VOZILI SMO ALFA ROMEO GIULIETTU 1.4 TB

Nakon 25 godina mirovanja pojavila se nova Alfa Romeo Giulietta, koja je rešila da bude dostojni naslednik modela 147.

Alfa Romeo Giulietta se pojavila 2009. godine, a svoju svetsku premijeru doživela je na sajmu automobila U Ženevi 2010. Alfa Romeo Giulietta zaista je podigla veliku prašinu kada se pojavila, pogotovo kada se pomene cifra od 100 miliona evra koji su uloženi u razvijanje C-Evo platforme na kojoj ovaj automobil leži.

Alfa Romeo je brend koji ima posebno mesto u srcima mnogih automoto entuzijasta, a mi smo želeli da proverimo šta je to čime se Alfa ponosi i osvaja srca mnogih.  
Na našem testu se našla verzija sa 1.4-litarskim MultiAir turbo agregatom koji razvija 170 konja.

EKSTERIJER

Ukoliko uklonite sve oznake Alfe, kao i masku hladnjaka i dalje ćete moći da kažete da je ovo Alfa Romeo. Alfa Romeo Giulietta je vizuelno mudra,  pravi je buntovnik, ali uprkos tome, može se lako prepoznati kao pripadnik vizuelno šarmantne Alfa porodice.

Giulietta je automobil čiji dizajn je tako izražajn, da ćete mu se diviti, iz bilo kog ugla da ga gledate, a da opet imate utisak da niste pogledali svaki njen deo. Još jedna zanimljva stvar jeste, da su kvake zadnjih vrata vešto skirvene u C stubovima, pa to čini da zaboravite da Alfa Giulietta nema u ponudi sa troja vrata.

Kada već pričamo o pogledu na automobil, dizajneri Alfe su uspeli vešto da sakriju nekoliko parova LED dioda u farove ovog automobila. LED diode stvrno ostavaljaju upečatljiv utisak, pogotovo noću. 

Osim zanimljivih svetlosnih grupa tu su i odlične 17-inčne aluminijumske felne, bela ekskluzivna boja, tonirana stakla i još mnogo toga što ovaj automobil čini prelepim. Alfa je takođe posvetila pažnju detaljima pa tako na eksterijeru ovog automobila možete naći puno hrom detalja koji daju notu luksuza automobilu. 

Novim dizajnom poboljšana je i  aerodinamičnost, pa Giulietta sada nudi veoma mali koeficijent otpora.

ENTERIJER

Alfa Romeo Giulietta ima jedan od najupečatljivijih enterijera u svom segmentu. Potvrđuje nasleđe svojih prethodnika, dodajući enterijeru još više elegancije i sportskog stila.

Instrument tabla je prava sportska, sa veoma upečatljivim crvenim kazakljakam. Kada pogledate enterijer vaše oči će biti zadovoljane, ali ako malo bolje pogledate i rešite da obratite pažnju na sitnice možda ćete u nekim momentima biti razočarani.

Što se detalja tiče tu su sedišta koja pružaju dobru potporu, volan lepog dizajna, odlična ručica menjača i aluminijumske pedale, dok se preko cele instrument table prostire velikodušna siva površina. Osim toga, tabla je futuristička i daje vozaču lep osećaj u toku vožnje, pogotovu noću kada sve na lep i suptilan način sija. Što se kontrola tiče, veoma su dobro postavljene.

S obzirom na dužinu vozila ponuda prostora je dovoljna, a veličina prtljažnika je 350 litara.

Na sedištima se sedi izvrsno, veoma su prijatna i udobna, pa će vam prijati pri dugim putovanjima.

U GRADU 

Giulietta 1,4 Turbo MultiAir je automobil koji se vozi sa obe ruke na volanu, čak i kada krstarite gradom. Nažalost, baš kao i italijanski supermodeli, Giulietta je veoma uznemirujućeg temperamenta, i može lako izgubiti živce u urbanim sredinama.

Ispod haube se nalazio 1.4 litarski turbo benzinski MultiAir agregat koji razvija 170 ks, a to je sasvim dovoljno da automobil čija je masa 1365 kg, ubrza od 0 do 100 km/h za 7,8 sekundi. 

Naravno ukoliko budete žustri prema ovom automobilu u gradu, svaki put kada pređete 100 km, moraćete da se pomirite sa tim da ste potrošili najmanje 12 litara benzina.

Spas kada je u pitanju temerament ovog automobila dolazi iz DNA sistema koji kontroliše odziv papučice gasa i reagovanje motora na istu. Ovaj sistem omogućava tri moda vožnje. N – normalan, D – dinamičan i A – za posebne uslove na putu, kao što su kiša ili sneg.

N je osnovni mod koji ćete koristiti tokom najvećeg perioda u vožnji. On će vam sa jedne strane omogućiti opuštenu, ali sigurnu vožnju , kao i nižu potrošnju goriva, a sa druge strane i dalje ćete uživati u voznim karakteristikama koje pruža Giulietta. D je sportski mod, a u njemu se budi pravih 170ks snaga i Giulietta postaje prava zver, ali samim tim potrošnja raste.

