SEAT ulazi u novu eru: novi Leon je zapanjujuće dobar auto - svojim jedinstvenim, emocionalnim dizajnom, svojim dinamičnim sportskim karakterom, neodoljivim paketom inovativne tehnologije i svojim prefinjenim kvalitetom i premijum elegancijom.
Treća generacija Leona je potpuno novi automobil koji je iz osnova razvijen. Njegovi prethodnici su omogućavali uživanje u vožnji i izuzetnu funkcionalnost – tradicija koju će novi SEAT Leon sigurno nastaviti. I ovaj model se proizvodi u fabrici u Martorelu pored Barselone, u Španiji. Od premijere prve generacije Leona 1999. godine, SEAT je prodao 1.2 miliona vozila krajnje uspešne game ovog modela. Model sa petoro vrata je pun luksuzne tehnologije poput infotainment sistema, sistema asistencije, šasije i pogona. Motori predstavljaju kombinaciju lakih performansi sa uzornom ekonomičnošću.
Svaka pogonska jedinica, od kojih su svi najmoderniji TDI i TSI motori, najbolji su u klasi po potrošnji goriva i emisijama. Najistaknutiji je Leon 1.6 TDI sa start/stop sistemom čija prosečna potrošnja iznosi samo 3,8 litara na 100km, čemu je ekvivalent 99g CO2/km.
Uvođenje opcionalnih farova u LED tehnologiji je pionirski potez od strane SEAT-a. Novi Leon čini ovu tehnologiju dostupnom po prvi put u segmentu kompakt vozila. Diode koje emituju svetlost troše veoma malo energije i veoma su dugotrajne.
Novi SEAT Leon takođe nudi izuzetan nivo funkcionalnosti. U okviru svojih kompaktnih dimenzija, on nudi korisniju untrašnjost u odnosu na prethodni model, dok premijum materijali i savršena izrada stavljaju Leon u vodeću poziciju u konkurentskom okruženju. Moderni infotainment sistemi sa ekranom na dodir znače da je ovaj model već dobro opremljen za budućnost.
„Potpuno novi Leon izražava novi jezik SEAT dizajna u svakom aspektu. Čak i kada miruje, on izgleda kao da se kreće veoma brzo. On predstavlja kombinaciju upečatljivog dizajna, kvaliteta koji postavlja standarde i izuzetnog inženjeringa.
Dizajn enterijera i izrada novog Leona predstavljaju revoluciju za SEAT. Svaki pojedinačni detalj enterijera je vođen našom strašću za izuzetnim kvalitetom“, izjavio je dr Matthias Rabe, potpredsednik za istraživanje i razvoj u SEAT S.A. „Zahvaljujući MQB platformi kod ovog modela su unapređene proporcije sa smanjenim ispustima, širim razmakom točkova i međuosovinskim rastojanjem. Krajnji rezultat je veća unutrašnjost i prtljažnik“.
On je takođe dodao:“Upotrebom jakog čelika i lakog dizajna u konstrukciji, ostvarili smo uštedu od 90kg, ali smo uspeli i da povećamo čvrstinu karoserije za 15%“.
Dizajn – jednostavno zapanjujući
Novi SEAT Leon je krajnje emocionalan automobil koji donosi više uzbuđenja na putu. Njega obeležava pažljiv razvoj identiteta SEAT dizajna; a izvođenje jasnih linija i zategnutih površina prikazuju vitalnost i preciznost. Čak i najsitniji detalji izražavaju visoke standarde i kvalitet koji je primenjen u kreiranju dizajna i razvoju novog modela – standardi koje malo koji proizvođač automobila ispunjava. Jasan, minimalistički dizajn i kvalitet precizne proizvodnje su među suštinskim vrednostima SEAT-a. To se jasno može videti i kod novog SEAT logotipa. Ovaj model je prvi koji će imati novi logo, u prednjem delu, na točkovima, u zadnjem delu i na volanu.
