Japanski Subaru predstavio 6 generaciju Impreza modela i oživljenu RS verziju

Više slika

Više slika

Subaru je predstavio potpuno novu, šestu generaciju Impreza modela na LA Auto Show salonu automobila...

Nova linija za 2024. godinu ukida sedan varijantu ovog modela, zajedno sa više opcija menjača, ali je nazad u proizvodnju vratila 2,5 RS varijantu po prvi put nakon 2005. godine.

Kao što se može očekivati, novi automobil deli brojne sličnosti sa svojim rođakom, Crosstrek modelom. Novi prednji deo i sveukupan dizajn neodoljivo podsećaju na ovaj krosover, posebno zbog heksagonalne maske hladnjaka, okruženja farova i siluete.

Ispod karoserije, novi Impreza model čvršći je za 10% od prethodnog i kupcima donosi prednosti poboljšanog, simetričnog sistema pogona na svim tokovima. U međuvremenu, Subaru se ispod haube ponovo odlučio za četvorocilindrični boxer motor.

Sa druge strane, modeli za 2024. godinu u ponudu će uneti još dve varijante agregata, od kojih će najuzbudljivija biti boxter jedinica od 2,5 litara zapremine, koja će ujedno i obeležiti povratat RS serije. Novi RS modeli stvaraće 182 ks i 241 Nm obrtnog momenta, kako je kompanija Subaru zvanično navela.

Impreza RS modeli prestavljaju najsnažniju ponudu čitavog opsega i kao dodatak većem motoru, dobiće tjunirano vešanje, veće kočnice, specijalne osamnaestoinčne tamno sive aluminijumske točkove, crne akcente, aluminijumske pedale, poboljšane Led farove, crna sedišta od fine tkanine i luksuzni Harman Kardon audio sistem sa deset zvučnika.

Za sve one koji tragaju za performansama po nešto nižoj ceni, 2024. Subaru Impreza Sport verzija doneće isto sportski tjunirano vešanje, veće kočnice i osamnaestoinčne aluminijumske, ojačane felne, sa dvolitarskim agregatom koji stvara 152 ks i 197 Nm obrtnog momenta. Ova verzija će posedovati detekciju mrtvog ugla, upozorenje na saobraćaj u raskrsnicama, beskontaktni ulaz, daljinski start i specijalne vozačke modove tjunirane za performanse i efikasnost potrošnje.

Bazni Impreza modeli u međuvremenu, stižu sa Eyesight sistemom vozačkih asistencija kompanije Subaru, u koji je uključeno i kočenje u slučaju opasnosti, koje stiže kao standard u čitavoj ponudi. Automobil će takođe biti dostupan i sa integrisanim tačkama za montiranje krovnog prtljažnika, što će kupcima pomoći da sa sobom ponesu više stvari.

Nevezano za koji se agregat opredele, kupci će sa novim Impreza modelima dobiti samo jedan menjač i reč je o jedinici Subaru Lineartronic CVT, jer je japanski brend odlučio da se odrekne petostepene manualne transmisije u ponudi. Za Sport i RS modele sa druge strane, menjači će posedovati specijalni ’manualni’ mod sa osam odabirnih ’brzina’ kako bi pružili vozačima veći osećaj kontrole.

Sve verzije novog automobila takođe će dobiti i dual-pinion elektronsko upravljanje sa pete generacije WRX modela. Ovaj sistem nudi dosta direktniji i prirodniji osećaj prilikom upravljanja i bolji odziv, sudeći prema kompaniji Subaru.

Unutar putničke kabine, Subaru obećava nova i još više sportska sedišta, kao i dosta više skladišnog prostora. Zadnja sedišta mogu biti spuštena u odnosu 60/40 radi dodatne fleksibilnosti u enterijeru. Kontrola klime sada je daleko pametnija takođe i fokusira se na grejanje ili hlađenje samo onih sedišta koja su zauzeta, pružajući na taj način veći komfor i ekonomičnost.

Unutar putničke kabine nalazi se  informativno-zabavni sistem sa ekranom od 11,6 inča instaliran u portret orijentanciji i nudi vlasnicima bežične Apple CarPlay i Android Auto konekcije, koje dolaze u RS i Sport modelima.

Na kraju, kompanija Subaru želi da održava reputaciju svojih Impreza modela po pitanju bezbednosti, stoga u novoj liniji omogućuje Starlink Safety i Security Connected servise. Ovi sistemi dodaju asistencije u slučaju opasnosti, kvara na putu, mesečni izveštaj o stanju automobila, bezbednosne alarm notifikacije, automatsko kočenje u rizičnim situacijama i dosta toga drugog.

Subaru tvrdi da će njegova nova, šesta generacija Impreza modela krenuti ka predstavništvima sledećeg proleća, sa cenama koje biti objavljene kako se njihov tržišni plasman bude približavao.

N.Đ.

Povezane teme

All Rights Reserved. | 2009 - 2024. Copyright© Mini STUDIO Publishing Group. | Uslovi korišćenja | Developed by Mini STUDIO Publishing Group