Dok budete vozili novu Giuliettu sigurno ćete biti primećeni. Dizajn automobila uspeva da privuče pažnju i da zadrži poglede, pogotovu kada ljudi primete agresivni prednji deo automobila. Gde god da parkirate automobil, svi će ga zagledati i biti oduševljeni njegovim izgledom.

Parkiranje ovog automobila nebi trebalo da vam predstavlja nikakav problem jer je automobil veoma pregledan i upravljiv, a tu su i parking senzori koji će vam puno pomoći, ali jedina stvar o kojoj treba da vodite računa pri parkiranju jeste prednji kraj, koji neće tolerisati visoke ivičnjake.

NA OTVORENOM PUTU

Počećemo sa nekom vrstom zaključka, tako da znate šta da očekujete, dok ste za volanom ovog automobila. Giulietta nije neprikosnoven, već kompaktan automobil koji može da bude i udoban i hardcore.

Sada, hajde da vidimo kako smo se mi snašli sa Giuliettom. Razmislite o tome, imamo 1.4-litarski turbo agregat koji razvija 170ks na automobilu koji je težak 1365kg. Ubrzanje od 0 do 100km/h traje samo 7.8 sekundi, što je takođe vrlo impresivno za ovakav automobil. Ubrzanja u drugom i trećem stepenu prenosa su impresivna, što vam omogućava da bez napora da vršite razne manevre.

Automobil smo vozili prelepim predelima Srbije i stvarno smo bili oduševljani samim užitkom vožnje u ovom automobilu. Ukoliko želite da vam motor bude uvek spreman za akciju, za preticanje itd, bilo bi najpoželjnije da ga vozite iznad 2000 obrtaja. Na ovaj način, moć je uvek tu kada vam je potrebna. Dakle, ako želite da vozite Giuliettu žustro, zaboravite na kick-down funkciju, već se potrudite da vam automobil bude uvek na pravim obrtajima za akciju.

Kada vozite automobil na nižim obrtajima, veoma je tih i nema preterane buke, ali motor nece imati ništa protiv da ga pogurate u visoke obrtaje ako to situacija zahteva. U momentu kada rešite da budete surovi prema automobilu, zvuk koji se reprodukuje je neverovatno dobar.

Efikasnost i nije baš nabolja strana ovog automobila, ali svima je poznato da se italijani voze sa strašću i da se na efikasnost ne obraća bas puno. Potrošnja na otvorenom putu je iznosila 8 litara.

GEDŽETI

U ovakvim kolima, glavnoj igrački ne može da se pristupi iz kabine, jer se ta igračka nalazi ispod haube. Naravno to je motor s kojim ćete se najviše poigravati, ali da se vratimo na stvar. 

Gulietta koja se našla na našem testu se i ne odlikuje nekom preteranom opremom koja bi mogla da vas zabavi. Na raspolaganju su nam bili samo standardni radio, klima uređaj i komande na volanu, ali kao dodatnu opremu možete dobiti Blue & Me sistem, koji vam omogućava da povežete svoje uređaje preko Bluetooth-a ili USB-a, kao i 7-inčni displej koji je vešto skriven na tabli.

BEZBEDNOST

Giulietta je dobila pet zvezdica na Euro NCAP, sa ukupnim skorom od 87 poena od mogućih 100.  Prema Euro NCAP jeziku zaštita odraslih putnika je 97% , 85% dece, 63% zaštita pešaka i 86%  asistencija automobila vozaču. 

Euro NCAP proglasio je Giuliettu najbezbednijim kompaktnim automobilom. Kao što možda znate, organizacija je uvela strožiji sistem testiranja 2012., ali je Giulietta je uspela da zadrži rejting od pet zvezdica. 

Giulietta dolazi sa nizom aktivnih i pasivnih bezbednosnih karakteristika, uključujući DNA sistema, VDS sistem koji reguliše sisteme kao što su ABS, ASR, BAS, EBD, Hill Holder), K2 elektronski diferencijal, šest vazdušnih jastuka, sistem usmeren na sprečavanje požara, kao i LED dnevna svetla i zadnja svetla.

Pored toga, arhitektura haube, nudi veoma velikodušnu količinu prostora. Sve u svemu ovo je jedan od najbezbedniji automobil u segmentu.

TEHNIČKI PODACI 

Dakle, hajde da vidimo šta je tačan sastav Alfa Romeo Giuliette koja se našla na našem testu. U pitanju je 1.4 MultAir turbo benzinski agregat od 1368 cm3, koji isporučuje 229Nm maksimalog obrtnog momenta pri 2250 obrtaja i 170 KS pri 5500 obrtaja u minuti. Motor je veoma mišićav, a samim tim što koristi turbinu, vrti se visoko i nudi munjevita ubrzanja.

Iz stanja mirovanja do 100km/h stiže za 7.8 sekundi i ide sve do maksimalnih 217km/h. Što se tiče menjača, on je odličan pretvarača obrtnog momenta, a stepeni prenosa su veoma precizni.

Sada je vreme da se razgovara o šasiju u čiji je razvoj Fiat uložio 100 miliona dolara. Automobil je dug  4351 mm, širok 1798 mm, a visok je 1466 mm.


Povezane teme

All Rights Reserved. | 2009 - 2024. Copyright© Mini STUDIO Publishing Group. | Uslovi korišćenja | Developed by Mini STUDIO Publishing Group