Sve što je potrebno znati pri kupovini polovnog Golf V modela

Više slika

Više slika

Volkswagen Golf je sjajan polovni automobil zbog svoje praktičnosti, stabilne građe, kvaliteta i prefinjenog imidža…

Golfu praktično nije potrebno predstavljanje, jer je on postao deo brojnih domaćinstava malo nakon izlaska na tržište. Od svojih najranijih dana, Golf je prešao dugačak put, evoluirajući kroz čak sedam generacija i donoseći nam upečatljive modele kao što su Volkswagen Golf GTI i R31. Njegova popularnost nikada nije opala, a i dan danas Golf se u određenim serijama može smatrati dobrim automobilom, bilo da kupujete novi ili polovan.

Kada govorimo o kupovini Golfa, ne morate uzimati u obzir samo one nove verzije. Ako želite da promenite automobil, Golf V je vredan vaše pažnje takođe, uprkos tome što vam neće doneti najmoderniju tehnologiju. Ovaj model je robustan, dobro konstruisan spoj praktičnosti i poželjnosti.

Opšte informacije

Golf V je na tržištu otprilike od 2004.godine, ali ipak, u sebi sadrži brojne vrline nove sedmice. Njegov enterijer izgleda pomalo demode u poređenju sa modernism standardima, ali je ipak ergonomičan i pogodan za vožnju. Sve unutar Golf automobila deluje kao da je na svom mestu.

Kada je petica prvi put viđena na ulicama, kupci su mogli da biraju između tri benzinske i tri dizel jedinice. Benzinske opcije bili su 1.4, 1.6 ili 2.0 litarski motori, dok su se ljubitelji dizela mogli odlučiti za 2.0 litarski model bez turbopunjenja, ili pak 1.9 i 2.0 litarske varijante sa turbo punjačima.

Inicijalno, Golf V je bio ponuđen u S, SE i GT varijantama, dok se sportski GTI model pridružio asortimanu nedugo nakon prvobitnog lansiranja. U septembru 2005.godine, moćniji šestocilindarski Golf R32 je postao deo ove linije.

Najbolja Golf V verzija

Prvi izbor koji morate napraviti kada želite da kupite Golf je da li želite benzinac ili dizel. Ako ste u mogućnosti, izbegavajte rane SDI 2.0 litarske dizel jedinice bez turbo opcije, jer su nekako staromodne i potrebno im je čak 16 sekundi za ubrzanje od nula do sto. Turbodizel motori su daleko bolji i prijatniji ako planirate neka duža putovanja.

Što se benzinskih motora tiče, oni su sasvim u redu – 1.4 litarski TSI motor sa turbopunjačem je moderan, ekonomičan i sa 122 konjske snage, poprilično snažan. U Sport i GT modelima, ovaj motor dolazi sa dodatnih 20-40 konjskih snaga, dok 1.4 FSI benzinski motor sa 89 konjskih snaga nije moćan kao njegov TSI suparnik. Tu je takođe i motor ulaznog nivoa, 1.4 litarski benzinac sa 74 konjske snage, koji nije dovoljno dobar za preporuku.

Ranije verzije Golf V modela mogu se naći sa cenama od 2.000 do 3.000 evra, pri čemu vam ova gornja granica nudi opciju eventualne kupovine modela sa 1.4 litarskim TSI motorom. Ovaj model će imati automatske brisače i svetla, klimu, CD plejer i kontrolu krstarenja. Ubrzanje od nula do sto ovog Golfa govori nam da on ima poprilično dobre performanse, dok je njegova ekonomičnost u potrošnji goriva sasvim dobrodošla opcija.

Kada govorimo o troškovima za gorivo, dizel modeli će imati bolje cifre u ovom polju, ali, iako su cifre za benzince nešto manje impresivne, one su u dalje poprilično razumne, ako zanemarite GTI i R32 modele.

O čemu voditi računa

Ako je dobro održavan, Volkswagen Golf može preći stotine hiljada kilometara, posebno u dizel varijantama. Ipak, Golf V nije prošao baš najbolje u ispitivanju korisnika koje je rađeno 2014.godine, i završio je 145. na celokupnoj listi, kao najniže rangirani porodični hečbek. Ipak, ako realno gledamo, Golf V je tada već bio deset godina star i znatno manje moderan od trenutnih junaka na sceni. Ako želite da kupite Golf V, pazite se turbopunjača na 1.9 i 2.0 ltiarskim TDI verzijama, jer oni mogu otkazati nakon 100.000 kilometara, a popravka će vas koštati više od automobila.

Prilikom kupovine, proverite da li klima i kontrola klime ispravno rade, jer kompresori i kondenzatori znaju da otkažu, a popravka je takođe poprilično skupa. Kočnice i vešanje takođe moraju proći temeljnu inspekciju, a posebno prednje opruge ukoliko je automobil često vožen.

Obavezno proverite zadnja svetla, jer njihove navlake mogu otkazati i dovesti do magljenja, a jedina popravka je kupovina novih sočiva. U zadnjem delu, proverite prostor za noge, jer na nekim starim modelima vrata mogu otkazati i propustiti kišu i vlagu.

Tokom svog postojanja, Volkswagen Golf V je bio predmet tri opoziva. Prvi je bio u martu 2005.godine i bio je vezan za TDI PD motore proizvedene do avgusta 2004., zbog mogućeg curenja na pumpi goriva. Sledeći je bio za dizel modele proizvedene u periodu od novembra 2006. do januara 2007.godine, a opozvan je zbog mogućnosti pregrevanja jednog elementa u sistemu za grejanje. U januaru 2008.godine, još jedan opoziv je proglašen zbog istog problema.

Neki modeli 1.9 litarskog TDI Golfa mogu imati slaba kvačila – osluškujte pažljivo tokom probne vožnje kada pritiskate pedalu kvačila. Takođe, injektori goriva mogu iscureti u cilindre ovih motora. Ako se to desi, pišite propalo – motor je verovatno otišao u nepovrat.

Iako su dizeli jeftiniji za vožnju kada govorimo o cenama goriva, benzinci su pouzdaniji i jefiniji kada u obzir uzmemo sve potencijalne probleme i troškove popravljanja.

Da li kupiti ovaj model?

Volkswagen Golf V je sjajan automobil, posebno ako naiđete na neki koji je očuvan. Na tržištu ih ima dosta pa to ne bi trebalo da bude previše težak zadatak. Ako budete pratili naše savete prilikom kupovine, Golf V vas može služiti dugi niz godina.

N.Đ.

Povezane teme

All Rights Reserved. | 2009 - 2024. Copyright© Mini STUDIO Publishing Group. | Uslovi korišćenja | Developed by Mini STUDIO Publishing Group