Novi SEAT Leon ima krajnje dobre proporcije. Gledan sa strane, površine ovog modela su glatke i precizno modelirane. Karakteristična, isprekidana „Linea Dinamica“se proteže pozadi preko kućišta točkova. Karakteristični za Leon su trapezoidni C stub i kraći treći prozor koji doseže do zadnjeg dela.
Na zadnjem delu vozila se nalazi veliki novi SEAT logo koji služi za otvaranje vrata prtljažnika.
Sa dužinom od 4,24 m, novi Leon je kraći za pet centimetara u odnosu na svog prethodnika, ali je međuosovinsko rastojanje povećano za skoro 6 cm. Ovim su unapređene njegove celokupne proporcije i ponašanje na putu. Uprkos manjoj dužini, njegovo inteligentno pakovanje podrazumeva da je unutrašnjost, i u kabini i u prtljažniku, znatno unapređena.
Tipično za novi jezik SEAT dizajna je uglasta linija svetala, koja su savršeno integrisana u vajarski oblik Leona. Prvi put u klasi kompaktnih vozila, dostupna su svetla u potpunoj LED tehnologiji. Farovi u LED tehnologiji osvetljavaju put ispred vozila svetlošću koja ne predstavlja napor za oči, dok inteligentni senzori izbegavaju zaslepljivanje vozača koji dolaze u susret.
Novi moderni farovi ne zahtevaju održavanje i pružaju Leonu nepogrešiv izgled, posebno zahvaljujući karakterističnim dnevnim svetlima u LED tehnologiji.
Enterijer – premijum, prostoran i fleksibilan
Sportski atletski dizajn eksterijera SEAT Leona se nastavlja i u unutrašnjosti. Odabrani materijali imaju izuzetan premijum izgled i pružaju i takav osećaj – sve je jasno, svetlo i bez ikakvog viška elemenata. S obzirom da je međuosovinsko rastojanje duže za 58mm u odnosu na prethodni model, novi Leon nudi više prostora za vozača, putnike i prtljag.
Neke verzije novog modela su opremljene ambijentalnim osvetljenjem. U verziji FR, LED svetla postavljena u oblogama vrata ističu konture dizajna unutrašnjosti, dodajući još više stila i elegancije kabini.
Kokpit
Dizajneri i inženjeri u SEAT-u su posebnu pažnju poklonili očekivanjima kupaca u segmentu Leona. Smatrajući da dizajn spoljašnjosti Leona mora da se nastavi i u unutrašnjosti, dizajn, a posebno odabir materijala i celokupan sklop i obrada enterijera su smatrani visokim prioritetima.
Celokupan ambijent koji je prilagođen vozaču i suvozaču je jednostavnog, skladnog dizajna koji nije komplikovan i minimalistički je.
Glavna karakteristika je centralna konzola, usklađena sa potrebama vozača. Instrument tabla je elegantna, sa dizajnom u dve nijanse čineći je da izgleda kao da pluta. Fini detalji ističu visok stepen kvaliteta izrade u novom Leonu, kao što su veliki otvori za ventilaciju, komande za klima- uređaj lake za upotrebu i trodimenzionalne dekorativne elemente. Kod nekih verzija, osećaj premijum kvaliteta je dodatno unapređen finim hromiranim elementima i kožnim aplikacijama.
Svi prekidači, dugmad i komande kod novog Leona su postavljene tačno tamo gde se i očekuje. Veliki brojčanici na instrument tabli su jednostavni za čitanje i informacioni sistem za vozača je deo standardne opreme u mnogim verzijama. Multifunkcionalne komande su dostupne na volanu, koji ima novi logo u centru.
Ekran bord kompjutera je postavljen između obrtomera i brzinomera na instrument tabli u vidokrugu vozača i pruža mu informacije o prosečnoj potrošnji goriva, opsegu vožnje i brzini. U zavisnosti od verzije modela, on takođe pokazuje podatke iz navigacionog sistema, sistema asistencije vozaču i mobilnog telefona putem Bluetooth-a.
