Toyota Aygo X Limited – kralj urbane betonske džungle
Kada uske gradske ulice postanu prenatrpane automobilima, a moderna vremena i konstantna užurbanost dignu svakodnevne nivoe stresa, potraga za parkinzima i provlačenje kroz iglene uši između ostavljenih četvorotočkaša deluju kao ključni začin naše najveće noćne more koja se konstantno ponavlja...
U vreme kada kompaktnost postaje ključ uspeha, misija urbanog čoveka više nije prolazak tenkom ulicama grada kako bi bio viđen i ostavio utisak. Danas, u velikim gradovima u kojima više ni šibica ne može da padne, reke vozila nalaze se na sve strane i guše drevnu infrastrukturu koja nikada u svom projektu nije ni zamišljala ovakve dane.
Kako biste od kuće do posla i nazad stigli na najlakši i najbolji mogući način, potrebna vam je okretna i dovoljno kompaktna, ali istovremeno komforna i izdašna mašina, koja svojim izvrsnim i modernim karakteristikama pruža sve što je potrebno urbanim ratnicima.
Većina vozača koja se bori sa svakodnevnim haosom u saobraćaju i putuje kroz urbanu džunglu velikog grada, sanja o idealnom modelu koji ih može ispratiti u svakoj situaciji, doneti pouzdanost, komfor, stil i eleganciju, biti dovoljno snažan kako bi savladao sve prepreke i pritom ostati u sferi niske potrošnje, posebno sada, kada cifre na benzinskim pumpama ne unose previše radosti u naše živote.
Naravno, kompanija Toyota u potpunosti je upoznata sa svim potrebama modernih kupaca i kao brend sa istančanim sluhom za rešavanje različitih problema sa kojima se susrećemo, na scenu stupa sa novom ponudom u vidu kompaktnog krosover modela Aygo X Limited, koji smo testirali na ulicama našeg glavnog grada.
Prvi pogled na Toyota Aygo X Limited predstavlja pravo osveženje i ovoga puta japanski brend je svojoj popularnoj liniji gradskih automobila pružio interesantan redizajn u terenskom stilu, što je sada nezvanično može svrstati u kompakt krosover opseg, iako nije potpuno ispunila uslove po pitanju dužine. Sada, ovaj model stiže sa nešto višom krovnom linijom i glomaznijim dizajnom u odnosu na prethodnu generaciju, zadržavajući ekonomični jednolitarski motor sa 72 ks.
Standardna oprema nove linije uključuje sedamnaestoinčni ekran informativno-zabavnog sistema osetljiv na dodir, sa Apple CarPlay i Android Auto konekcijama, opremom za zamenu točkova, rezervnim točkom, sedamnaestoinčnim felnama, zadnjim spojlerom, grejačima u elektronski podesivim retrovizorima, kamerom za zadnju stranu i Safety Sense 2 sistemom kompanije Toyota, koji uključuje kočenje u opasnim situacijama sa detekcijom pešaka i biciklista, održavanje trake, prepoznavanje znakova, automatska visoka svetla i radarom navođenu kontrolu krstarenja.
Naš test model sa kojim smo uživali vozeći se centrom Beograda, dolazi sa cenom od 23.230 evra i prelepom Cardamom Green nijansom, sa kontrastnim crnim tonovima na C stubovima, osamnaestoinčnim mat crnim točkovima sa narandžastim akcentima, prednjim i zadnjim parking senzorima, beskontaktnim ulazom i paljenjem, parcijalno kožnim finišima i grejačima u prednjim sedištima.
Sa dizajnom koji je dosta kompaktniji, novi Aygo X Limited pruža osećaj kao da je neko čarobnim štapićem sabio SUV model, posebno u zelenoj nijansi našeg automobila. Ovo je sada daleko lepši i privlačniji automobil od prilično stidljivog Aygo modela koji je otišao u penziju, a prema njegovim proporcijama potpuno biste pogrešili, ako pomislite da nije izdašniji u putničkoj kabini od svog prethodnika takođe, posebno u prednjem delu.
Uprkos tome što je robusna kontrolna tabla kreirana od tvrde plastike, ona pruža visok sjaj i sveukupno prati izuzetan kvalitet i lepršavost ostatka putničke kabine, što je posebno tačno kada se radi o velikom elipsastom segmentu na njenom centru u čijem se ramu nalazi ekran informativno-zabavnog sistema. Ovaj ekran osetljiv na dodir stiže sa poslednjom softverskom generacijom kompanije Toyota, koji je daleko odzivniji, zadovoljavajući i jednostavniji za korišćenje od starijih varijanti.
Ispod ovog ekrana na centralnoj konzoli postavljena je veoma uredna i jednostavna tabla sa fizičkim kontrolama grejanja i klime, dok se ispod njih u našem test modelu nalazi par prekidača za grejače u sedištima, sa USB portovima i 12 v soketom odmah do njih.
