Volkswagen Golf je sjajan polovni automobil zbog svoje praktičnosti, stabilne građe, kvaliteta i prefinjenog imidža…
Golfu praktično nije potrebno predstavljanje, jer je on postao deo brojnih domaćinstava malo nakon izlaska na tržište. Od svojih najranijih dana, Golf je prešao dugačak put, evoluirajući kroz čak sedam generacija i donoseći nam upečatljive modele kao što su Volkswagen Golf GTI i R31. Njegova popularnost nikada nije opala, a i dan danas Golf se u određenim serijama može smatrati dobrim automobilom, bilo da kupujete novi ili polovan.
Kada govorimo o kupovini Golfa, ne morate uzimati u obzir samo one nove verzije. Ako želite da promenite automobil, Golf V je vredan vaše pažnje takođe, uprkos tome što vam neće doneti najmoderniju tehnologiju. Ovaj model je robustan, dobro konstruisan spoj praktičnosti i poželjnosti.
Opšte informacije
Golf V je na tržištu otprilike od 2004.godine, ali ipak, u sebi sadrži brojne vrline nove sedmice. Njegov enterijer izgleda pomalo demode u poređenju sa modernism standardima, ali je ipak ergonomičan i pogodan za vožnju. Sve unutar Golf automobila deluje kao da je na svom mestu.
Kada je petica prvi put viđena na ulicama, kupci su mogli da biraju između tri benzinske i tri dizel jedinice. Benzinske opcije bili su 1.4, 1.6 ili 2.0 litarski motori, dok su se ljubitelji dizela mogli odlučiti za 2.0 litarski model bez turbopunjenja, ili pak 1.9 i 2.0 litarske varijante sa turbo punjačima.
Inicijalno, Golf V je bio ponuđen u S, SE i GT varijantama, dok se sportski GTI model pridružio asortimanu nedugo nakon prvobitnog lansiranja. U septembru 2005.godine, moćniji šestocilindarski Golf R32 je postao deo ove linije.
Najbolja Golf V verzija
Prvi izbor koji morate napraviti kada želite da kupite Golf je da li želite benzinac ili dizel. Ako ste u mogućnosti, izbegavajte rane SDI 2.0 litarske dizel jedinice bez turbo opcije, jer su nekako staromodne i potrebno im je čak 16 sekundi za ubrzanje od nula do sto. Turbodizel motori su daleko bolji i prijatniji ako planirate neka duža putovanja.
Što se benzinskih motora tiče, oni su sasvim u redu – 1.4 litarski TSI motor sa turbopunjačem je moderan, ekonomičan i sa 122 konjske snage, poprilično snažan. U Sport i GT modelima, ovaj motor dolazi sa dodatnih 20-40 konjskih snaga, dok 1.4 FSI benzinski motor sa 89 konjskih snaga nije moćan kao njegov TSI suparnik. Tu je takođe i motor ulaznog nivoa, 1.4 litarski benzinac sa 74 konjske snage, koji nije dovoljno dobar za preporuku.
Ranije verzije Golf V modela mogu se naći sa cenama od 2.000 do 3.000 evra, pri čemu vam ova gornja granica nudi opciju eventualne kupovine modela sa 1.4 litarskim TSI motorom. Ovaj model će imati automatske brisače i svetla, klimu, CD plejer i kontrolu krstarenja. Ubrzanje od nula do sto ovog Golfa govori nam da on ima poprilično dobre performanse, dok je njegova ekonomičnost u potrošnji goriva sasvim dobrodošla opcija.
Kada govorimo o troškovima za gorivo, dizel modeli će imati bolje cifre u ovom polju, ali, iako su cifre za benzince nešto manje impresivne, one su u dalje poprilično razumne, ako zanemarite GTI i R32 modele.