Odlaganje stvari
Pri dizajniranju novog SEAT Leona, funkcionalnosti i fleksibilnosti je dat visok prioritet. Postoji tuce pregrada i pet zatvorenih pregrada za odlaganje stvari u vratima i centralnoj konzoli, kao i ispred i između prednjih sedišta. Prednja pregrada za odlaganje sitnica u centralnoj konzoli nudi dosta prostora za brzo i lako odlaganje ključeva, mobilnog telefona i drugih sitnica za svakodnevnu upotrebu. Ovde se mogu naći i opcionalne tačke za konekciju multimedijalnih uređaja (putem aux-in, USB, SD i iPod kabla) sa mrežom u vozilu.
Prednja sedišta
Nova sedišta su sportska i nisko su postavljena. Podesivost po visini je deo standardne opreme i ona su krajnje udobna za osobe svih tipova građe. Ona pružaju najbolje moguće prijanjanje u toku dinamične vožnje i za duža putovanja. Veliki izbor premijum materijala, kože i Alcantare pružaju tapacirung koji odgovara svakim individualnim potrebama.
Ušteđeno je na težini u toku razvoja standardnih bočnih vazdušnih jastuka za vozača i suvozača, koji su sada instalirani bez plastičnih kućišta. Umesto toga, savijeni vazdušni jastuci su sada integrisani u naslone sedišta. Ušteda na težini od 25% je spojena sa značajnim poboljšanjem zaštite.
Drugi red sedišta i prtljažnik
U zadnjem delu Leona, postoji sasvim dovoljno prostora za ramena, kolena i glavu. Komforna zadnja klupa je opremljena sa tri naslona za glavu. Za bezbednost dece, standardna oprema obuhvata Isofix i Top Tether tačke pričvršćivanja za dečija sedišta. Zahvaljujući sistematičnom lakom dizajnu, naslon zadnje klupe je otprilike 15% lakši u odnosu na prethodni model – bez uticaja na komfor.
Prtljažnik ima kapacitet od 380 litara, koji je za tačno 39 litara veći od prtljažnika prethodnog modela.
Karoserija – laka i čvrsta
Mala težina praznog vozila je jedna od jačih karakteristika novog SEAT Leona. U poređenju sa prethodnim modelom, ona je umanjena za 90 kg. U osnovnoj verziji, novi Leon teži samo 1,113 kg.
Jaka čvrstina i ultra jaka čvrstina čelika
Karoserija koja nudi optimalnu bezbednost i najbolji mogući komfor mora biti čvrsta. Inteligentna struktura garantuje da vozilo ostane lako i ekonomično. Karoseriju novog Leona karakteriše visok procenat jakog i ultra jakog čelika. Samo taj čelik visoke tehnologije redukuje težinu za 18kg, obezbeđujući povećanu čvrstinu kabine za putnike. Zahvaljujući dobroj izolaciji, u enterijeru novog Leona je tiho kao i u nekom automobilu iz više klase.
Sama karoserija novog Leona je lakša za 25kg. Sistematični laki dizajn se odnosi i na mnoge delove u motoru, šasiji i enterijeru i oni takođe doprinose umanjenju težine.
Pogon – snažan i ekonomičan
SEAT je lansirao novi Leon sa snažnim i ekonomičnim TDI i TSI motorima opsega od 1.2 do 2.0 litre radne zapremine. Sve motore karakteriše direktno ubrizgavanje sa turbo punjenjem i oni su optimizirani za manje unutrašnje trenje i brzo zagrevanje. U poređenju sa istim prethodnim modelima, potrošnja goriva je smanjena i do 22%.
Prvi put, svi motori koji su u ponudi pri uvođenju novog Leona na tržište su dostupni sa start/stop sistemom – 1.6 TDI sa 77 kW/105 ks, 2.0 TDI sa 110 kW/150ks i 1.4 TSI i sa 90 kW/122ks i sa 103 kW/140 ks.
