Početkom ove godine na srpsko tržište stigla je nova Lancia Ypsilon. Ovo je četvrta generacija gradskog mališana koji je veoma popularan kod mladih ljudi i kod pripadnica lepšeg pola. Svima je jasno da ovaj otmeni gradski mališan neće biti prodajni hit poput Punta ili Corse, ali zahvaljujući svom stilu i unikatnosti komunicira sa velikim kurgom ljudi.
Lancia je svoj mali gradski automobil predstavila još 1985. godine. Dobila je srca kupaca koji su želeli da se izdvoje iz mase običnih i jeftinih automobila. Na taj način se isticao imiđž i posebnost.
Mi smo imali priliku da testiramo poslednju generaciju ovog gradskog mališana koji se odlikovao šarmatnim italijanskim stilom i jasnom težnjom da bude gradski lifestyle automobil. Nova Lancia Ypsilon ima za cilj da se još više posveti osvajanju kupaca nego ranije, jer će sada sigurno ponuditi kupcima ono što žele, luksuz u malom automobilu, udobnost i veoma lep osećaj u toku vožnje.
Na testu se našla verzija sa 1.2-litarskim benzinskim agregatom, sa dvobojnim eksterijerom i atraktivnim felnama čiji su kraci u obliku slova Y. Testirani model dolazi sa "Gold" paketom opreme i cenom od 11,250 evra.
EKSTERIJER
Najnovija verzija malog gradskog mališana Ypsilon, nije više uopšte mala kao što su kola ove klase nekad bila. Napredak, kada je u pitanju ono što se nudi u odnosu na konkurenciju je veoma značajan. Nova Lancia Ypsilon, platformu, vešanje, mjenjače i motore je preuzela od automobila marke Fiat, ali prednost male Lancie u odnosu na Fiat, jeste veći luksuz koji ovaj mališan ima prestižnijim dizajnom karoserije, kao i drugačijim dizajnom unutrašnjost s puno većim spiskom serijske opreme.
Ovaj automobil se odlikuje veoma smelim dizajnom koji je veoma prijatan za oko posmatrača. Mališan se takođe odlikuje velikim atraktivnim svetlosnim grupama, pa samim tim deluje veoma luksuzno i prefinjeno. U oči će vam takođe upadati potpuno nova, prelepa i zanimljiva maska hladnjaka, dok su branici masivni i sportski definisani. Još jedna zanimljiva stvar na automobilu, jesu zadnje svetlosne grupe, veoma futurističkog dizajna.
Pored svega ovoga, najnovija verzija ovog gradsko mališana je prva koja je ponuđena u verziji sa 5 vrata. To se može veoma lako prevideti, jer su kvake na zadnjim vratima sakrivene u "C" stubovima. Lancia je posvetila pažnju detaljima pa tako na eksterijeru ovog automobila možete naći puno hrom detalja koji takođe daju notu luksuza automobilu.
Novim dizajnom poboljšana je i aerodinamičnost, pa Ypsilon sada nudi veoma mali koeficijent otpora.
ENTERIJER
Lancia Ypsilon ima jedan od najupečatljivijih enterijera u svom segmentu. Potvrđuje nasleđe svojih prethodnika, dodajući enterijeru još više elegancije.
Instrument tabla je doživela blagu evoluciju u odnosu na prethodnu generaciju, a postavljena je centralno. Biće vam potrebno malo vremena da se naviknete na takav položaj instrument table, ali kada se naviknete neće biti problema. Tabla je futuristička i daje vozaču lep osećaj u toku vožnje, pogotovu noću kada sve na lep i suptilan način sija. Što se kontrola tiče, veoma su dobro postavljene.
S obzirom na dužinu vozila ponuda prostora je dovoljna, a veličina prtljažnika je skromnih 245 litara.
Na prednjim sedištima se sedi izvrsno, veoma su prijatna i udobna, pa će vam prijati pri putovanjima bez obzira koliko ona duga bila, dok zadnja klupa ima veoma kratku površinu za sedenje i uspravan naslon, pa vam putovanja na zadnjoj klupi i neće baš prijati.
Na centralnoj konzoli pronaćićete veoma simetričan, centralan raspored instrumenata. Takođe, elegantnom obliku kazaljki teško je odoleti. Stvar koje će nekima zasmetati na centralnoj konzoli, jeste plastika koja je tako obojena da podseća na klavirski lak, jer na nju veoma brzo pada prašina, lako se oštećuje i stalno ostaju otisci prstiju.
