Kada osetite njegovu snagu i potrošnju koja “ne boli”, i vas će zavesti njegov “futuristički look” koji mami poglede svih prolaznika…
Prilikom testiranja novog hibridnog SUV-a, uverili smo se da je Toyota C-HR Hybrid savršeni primer ekonomičnog automobila koji poseduje sve atribute snažnog, brzog i izdržljivog vozila. Kao sve velike auto kompanije na svetu i Toyota je odlučila da se okrene hibridnim automobilima, kako bi se smanjila potrošnja fosilnih goriva i kako bi se zagađenje naše veličanstvene planete zaustavilo.
Glavna zvezda ovog automobila je definitivno motor, 1.8 litarski 2ZR-FEX benzinski agregat koji je ukombinovan sa dodatnim elektro motorom, koji čini da Toyota ide na mešavinu benzina i električne energije. Elektro motor je taj koji se prvenstveno pali i koji služi kao glavni agregat dok vozite polako.
Kada uključite Toyotu C-HR, u prvim trenucima ćete postavljati pitanje „Da li ovaj auto uopšte upaljen?“, jer je u startu nečujan zbog svog elektro motora. Kada pređete brzinu od 40 km/h i kada papučicu gasa pritisnete jače, benzinski deo motora se aktivira i omogućava vam performanse i željeno ubrzanje. Međutim, tada sledi pozitivni šok koji će svakog vozača ostaviti u neverici i koji jasno pokazuje zbog čega su hibridi budućnost automobilske industrije.
Zbog kombinacije sa električnom energijom, ovaj hibridni agregat troši oko 5 litara benzina na 100 kilometara gradske vožnje, u šta smo se i sami uverili. Svakako treba napomenuti da se ovakva potrošnja može ostvariti samo ako vozite polako i umereno, bez naglih ubrzanja i visokih obrtaja. U drugim slučajevima, benzinski motor će preuzeti kontrolu, što znači da će veća količina benzina biti potrošena.
Sledeća stvar koja nas je impresionirala jeste sam dizajn i vizuelni utisak koji ovaj automobil ostavlja čim ga ugledate na drumu. Toyotu C-HR Hybrid karakteriše robusna i agresivna karoserija koja jasno naglašava da je ovde reč o snažnom, brzom, ali i sportskom automobilu koji postaje glavna zvezda bilo gde da se pojavi.
Toyota se potrudila da učini da ovaj SUV ostane moderan i u godinama koje dolaze, tako da ga karakteriše i dosta futurističkih elemenata koji se mogu primetiti na prednjoj masci, prelepim i oštrim LED farovima, kvakama za vrata, ali i na izuzetno atraktivnom zadnjem delu i štop svetlima.
Međutim, to nije kraj iznenađenjima koje Toyota C-HR Hybrid nudi. U trenutku kad se priviknete na moćnu estetiku vozila, sledi još iznenađenja. Kada kročite u njegov enterijer i smestite se u udobna kožna sedišta, pažnju će vam privući elegantan dizajn i veliki kontrolni displej.
Ekran od 8 inča je u potpunosti „touchscreen“ i omogućava vam da kontrolišete gotovo sve opcije na vašem vozilu. Naravno, najbitnija i najkorisnija opcija na ovom displeju jeste GPS navigacija koja je precizna, ekstremno brzo radi i omogućava vam da u toku vožnje sa lakoćom promenite željenu lokaciju ili da izaberete druge opcije koje želite.
Volan nove Toyote dizajniran je tako da pored upravljanja služi i kao kontroler za sve ostale funkcije na automobilu. U početku ćete biti zbunjeni kada ugledate veliki broj komandi na volanu, ali vrlo brzo ćete shvatiti da je Toyota obavila odličan zadatak i učinila da komande i opcije ovog automobila budu lako dostupne i jednostavne za korišćenje.
Preko volana i displeja koji se nalazi između brzinomera i obrtomera možete zadavati vozilu druge komande i birati jedan od 3 ponuđena vozačka moda (Normal, Economic i Sport).
Normal mod vam omogućava ravnomernu potrošnju benzinskog i električnog dela agregata, Economic mod se fokusira da vaše vozilo troši što manje benzina, dok Sport mod ima kontra efekat i daje vam mogućnost da iz automobila izvučete maksimum što se tiče performansi.
Menjač je automatski, vrlo lako se koristi i može se opisati kao standardni automatski menjač, bez tiptronik opcije, uz jednu razliku. C-HR Hybrid poseduje i brzinu koja je obeležena sa oznakom „B“ koja se koristi kada idete nizbrdo duži vremenski period. Pomoću ovog stepena prenosa, Toyota zadržava brzinu u kojoj se nalazi, motorno koči, što znači da kočnice nećete trošiti kada to nije neophodno, a maksimalno ćete dopunjavati električni deo agregata, koji se kasnije može koristiti u ekonomičnoj vožnji.
Naravno, pošto je reč o futurističkom vozilu budućnosti, C-HR Hybrid poseduje i mnoštvo sigurnosnih sistema koji će biti od velikog značaja svim vozačima, a naročito početnicima.
Lane Departure Alert opcija će pratiti linije puta po kojem vozite i upozoriti vas ako vozilo primeti da previše lelujate po putu ili da vaše vozilo ne prati put kako treba. U retrovizorima se nalaze mali senzori i indikatori koji pokazuju da li vam se neko nalazi u mrtvom uglu. Kada indikatori zasvetle, to je znak da se pored vas nalazi vozilo koje se možda ne prikazuje u retrovizorima. Takođe, automobil poseduje i mnogobrojne senzore koji vas upozoravaju ako se ispred vas iznenadno pojave pešaci.
Međutim, najkorisnija stvar i opcija jeste pomoć pri parkiranju. Zbog svoje veličine i robusnog izgleda, Toyota C-HR nije baš pregledna u zadnjem delu, ali parkiranje neće biti problem, jer preko kamere i prikaza na displeju ispred vas moćićete da sagledate koliko imate mesta za parkiranje. Takođe ćete imati i grafičku vizualizaciju koja će vam pokazati koliko treba da okrećete volan kako biste stali na parking mesto. Parking senzori su uvek aktivni i uvek će vas alarmirati ako se previše približite vozilima koja vas okružuju, tako da je „čukanje“ pri parkiranju gotovo nemoguće kada ste u ovom automobilu.
Naravno, na kraju dolazimo i do cene koja vas verovatno najviše zanima. Toyota C-HR Hybrid CHIC koji smo testirali dolazi sa cenom od 26.990 evra. Početna cena Toyote C-HR koji nema hibridni pogon iznosi 19.990 evra. Varijanta sa pogonom na sva četiri točka košta od 28.800 evra, dok se hibrid sa slabijim motorom i opremom može kupiti za 27.700 evra.
Ukoliko još uvek niste ekološki svesni, probajte Toyotu C-HR Hybrid, neće vam škoditi…