Nekada jedno od najvažnijih automobilskih dešavanja na svetu, Detroit Auto Show danas se bori da ostane relevantan…
Najnoviji podaci pokazuju da je ovogodišnja poseta bila katastrofalna – svega 275.000 posetilaca u poređenju sa 774.179 iz 2019. godine, što predstavlja pad od skoro pola miliona ljudi u manje od šest godina.
Glavni problem? Nedostatak pravih premijera i velikih brendova. Dva modela koje je Ford predstavio – Mustang RTR i Mustang GTD Spirit of America – otkriveni su pre početka sajma, ostavljajući potpuno prazan medijski dan. Nagrade za najbolja vozila godine ostale su jedina vredna vest sa događaja.
Činjenica da se većina velikih proizvođača automobila jednostavno nije ni pojavila samo je potvrdila ono što mnogi već sumnjaju – Detroit Auto Show više nije relevantan.
Dok organizatori pokušavaju da prikažu pozitivan imidž, realnost je drugačija. Automobilski brendovi napuštaju tradicionalne sajmove i prebacuju promocije na digitalne platforme i ekskluzivne događaje. COVID-19 je prekinuo kontinuitet sajma, a povratak u januarski termin izgleda nije pomogao. Umesto novih modela, posetioci su mogli da vide vojne štandove, trgovinske agencije i izložbe modifikovanih vozila – sadržaj daleko od onoga što bi trebalo da privuče ljubitelje automobila.
Iako organizatori tvrde da je ekonomski doprinos sajma oko 370 miliona dolara, teško je ignorisati opadajući značaj događaja. Kada Detroit jedva uspe da privuče više posetilaca od Čikaškog sajma, koji traje kraće i ima skromniji budžet, jasno je da nešto mora da se promeni.
Jedina svetla tačka je dobrotvorno gala veče, koje je prikupilo 1,7 miliona dolara za šest dečjih fondacija, ali to nije dovoljno da osigura budućnost manifestacije.
Ako Detroit ne pronađe način da ponovo privuče velike brendove i ekskluzivne premijere, vrlo lako bi mogao postati još jedna relikvija automobilske industrije – i to brže nego što mnogi misle.