Na vozačevom mestu iza volana dočekala nas je veoma pregledna kontrolna tabla sa jednostavnim analognim brzinometrom, iako je nama većim delom vremena bila daleko privlačnija upotreba digitalnog displeja smeštenog ispod njega. Ovaj displej predstavlja nam brzinu, putni kompjuter, medijski i muzički izbor, dok može biti kontrolisan putem dugmića na prilično glomaznom, trokrakom upravljaču. Ostatak komandi na volanu zaduženo je za kontrolu pomenute radarski navođene kontrole krstarenja.
Ispod centralne konzole ovog modela nalazi se plitki ostavinski prostor u kome je smešten bežični punjač za telefone i par držača za čaše. Iza njih nalazi se šalthebl manualnog menjača, koji je veoma komforan pod rukom i deluje kao da je preuzet iz poslednje generacije Toyota Corolla modela. Prednja sedišta su u suštini veoma udobna, sa nešto krućim dizajnom, nalik sportskim kadicama, za poboljšanu potporu u lumbalnom delu. Uprkos tome što je nešto bolja podrška u donjem delu leđa ipak nedostatak na dužim putovanjima, naša udobna vožnja centrom grada nije dozvolila da zaboravimo za šta je ova mašina namenjena.
Kompanije Toyota i JBL sarađivale su zajedno radi stvaranja premijum audio sistema koji poseduje zvučne profile prilagođene u skladu sa karakteristikama ovog automobila. Audio sistem se sastoji od četiri zvučnika uparena sa pojačalom od 300W i 200mm velikim sabvuferom smeštenom u prtljažnom segmentu, koji je zadužen za isporučivanje moćnih bas linija i dinamičnog odgovora zvučnicima visokog kvaliteta, stvarajući jasnu, zajedničku zvučnu paletu unutar enterijera.
U zadnjem delu, Aygo X ne donosi ništa više, niti manje od većine vrhunskih gradskih automobila, ali ako su vozač i suvozač viši od 175 cm, prostor za noge ispred zadnje klupe postaje prilično ograničen. Čak i kada bi odrasla osoba uspela da se uvuče pozadi, osećaj koji bi imala prilično je klaustrofobičan, sa linijom zadnjih vrata koja se podiže naglo i staklima koja se ne spuštaju već dolaze sa sistemom žabica koji omogućuje otvaranje unazad ka spoljnim ivicama. Iako se ovo može smatrati bezbednosnom karakteristikom ukoliko nazad vozite decu, za koju je ovaj prostor više nego komforan, ograničen pogled možda za njih može predstavljati problem. Sa druge strane, zadnje staklo je veoma pregledno i prilično izdašno u dimenzijama, a iako pozadi nema USB portova, tamo se ipak nalazi punjač od 12 v.
Prtljažnik Aygo X modela je veći za 63 l u poređenju sa prethodnom serijom i stiže sa dvesta trideset i jednim litrom zapremine. Zadnja sedišta se dele i preklapaju, ali samo u naslonima ostavljajući uzvišenje preko kog je moguće utovariti glomaznije predmete, sa obodom prtljažnika koji je na svojim ivicama prilično dubok, takođe.
Tokom naše vožnje Dorćolom, od isparkiravanja, do uspona Višnjićevom ka Studentskom parku, novi Toyota Aygo X samo je dokazao da je njegovo mesto u urbanom okruženju. Mali motor poseduje prilično niski obrtni momenat ali je to savršeno nadomešćeno težinom automobila od svega 945 kilograma, tako da ne poseduje preterano veliku masu koju mora da savlada u usponima. Sve u svemu, Aygo X pruža veoma živahan osećaj i njegov jednolitarski benzinski motor radosno treperi i reži kada smo ga poterali u više obrtaje, na više od jednog načina pružajući zadovoljstvo tokom vožnje.
Kada je reč o kvalitetu vožnje, novi Aygo X ne odaje utisak traljavosti i mlitavosti, već naprotiv i više je nego dobar kako bi se izborio sa najgorim urbanim površinama na koje možete naići. Iako je dosta pregledniji pozadi od svojih konkurenata, vidljivost je naravno ipak pomalo ograničena, stoga je zadnja kamera više nego korisna u modelu ovakvog, možemo slobodno reći unikatnog, kompaktnog formata. Međutim, kompaktne dimenzije Aygo modela nikako nas nisu prevarile i samo su donele iskonsko zadovoljstvo tokom manevrisanja u skučenoj gradskoj sredini, od olakšanog parkiranja do zaobilaženja brojnih prepreka, zbog čega se možete pitati zašto bi iko kupio bilo šta teže i veće radi svakodnevne vožnje kroz nepregledne i zbijene ulice naše betonske džungle.