iznosi 49,477 €