Kada je italijanska kompanija Fiat lansirala model Linea u Evropi, svaki auto novinar je željno isčekivao da vidi šta je to Fiat napravio. Očekivanja su bila velika, a Linea sigurno nije razočarala.
Takođe Fiat je jedan od brendova automobila čije automobile kupuju najčešće veliki zaljubljenici italijanskih automobila, ili pak sa druge strane kupci kojima je najvažniji odnos uloženog i dobijenog, odnos cene i kvaliteta.
Na našem testu se našla verzija sa Dynamic opremom, a ispod haube se nalazio 1.4-litarski T-JET turbo benzinski agregat. Cena testiranog modela iznosi 12000 eura.
EKSTERIJER
Mnogi misle da se Fiat vozi sa strašću i to je stvarno tako. Automobil izgleda sjajno, a najbolji deo automobila je prednji gril na kom se nalazi Fiat-ov logo i amblem na kom pise T-JET. To je ujedno i jedini način po kojem možete da razlikujete benzinca od dizel verzije. Dizel verzija ima oznaku Multijet u desnom uglu maske hladnjaka.
Fiat Linea simbolizuje dinamičan i stilski savršen eksterijer koji ima uglađen i prefinjen oblik karoserije, a kompaktan prednji kraj je oživljen izduženim dual-parabola farovima.
Dizajn kojim se ovaj automobil odlikuje prijatan je za oko posmatrača, a branici koji su masivni i lepo zaobljeni daju mu dozu suptilnosti i prefinjenosti.
ENTERIJER
Komapnija Fiat je igrala na sigurnu kartu kada je u pitanju enterijer ovog automobila. Enterijer je vrlo jednostavan i vozaču koji se nađe u ovom automobilu prvi put, biće vrlo lako da shvati čemu šta služi, što je u današnje vreme odlično, jer za korišćenje pojedinih automobila treba puno vremena da se shvati kako šta funkcioniše.
Plastika koja je korišćena u unutrašnjosti dostojna je čak i automobila više klase što je vrlo pohvalno pogotovo ako povučemo paralelu sa nekim konkurentima.
Fiat Linea će se mnogima učiniti manjim automobilom nego što jeste, dok je gledaju spolja, ali enterijer je veoma prostran i udoban. Na prednjim i na zadnjim klupama ima sasvim dovoljno prostora da se putnici udobno smeste. Osim što udobnosti doprinose dobra sedišta, uticaj na udobnost ima i odlično vešanje koje je poprilično mekano.
Prtljažni prostor će vam takođe ponuditi veoma dovoljno prostora jer kapacitet prtljažnika iznosi 222l. Jedina mana kod prtljažnika jeste veličina utovarnog otvora.
U GRADU
Na našem testu našla se Linea sa 1.4-litarskim turbo bezinskim agregatom, ali u paleti motora nalaze se još 2 agregata i svaki od njih ima opravdanje zašto je uključen u ponudu. Tu su još jedan benzinsk i jedan dizel agregat. Prvi je 1,4-litarski benzinski agregat sa 8 ventila koji razvija 78 KS. Ukoliko vas ovaj agregat ne zadovoljava tu je i skuplji 1.6-litarski dizel agregat od 105 KS.
1.4-litarski agregat koji se našao u našem test vozilu nudi puno kako na otvorenom putu, tako i u gradskim uslovima Prva brzina je dosta kratka tako da Linea bez ikakvih problema vuče odlično, a ostale brzine su prilično dugačke, sve do pete, ali to ne predstavlja nikakv problem jer je tu odličan turbo punjač. Uprkos malo višljem profilu i smelim stilskim momentima, vozilu se veoma lako pristpa, tako da česta zaustavlja neće biti problem.
120KS koje Linea pruža su sasvim dovoljni za normalnu i sigurnu vožnju. Savršeno odgovara prosečnoj porodici kojoj će ovaj automobil služiti za nekoliko dužih putovanja godišnje i za svakodnevni odlazak na posao, do prodavnice itd. Naravno kod ovakvog automobila veoma bitna stavka je i potrošnja goriva. Možemo vam reći da smo očekivali da će ovaj agrgat tošiti puno, ali potrošnja u gradskim uslovima je iznosila 8,4 l/100 km.
NA OTVORENOM PUTU
Vožnja Fiat-a Liene, van granica grada pružiće vam baš onoliko koliko očekujete od ovakvog automobila, jer odlično drži pravac i traži minimalne korekcije upravljača. 120Ks koje su vam na raspolaganju sasvim će vas zadovoljiti jer su ubrzanja odlična, a nivo buke je minimalan. Vožnja autoputem će biti tiha, opuštena i smirena. Bez problema ćete postizati i veće brzine od 120km/h.
Potršnja goriva na otvorenom putu je iznosila 6,5 litara na 100 predjenih kilometara, dok je potrošnja na autoputu iznosila oko 7,1/100 km.
Što se preticanja tiče, neće biti nikakvih problema jer 1.4-litarski turbo agregat reaguje odlično na papučicu gasa i pružiće vam odlično ubrzanje, a samim tim će vam obezbediti sigurnost pri preticanjima.
S obzirom na snagu motora, nema kritika na račun ogibljenja koje je tako podešeno da se osećate veoma prijatno i sigurno u toku vožnje. Motor je uparen sa odličnim petostepenim manuelnim menjačem koji nudi brzu i preciznu promenu stepena prenosa.
GEDŽETI
Fiat Linea je gradski automobil koji u isto vreme bez problema može izaći na otvoren put, ali ne raspolaže sa puno gedžeta koji vas mogu zabaviti u toku vožnje. Tu su karakteristike kao što je start-stop sistem koji odlično funkcioniše, automatska klima elektro podizači prozora i sedišta presvučena materijalima odličnog kvaliteta.
U ponudi su USB, kao i AUX ulaz. Takođe možete dobiti Xenon farove, kožni volan i menjač, alu pedale, zatamnjena stakla, ESP sisitem, senzor za kišu, bluetooth pripremu za telefon i upravljač podesiv po visini i dubini.
BEZBEDNOST
Italijanska kompanija je bezbednost shvatila vrlo ozbiljno. Fiat Linea nije bila na EURONCAP testu, ali zato jeste Fiat Grande Puno koji je skoro identičan modelu Liena samo što nema gepek, a on je osvojio 5 zvezdica za zaštitu odraslih putnika, 3 zvezdice za zaštitu dece i 4 zvezdice za zaštitu pešaka.
TEHNIČKI PODACI
1.4-litarski benzinski agregat našeg test automobila odlično pokazao i ponudio nam je i više nego što smo očekivali. Pomenljiva distribucija snage omogućava vam da automobil vozite na obrtajima nižim od 1.500, da bi uštedeli gorivo ili da idete sve do 5.500 obrtaja u cilju da se zabavite.
1.4-litarski redni četvorocilindrični T-Jet turbo benzinski agregat razvija 120KS pri 5500 obrtaja u minuti i 206Nm obrtnog momenta pri 2500 obrtaja. Snaga se prenosi na prednje točkove preko petostepenog manuelnog menjača. Iz stanja mirovanja do 100km/h stiže za 9 sekundi i ide sve do maksimalnih 200km/h.
Na kraju kada se sve sabere i oduzme, možemo vam reći da je Linea odličan automobil za cenu od 12000 evra. Automobil ima odličan potencijal i ukoliko pogledate odnos cene i kvaliteta bićete prezadovoljni. Suludo je očekivati luksuz u ovom automobilu jer nije namenjen tome, ali automobil će vma ponuditi zadovoljavajuću dodatnu opremu.