Sa samo 200 proizvedenih primeraka, Sunbeam Venezia je jedan od najređih automobila iz radionice slavnog milanskog proizvođača karoserija Carrozzeria Touring Superleggera. Ovaj model je veoma tražen među kolekcionarima zbog svoje visoke istorijske vrednosti i jedinstvenog stila.
Car & Classic će aukcionirati izuzetno redak 1964 Sunbeam Venezia – šasija br. #490007. Ovaj model je rezultat anglo-italijanske saradnje između kompanije koja je izmislila čuveni sistem konstrukcije automobila Superleggera i britanske auto kompanije Rootes. Venezia je proizvedena u malom broju primeraka, sa samo oko 200 proizvedenih pre nego što je Carrozzeria Touring zatvorila svoja vrata zauvek. Tačan broj proizvedenih Venezija nije poznat, kao što je slučaj sa mnogim drugim modelima koje je dizajnirao i izgradio Touring, zbog toga što su svi dokumenti kompanije izgoreli u požaru 1966. godine. Međutim, Karlo Feliće Bjanki Anderloni, talentovani stilista i preduzetnik koji je preuzeo porodični biznis nakon smrti svog oca 1948. godine, tvrdio je da je broj od 200 tačan.
Sunbeam Venezia predstavlja treće poglavlje ugovora zaključenog 1961. godine između Touringa i Rootes-a. Prvi je bio model Hillman Super Minx, za koji je Touring uspostavio posebnu proizvodnu liniju u svom novom sedištu u Milanu. Drugi deo ugovora uključivao je redizajn i izgradnju modela Sunbeam Alpine Spider, a Venezia je bila sledeći korak, ali i nažalost poslednji.
Proizvodnja modela Sunbeam Venezia počela je 1962. godine. Lansiranje je bilo senzacionalno, sa automobilom izloženim na čuvenom trgu Piazza San Marco u Veneciji, gde je model i dobio ime. Venezia je proizvodila pozitivan odjek i kod javnosti i kod medija. Nažalost, zbog finansijskih problema i nestanka Lorda Rutsa, proizvodnja Venezije prestala je 1963-64. godine, a Carrozzeria je ubrzo potom krenula ka bankrotu.
Sunbeam Venezia je elegantan kupe sa jedinstvenom i rafiniranom ličnošću, koji kombinuje čistu dizajnersku estetiku tipičnu za Touring. Automobil ima dvoja vrata i može udobno smestiti četiri osobe, a izgrađen je korišćenjem Superleggera tehnike konstrukcije, koja je patentirana sredinom 1930-ih godina. Ova tehnika je dizajnirana da smanji težinu i poveća čvrstinu spajanjem karoserije i okvira tankim čeličnim cevima prekrivenim aluminijumskim panelima.
Model se bazira na Hillman Super Minx i ima karakterističnu rešetku i dvostruka okrugla svetla ugrađena u ovalne rezove na gornjem delu krila, podsećajući na prednji deo Lancia Flaminia GT modela koje je takođe proizvodio Touring. Zadnje peraje sa vertikalnim svetlima je slično zadnjem delu Alpine Spider modela, a čak su i bogata instrument tabla i volan sa prstenom za sirenu preuzeti sa Alpine, kao i elegantna kožna unutrašnjost. Mehanika je ista kao kod Humber Scepter, ali je Venezia opremljena snažnijim 1592cc rednim četvorocilindričnim motorom povezanim sa četvorostepenim menjačem sa overdrive opcijom na trećem i četvrtom stepenu prenosa. Sa 88 KS, Venezia ima maksimalnu brzinu veću od 160 kilometara na čas.
Danas je preostalo vrlo malo ovih automobila, a procena od 200 proizvedenih Venezia je znatno smanjena tokom godina. Međutim, zahvaljujući zajednici obožavalaca, Međunarodni registar Touring Superleggera broji oko 40 preostalih automobila, među kojima je i primerak koji nudi Car & Classic (kod identifikator: S.029). Automobil, opremljen sertifikatom istorijske relevantnosti, predstavljen je na aukciji u odličnom stanju, pažljivo održavan dvadeset godina od strane istog vlasnika - strastvenog entuzijaste i pedantnog kolekcionara. Ukupno, automobil je imao tri vlasnika, od kojih je jedan bio vlasnik BMW radionice dugi niz godina. Mehanika je obnovljena, karoserija je prefarbana iz bele u trenutnu tamnoplavu boju, a šarmantna crvena kožna unutrašnjost je originalna i dobro očuvana.
Cene Sunbeam Venezija su prilično pristupačne, a ovaj retki i malo poznati dragulj predstavlja divnu priliku za prave poznavaoce. Njegova pristupačna cena omogućava da ovaj šarmantni deo automobilske istorije privuče široku publiku. Prelepo predstavljen, solidno izgrađen i sa nivoom harizme koji samo legenda poput Touringa može pružiti, Car & Classic procenjuje vrednost prodaje između 25,000 – 40,000 evra i poziva zainteresovane strane da podnesu svoje ponude pre aukcije koristeći posvećenu stranicu.