Ketlin Bruks kupila je svoju Bubu u decembru 1966.godine, a od tada je svakodnevno koristi i njome ide na posao, obavlja obaveze, kupovinu i sve ostalo.
Buba je kao model obeležje jednog perioda našeg postojanja, hteli mi to da priznamo ili ne. Crvena Buba sa nadimkom Eni, nakupila je više od 563.000 kilometara tokom svog životnog veka od pedeset i jedne godine, ali je Bruksova i dalje koristi kao svoj svakodnevni prevoz do posla. Kada je severnoamerički odsek VW grupacije čuo za Ketlin i njenu Bubu, ponudili su joj restauraciju u njihovoj fabrici u Meksiku, koja je najbolje mesto za rad na Bubama u Severnoj Americi.
„Često čujemo priče o posvećenim vlasnicima Volkswagen modela, ali Ketlin i Eni su nešto zaista posebno i mi smo osetili da ih moramo nagraditi zbog toga“, rekao je Derik Hatami, izvršni podpredsetnik prodaje i maketinga ovog VW odseka. „Originalna Buba lansirala je naše poslovanje u Sjedinjenim Državama. To nije samo Buba, to je član naše porodice, a nakon sveg vremena koje su naši zaposleni proveli u društvu ovog posebnog vozila, smatramo Eni za deo naše porodice takođe“.
Inače, Bruksova radi sa ženama koje su obolele od raka i preživele ga, pružajući im komfor i kozmetičku negu tokom tretmana i oporavka. Kao osoba koja je i sama tri puta pobedila rak dojke, ona kaže da joj je Eni omiljena tema za razgovor već pet decenija unazad.
„Rekla sam više puta da nas dve ličimo jedna na drugu, jer je i ona stara, izbledela, ima udubljenja, pretrpela je udarce i rđu... ali znate šta? Ona i dalje ide. Sve dok ja vodim računa o njoj koliko god da mogu, ona će ići“.
Proces restauracije njene Bube trajao je malo više od jedanaest meseci, a angažovao je tim od šezdeset zaposlenih i stažista. Najveći problemi ovog automobila bili su rđa na podu, vešanju itransmisiji, kao i oni sa električkom, što je sasvim normalno za automobil sa ovom kilometražom.
Iz VW kažu da su zamenili oko četrdeset procenata delova ove Bube i resturirali 357 originalnih delova, uključujući i nalepnice koje je Bruksova nalepila na šasiju i prozore tokom godina. Tim je uspeo da pronađe pravu nijansu crvene za eksterijer ove bube zahvaljuljući pretincu unutar vozačke kabine.
Nekoliko delova koji su korišćeni u restauraciji bili su bolji od originalnih, uključujući diskove kočnica novijih Buba koje su prozivedene u Meksiku u Bluetooth stereo sistem koji replikuje izgled i šmek originala. Sve u ovom automobilu ponovo je povezano, dok je transmisija ponovo urađena, a vešanje unapređeno.
Motor je bio rastavljen, očišćen, osvežen i ponovo sastavljen, dok su sedišta dobija nove navlake sa Kathleen i Annie vezom koji ih krasi. Kako kaže menadžer ovog projekta, Augusto Zamudio, njihov cilj nije bio kreiranje muzejskog primerka, već vraćanje Bube u prvobitno stanje, zahvaljujući kom će vlasnica moći u njoj da uživa još dugi niz godina.
Verujemo da je vlasnica bila presrećna kada je dobila svoju ljubimicu na četiri točka nazad u sasvim novom odelu i sa servisiranim svim delovima u šta se možete uveriti u našoj galeriji.
N.Đ.