Da li mislite da je Porsche 911 Turbo sposobni vozački alat? Pa, šta god vi mislili, znajte da jeste. I to je zapravo, veoma sposoban, što ne znači da nema mesta za unapređenja, što nam kompanija Gemballa još jednom dokazuje, prenoseći ovaj model na sasvim novi nivo.
Na ovogodišnjem SEMA sajmu, nemačka tjuning kuća predstavlja nam Gemballa GT Concept, baziran na modelu Porsche 911 Turbo. Ono što njihovu verziju razdvaja od originalne je činjenica da nam ona nudi 828 konjskih snaga, umesto standardnih 540.
Kako bi izvukli toliko snage iz 3.8 litarskog twin turbo motora sa šest cilindara, Gemballa tjuning kuća zamenila je usisnike, glave cilindara, ventile, vazdušne filtere, poveze, turbo punjače, izduvni sistem i još mnogo, mnogo toga.
Tim ove tjuning kuće takođe je opremio Porsche 911 Turbo model punim aerodinamičnim paketom, kompletnim sa novim branicima, spliterom, stranama, branicima, blatobranima, difuzerom, krilom i pokrivačem motornog sklopa – veći deo ovih detalja napravljen je od karbona. Sve to sada je smešteno na točkove sa prečnikom od dvadeset jednog inča, koji pakuju u sebi diskove od 380 mm sa šestočlanim kleštima napred i diskove od 360 mm sa četvoročlanim kleštima pozadi.
Šta najjasnije sumira ova unapređenja? Pa, sada, ovaj Porsche od nula do sto kilometara na čas ubrzava za manje od 2.4 sekunde, dok mu je maksimalna brzina preko 354 kilometra na čas.
Iako je ovaj model opisan kao koncept, Gemballa tjuning kuća planira da prodaje ove pakete unapređenja svakome ko ima dovoljno novca za njih, kao deo svog GTR 8XX Evo-R Bi-Turbo programa. Kao što se pretpostavili verovatno, ovo nimalo neće biti jeftino. Aerodinamični paket koštaće 25.450 €, unapređenje motora dostićiće i do 49.800 €, opcioni karboniski usisnici mogu biti vaši za 3.880 €. To je zaista dosta novca za unapređenja, bez cene donorskog Turbo modela, koja kreće od 161.800 dolara.
N.Đ.