Maserati, legendarno ime koje i dalje odzvanja auto-svetom, dobija novi sjaj zahvaljujući Modena Automobili, kompaniji koja restomodom vraća Biturbo na scenu...
Ovaj projekat, inspirisan modelom Shamal, kombinacija je prošlih era i modernih tehnologija – od unapređenog dizajna do modernog twin-turbo V6 motora koji nudi performanse daleko izvan onoga što originalni model može da pruži.
Povratak legendarnog V6 turbo motora
Restomod verzija Biturbo dolazi sa savremenim twin-turbo V6 motorom preuzetim iz ukinutog modela Maserati Ghibli S. Sa dodatnim doradama, motor razvija impresivnih 493 KS, uz standardni obrtni moment od 550 Nm. Uz pomoć osmostepenog ZF automatskog menjača i diferencijala sa Ghiblija, ovaj Biturbo ubrzava do 100 km/h za 4,9 sekundi i postiže maksimalnu brzinu od 290 km/h.
Šasija i karoserija na steroidima
Čelična monokok šasija je pojačana karbonskim vlaknima, dok su kočnice ventilirane i opremljene Brembo čeljustima, što dodatno osigurava kontrolu pri velikim brzinama. Spoljašnjost, inspirisana Shamal modelom, donosi proširene lukove točkova, novi prednji spojler i LED svetla smeštena u ugljenične kućišta. Nazad, automobil dobija modernizovane svetlosne grupe, integrisani spojler i difuzor sa četvorostrukim izduvnim cevima – detalji koji podsećaju na original, ali u potpuno novom ruhu.
Enterijer u znaku luksuza i modernih tehnologija
Iako slike unutrašnjosti još nisu dostupne, Modena Automobili obećava kabinu opremljenu Recaro Classic LX sedištima, digitalnim instrumentima i infotainment sistemom koji prate moderne standarde, uz mogućnosti personalizacije materijala i boja.
Ograničena serija za kolekcionare dubokog džepa
Proizvodnja ovog restomoda ograničena je na samo 33 primerka, svaki po ceni od €585,000. Automobil se sastavlja ručno, uz očekivani rok isporuke između 8 i 10 meseci, čineći ga ekskluzivnim draguljem za ozbiljne kolekcionare.
Da li je Maserati Biturbo Shamal Restomod simbol povratka ili samo nostalgični hir?
Cena i ekskluzivnost ovog modela postavljaju pitanje – da li su restomod automobili samo za one sa dubokim džepom i puno slobodnog vremena, ili će Maserati uz pomoć entuzijasta poput Modena Automobili zaista pronaći svoje mesto u modernoj eri?