Start/stop sistem i sistem rekuperacije
Kod svih motora, kod novog Leona na raspolaganju je najnovija ekonomična tehnologija. Start/stop sistem deaktivira motor kada je vozilo u mirovanju sa menjačem u neutralnoj poziciji i sa oslobođenim kvačilom. Ovaj sistem koji vozač može u svako doba da deaktivira, takođe savršeno radi sa DSG menjačem. Zahvaljujući veoma snažnom akumulatoru sa izuzetno dugim životnim ciklusom, sistem ostaje aktivan i u ekstremno hladnim zimskim uslovima. Start/stop sistem štedi i do 4% goriva na 100km.
Sistem rekuperacije, dodatna mera ekonomičnosti kod novog Leona, koristi inteligentnu regulaciju napona u alternatoru kako bi nadoknadio energiju u uslovima kočenja. Ona se privremeno čuva u bateriji, vraćajući se u električni sistem vozila kada vozilo naknadno ubrzava. Tako se umanjuje opterećenje alternatora omogućavajući mu da povremeno radi pod manjim naponom ili da se u potpunosti isključi. On troši manje energije iz motora, što za rezultat ima manju potrošnju goriva.
Prenos snage
Kada je u pitanju prenos snage na točkove, prenos može da varira u skladu sa motorom i opsegom od petostepenog ili šestostepenog manuelnog menjača do kompaktnog i lakog menjača sa duplim kvačilom. On menja svojih šest ili sedam brzina u deliću sekunde i neverovatno je ekonomičan.
TDI motori
Motor 1.6 TDI, dostupan na samom lansiranju na tržište sa 77 kW/105 ks, proizvodi 250 Nm obrtnog momenta. U verziji sa start/stop sistemom on troši samo 3,8 litara dizela na 100km, čemu je ekvivalent 99g CO2 /km.
Motor 2.0 TDI opremljen start/stop sistemom troši u proseku samo 4,1 l goriva na 100km. Sa 110kW/150ks i 320 Nm obrtnog momenta, TDI motor pruža novom Leonu veoma dobar pogon.
Sredinom 2013. gama dizel motora će biti pojačana motorom 1.6 TDI sa 66kW/90 ks i 230 Nm obrtnog momenta. On će trošiti 4,1 l/100km i emitovaće 108 g CO2 /km. Istaknuti model game TDI motora će biti 2.0 l, koji će imati 184 ks i 380 Nm i koji će se pojaviti nešto kasnije u 2013.
TSI motori
TSI motori kod novog Leona počinju sa modelom 1.4 TSI. Moderan pogon sa turbo punjenjem karakteriše direktno ubrizgavanje i on proizvodi 90 kW/122 ks i 200Nm obrtnog momenta. Motor je u standardnoj opremi opremljen start/stop sistemom i sistemom rekuperacije i troši samo 5,2 l super benzina na 100km, čemu je ekvivalent 120 g CO2/km.
Od početka 2013. U ponudi je i motor 1.2 TSI u dve verzije sa 63 kW/86ks i 77kW/105 ks.
Takođe početkom 2013. motor 1.4 TSI sa snagom od 103kW/140 ks i obrtnim momentom od 250 Nm će se pridružiti liniji modela novog Leona. On će trošiti 5,2 l/100km i CO2 emisija od 119 g/km. Vrhunac game TSI motora je motor 1.8 koji proizvodi 180ks i 250 Nm.
Šasija – performanse sa komforom
Šasija novog SEAT Leona ima sportski i žustar karakter. Novi Leon koristi potpuno novu arhitekturu vozila koja je razvijena iz osnova. Njegovi motori su svi pod uglom od 12 stepeni. Ovo i kompaktan raspored motora su omogućili inženjerima da pomere prednju osovinu unapred za 40mm. Rezultat toga je duže međuosovinsko rastojanje i dobro izbalansirana distribucija osovinskog opterećenja – faktori koji su od velikog značaja za komfor i sportsko rukovanje novim Leonom.
Kompakt model sa petoro vrata brzo i precizno reaguje na upute upravljanja, vladajući svim krivinama i uglovima sa opuštenom stabilnošću. Novo elektromehaničko upravljanje daje značajan doprinos ekonomičnosti novog Leona jer ne troši energiju u toku pravolinijske vožnje. On ima krug okretanja od samo 10,2 m.