U GRADU
Dok budete vozili novu Lanciu Ypsilon, bićete primećeni, a pripadnice lepšeg pola, sigurno će se zaljubiti u njega. Dizajn automobila uspeva da privuče pažnju i da zadrži poglede. Mi smo vozili verziju sa 1.2-litarskim bezinskim agregatom, ali u paleti motora nalaze se tri agregata i svaki od njih ima opravdanje zašto je uključen u ponudu. Tu su dva benzinska i jedan dizel agregat. Prvi je 1,2-litarski benzinski agregat sa 8 ventila koji razvija 69 KS. Ukoliko vas ovaj agregat ne zadovoljava tu je i skuplji 1.3-litarski dizel agregat od 95 KS, kao i dvocilindrični TwinAir agregat sa 85 KS.
Mnogi, 1.2-litarski agregat koji se nalazio u našem test vozilu opisuju kao agregat skromnih mogućnosti koji je isključivo namenjen gradskim uslovima. Možda su u pravu ali to svakako zavisi kakav je vaš stil vožnje i koliko je snažno vozite. Prva brzina je dosta kratka tako da Ypsilon bez ikakvih problema može povući, ali ostale brzine su prilično dugačke, sve do pete. Ipak svima je jasno da je ovo automobil s kojim se pre svega treba držati urbanih okruženja.
Urkos malo višljem profilu i smelim stilskim momentima, vozilu se veoma lako pristpa, tako da česta zaustavlja neće biti problem.
Prosečna potrošnja našeg test automobila u gradu je iznosila 7,2 l/100 km.
NA OTVORENOM PUTU
Vožnja Lancie Ypsilon, van granica grada daće vam potpuno drugačiji doživljaj, jer će vam automobil ponuditi i više nego što ste očekivali. Naravno suludo je očekivati da se ovaj automobil može voziti sportski jer tome nije namenjen, ali će vas sigurno zadovoljiti jer odlično drži pravac i traži minimalne korekcije upravljača.
69 KS na otvorenom putu zaista se nekada čini premalo, ali iako nije prebrza, vožnja će svakako biti udobna. Tome doprinose precizni stepeni prenosa. Kao što smo rekli prva brzina je veoma kratka, ali ostale brzine su prilično dugačke, sve do pete, u kojoj pri 4000 rpm automobil ide već 150 km/h. Iz tog razloga vožnja autoputem će biti tiha, opuštena i smirena. Tačno je da će drugi biti brži od vas, ali samo ako voze brže od dozvoljenih 120 km/h.
Potršnja goriva na otvorenom putu je iznosila 6 litara na 100 predjenih kilometara, dok je potrošnja na autoputu iznosila oko 6,9 /100 km. Stvar o koji treba voditi računa, jesu preticanja kada je automobil pod opterećenjem jer su tada granice 1.2-litarskog agrgata ograničene.
S obziron na snagu motora, nema kritika na račun ogibljenja koje je tako podešena da se osećate veoma prijatno i sigurno u toku vožnje. Motor je uparen sa odličnim petostepenim manuelnim menjačem koji nudi brzu i preciznu promenu stepena prenosa.
GEDŽETI
Lancia Ypsilon je mali gradski automobil koji ne raspolaže sa puno gedžeta koji vas mogu zabaviti u toku vožnje. Tu su karakteristike kao što je start-stop sistem koji fenomenalno funkcioniše, manuelna klima, dok se automatska klima može dobiti opciono, električni prozori, preklopna zadnja sedišta i sedišta presvučena materijalima odličnog kvaliteta.
U ponudi su USB, kao i AUX ulaz. Takođe možete dobiti Xenon farove, kožni volan i menjač, alu pedale, zatamnjena stakla, ESP sisitem, senzor za kišu, bluetooth pripremu za telefon, prednja svetla za maglu i upravljač podesiv po visini i dubini.
BEZBEDNOST
Italijanska kompanija je bezbednost shvatila vrlo ozbiljno. Nova Lancia Ypsilon je izuzetno dobro urađena, pa su i najteži udarci dobro kompenzovani kako od strane karoserije, tako i vazdušnih jastuka.
TEHNIČKI PODACI
1.2-litarski benzinski agregat našeg test automobila se stvarno odlično pokazao. Pomenljiva distribucija snage omogućava vam da automobil vozite na obrtajima nižim od 1.500, da bi uštedeli gorivo ili da idete sve do 6.000 obrtaja u cilju da vas koliko toliko G-sila zagolica.
1.2-litarski redni četvorocilindrični Fire Evo II benzinski agregat razvija 69KS pri 5500 obrtaja u minuti i 102Nm pri 3000 obrtaja. Snaga se prenosi na prednje točkove preko petostepenog manuelnog menjača. Iz stanja mirovanja do 100km/h stiže za 14,5 sekundi i ide sve do maksimalnih 163km/h.