Klasični Ford F1 sleteo sa litice i prevrtao se više od pedeset metara

Istorijski brdski uspon Pikes Peak ponovo je demonstrirao svoju nepredvidivu prirodu ove godine kada je trkački Ford F1 iz 1949. godine sleteo sa litice zbog mehaničkog kvara...

Skot Birdsal je pokušao da obori svoj prethodni rekordni rezultat brutalnim sletanjem sa puta koje je trajalo duž pedeset i tri metra, ali je na svu sreću iz svega uspeo da izađe bez ikakvih povreda.

Old Smokey F1, retro kamion kompanije Ford brutalno je modifikovan Cummins agregatom sa 1.400 ks i držao je rekord Pikes Peak uspona za dizel vozila još od 2020. godine. U pokušaju da popravi svoje prethodno vreme od 11:24,065, Birdsalu su otkazale kočnice pre nego što je stigao do jedne od najgorih krivina na stazin, odakle je čitav karambol bio potpuno neizbežan. Snimak kamere iz automobila otkriva nam tačan momenat kada je vozač shvatio da više nema funkcionalne kočnice na raspolaganju.

Kako se vozač Chuckles Garage ekipe prisećao svega što je dovelo do incidenta: „Bio sam u neutralnom gasu, krenuo da se postavljam za ulazak u krivinu uz pomoć kočnica, sa pedalom koja mi je odmah propala  do poda bez ikakvog jačeg pritiska. Panično sam krenuo da pumpam kočnice i možete čuti kako se gas blago menja zbog toga što je nakon propadanja kočione pedale moja čizma kačila pedalu gasa“.

U tom trenutku, nije postojalo ništa što bi Birdsal mogao uraditi kako bi izbegao sletanje sa litice: „Znao sam da nema načina da sputam veliko ubrzanje kako bih uspešno skrenuo u krivinu, tako da sam prvo pokušao da se zakačim za jarak, ali je to bilo previše agresivno i bacilo mi je vozilo u vazduh odakle je sve išlo po inreciji. Verovatno dobra stvar u svemu jeste to što više ulazite u krivinu ona postaje manje kamenita i strmija sa druge strane“, zaključio je.

Stari Ford sleteo je na svoj krov pre nego što se okrenuo jedno osam do devet puta i potpuno se zaustavio više od pedeset metara dalje od asfalta. Uprkos ozbiljnosti ovog udesa, kavez je održao kabinu netaknutom, dokazujući svoju važnost i ulogu kada su u pitanju bezbednosne mere. Vozač je bio dobro prodrman i istumban, ali u potpunosti neozleđen, dok svega nekoliko momenata kasnije može biti viđen kako se penje iz kabine i pruža znak kamerama da je dobro. Ekipa za bezbednost potvrdila je da Birdsal nema povrede, najviše zahvaljujući kavezu, pojasevima, FIA sertifikovanoj kacigi i sedištima.

Naravno, trkački pikap je uništen u potpunosti, sa ozbiljnim oštećenjima na karoseriji, ramu i motoru, što ga čini nepopravljivim. Međutim, njegov vlasnik i vozač potvrđuje da će možda pokušati da spasi svog ljubimca kako bi bio ulično legalno vozilo u budućnosti. Kako prenose lokalni mediji, Pajk Pikov rekord koji je držao Old Smokey pao je ove godine, sa novim rekorderom Radical dizel modelom sa tri turbine, koji se popeo na brdo za 10:25,071.

N.Đ.

Povezane teme

All Rights Reserved. | 2009 - 2024. Copyright© Mini STUDIO Publishing Group. | Uslovi korišćenja | Developed by Mini STUDIO Publishing Group