SEAT Drive Profile
Ovaj sistem omogućava vozaču da menja karakteristike upravljanja, reakcije motora i DSG menjača u tri režima – eco, comfort i sport, a uz to i dodatno individualno podešavanje. SEAT Drive Profile kod modela Leon FR ima uticaja i na zvuk motora (samo kod motora 1.8 TSI od 180ks i 2.0 TDI 184 ks), koji se podešava putem aktuatora, kao i na unutrašnje ambijentalno osvetljenje - u zavisnosti od stila vožnje.
Farovi u potpunoj LED tehnologiji
Pred svog specifičnog dizajna farovi u LED tehnologiji imaju brojne druge prednosti. Na primer, oni osvetljavaju put ispred vozila sa temperaturom boje od 5.500 Kelvina. S obzirom da je ovo veoma blizu dnevnim svetlima, oni su veoma blagi za oči. A kada je u pitanju ekonomičnost, oni emituju svetlost sa veoma malom potrošnjom energije.
Specifična kontura pozicionih i dnevnih svetala kod novog Leona je kreirana pomoću dve LED diode po jedinici, a njihovo svetlo kreira specifičan “svetlosni potpis”. Devet žutih LED dioda na svakoj strani stvaraju lampice koje su takođe integrisane u farove.
U okviru funkcionalnosti svetala u LED tehnologiji, ugao svetlosnog snopa se povećava kada se vozilo kreće brzinom većom od 110km/h više od 30 s, pružajući bolju vidljivost u toku dužih distanci, ali bez ometanja pregleda saobraćaja koji ide u susret.
SEAT Easy Connect – moderan i fleksibilan
SEAT nudi širok izbor najmodernijih infotainment rešenja kod novog Leona. Osnov za ovo je SEAT Easy Connect operativni sistem, koji omogućava kontrolu funkcija za zabavu i komunikaciju, pored brojnih funkcija vozila putem ekrana na dodir u kokpitu. Ekran na dodir veličine 5,8 inča i njegove komande i rotaciona dugmad su centralno locirani na pogodnoj poziciji između centralnih ventila za vazduh. Laki su za upotrebu i za čitanje.
Prvi put, SEAT upotrebljava ekran osetljiv na dodir sa senzorom za neposrednu blizinu od 5,8 inča. Čim vozač ili suvozač primaknu prst ka ekranu na dodir, sistem automatski prelazi sa ekrana na operativni režim. U ovom režimu, elementi se mogu aktivirati putem ekrana na dodir, čineći intuitivnu upotrebu još lakšom.
Media System Touch
Osnovni model je Media System Touch sa ekranom od 5 inča, radiom sa ulazom za SD karticu i sa četiri zvučnika. Eksterni uređaji za puštanje individualnih plejlista se mogu konektovati putem USB ili aux-in. Sa svake strane ekrana se nalazi po tri tastera kojima se aktiviraju funkcije radio, media, car, setup, sound i mute. Media System Touch je deo standardne opreme kod nivoa Reference.
Media System Colour
Kod nivoa opreme Style i FR, Media System Colour sa ulazom za SD karticu i CD uređajem i šest zvučnika je deo standardne opreme. On se povezuje sa eksternim uređajima putem Bluetooth-a, USB ili aux-in.
Media System Plus
Media System Plus ima ekran na dodir veličine 5,8 inča sa trodimenzionalnim grafikama, kao i opcionalni DAB tuner za digitalni radio prijem i glasovnu kontrolu. Sistem prenosi zvuk do šest ili osam zvučnika. Sa leve i desne strane ekrana na dodir se nalazi po četiri dugmadi. SD kartica, USB i iPod konektor se mogu pronaći u pregradi za odlaganje sitnica.
Navi System
Vrhunsko rešenje je isto kao i Media System Plus, ali on obuhvata i navigacioni sistem koji se aktivira glasom. Informacije o ruti su prikazane na ekranu u boji, direktno u vidokrugu vozača.
