Tokom prošlonedeljnog strašnog sudara na belgijskoj trci, bočna strana i halo zaštita kokpita bolida Čarlsa Leklera, vozača ekipe Sauber, pretrpeli su značajna oštećenja, nakon što je McLaren, Fernanda Alonsa preleteo iznad njegovog bolida...
U intervjuu datom svetskim medijima, trkački direktor FIA, Čarli Vajting, izjavio je da je halo verovatno sprečio Alonsovu gumu da dođe u direktan kontakt sa Leklerovom kacigom, što bi gotovo sigurno ozbiljno povredilo francuskog vozača.
„Mi smo već temeljno pregledali sve delove. Malo je rano za zvanični izveštaj, ali mogu da kažem kako smo pronašli jasne i značajne tragove guma na šasiji i halo sistemu. Možda ovo deluje pomalo spekulativno, ali nama ne ostaje previše prepuštenog mašti i jasno je šta bi ovakvi tragovi učinili da su se našli na Čarlsovoj glavi. Ovakav kontakt bi se svakako dogodio da halo zaštita nije bila na bolidu.“
Unutar svoje izjave koja se zasniva na velikom broju dokaza i indikatora da bi McLaren verovatno završio na bolidu francuskog vozača, direktor je ipak potvrdio da ove stvari i dalje ostaju u polju spekulacija.
„Naši istraživači su kreirali veoma detaljan izveštaj, interni, naravno, ali mi pokušavamo da prikupimo što više informacija, jer se za sada radi na procesu stvaranja halo 4 opreme, tako da će svako dodatno saznanje o ovom zaštitnom segmentu predstavljati pravo blago. Mi smo kreirali dosta fotografija i naše istraživanje će biti usko vezano sa ekipom Sauber, samo kako bi bilo ostvareno potpuno razumevanje i zaključene sve okolnosti ove nesreće.“
Vajtingov tim će želeti da sazna što više o obliku, svim šrafovima i spojnim mestima, kako bi utvrdili da li je struktura ovog bezbednosnog dela bolida uništena ili ne.
Čak i ako Alonsov točak ne bi došao do Leklerove kacige, sa halo opremom ili ne, slični incidenti uvek mogu da se dogode, a kada jedan bolid leti preko drugoga, točkovi su uvek nešto ispod nivoa šasije, što je sasvim dovoljno kako bi bio iniciran kontakt sa glavom drugog vozača.
N.Đ.