SEAT Sound System
Opcionalni SEAT Sound System sa snagom od 135 Watt-i i 10 zvučnika pruža jasan i snažan zvuk do svih pet sedišta. Veliki udeo impresivnog zvuka dolazi od centralnog zvučnika integrisanog u instrument tabli.
Klima-uređaj
Jedan primer višestrukog lakog dizajna je i potpuno novi klima-uređaj. Sa krajnje ekonomičnim sistemom hladne cirkulacije i tihim radom, on postavlja standarde u pogledu ekonomičnosti i komfora. Značajna ušteda težine od 2,7 kg je ostvarena zahvaljujući optimiziranom dizajnu i pakovanju.
Sistemi asistencije vozaču
Dizajneri novog Leona su uspešno ostvarili znatno povećanje komfora i bezbednosti uprkos umanjenoj težini vozila od 90 kg.
Detekcija umora vozača: sistem analizira karakteristike upravljanja vozača i konstantno procenjuje stalne signale kao što su ugao upravljanja ili brzina upravljanja. Ovaj sistem registruje kada vozaču opada koncentracija i on emituje akustično upozorenje koje prati prikaz simbola koji preporučuje vozaču da napravi pauzu. Ukoliko vozač ne odluči ipak da napravi pauzu u okviru 15 minuta, upozorenje se ponavlja. Nezavisno od ovoga, aktivirani sistem savetuje vozača da napravi pauzu nakon četiri sata neprekidne vožnje.
Full Beam Assist: sistem kamera integrisan u osnovu retrovizora kontroliše High Beam Assist, automatski se uključujući između dugog i oborenog svetlosnog snopa. On identifikuje saobraćaj koji ide u susret i vozila koja su ispred, obezbeđujući da ostali učesnici u saobraćaju ne budu zaslepljeni svetlima.
Lane assistant
Ovaj sistem utiče na lagano podešavanje elektromehaničkog upravljanja (korekcija) ukoliko vozač skrene sa putanje i pređe obeležja saobraćajne trake na kolovozu.
Oprema – sa stilom i individualna
Novi SEAT Leon će biti u ponudi sa tri nivoa opreme Reference, Style i FR.
Reference
Sedam vazdušnih jastuka su deo standardne opreme kod svih verzija ovog modela. Pored toga, tu su još i električno podesivi prozori, bord kompjuter sa prikazom spoljašnje temperature, centralna brava na daljinsko upravljanje, sedište vozača podesivo po visini i Isofix i Top Tether tačke pričvršćivanja pozadi za dečija sedišta. Maska hladnjaka je hromirana, dok su kvake u vratima i spoljašnji retrovizori u boji vozila, klima-uređaj sa manuelnim komandama, Media System Touch kao i naslon zadnjih sedišta sa podelom od 60:40. Osnovni model Leon ima felne od 15 inča.
Leon Style
Ovaj nivo opreme ima aluminijumske felne od 16 inča, tempomat, farove za maglu, Media System Colour sa 6 zvučnika i konekciju za mobilni telefon putem Bluetooth-a. Multifunkcionalni volan je obložen kožom, a spoljašnji retrovizori imaju mogućnost grejanja. Centralna konzola obuhvata naslon za ruku sa pregradom za odlaganje sitnica.
Leon FR
Sportska SEAT varijanta tradicionalno ima oznaku FR. Ovaj model se može prepoznati zahvaljujući aluminijumskim felnama od 17 inča, adaptivnim svetlima, sportskim branicima, sportskom oslanjanju, zatamnjenim zadnjim staklima, preklopivim spoljašnjim retrovizorima i zadnjim svetlima u LED tehnologiji. U unutrašnjosti su sportska sedišta sa lumbalnom podrškom, kožom obloženi sportski volan, ambijentalno osvetljenje, Climatronic i električno podesivi prozori pozadi. Upotrebom SEAT Drive Profile vozač može da prilagodi podešavanja u vozilu kako bi ona odgovarala uslovima vožnje.