Kupci su oduvek cenili Škoda Octavia model, i to s dobrim razlogom. Ovog puta, otkrivamo vam na šta morate obratiti pažnju, ukoliko želite da kupite polovnjak...
Ako ste na tržištu za kupovinu polovnog, premijum sedana D-segmenta, teško da možete naći bolje od Škoda Octavia modela. Ima glatke motore, visokokvalitetnu kabinu, dosta prostora i mnogo funkcija. Međutim, postoje stvari na koje treba obratiti pažnju, pa nastavite sa čitanjem da vidite šta treba da znate pre nego što potrošite svoj novac.
Pogonski sklop
Lansirana 2017. godine, Škoda je nastavila da nudi izbor od tri motora i tri menjača sa facelift Octavia modelom, kao i pre. Uključuju 143hp, 320Nm, 2.0-litarski dizel uparen sa šestostepenim ručnim ili šestostepenim DSG dvostrukim automatskim menjačem, i dva benzinska motora - 1.4 i 1.8 TSI. Manji motor proizvodi 150hp/250Nm i uparen je samo sa šestostepenim ručnim menjačem, dok veći 1.8 agregat proizvodi 180hp/250Nm i dolazi isključivo sa sedmostepenim DSG menjačem.
Svi motori su snažni i rafinirani, pa bi vaš izbor trebalo da se zasniva na vašoj upotrebi. TSI motori su dobri za gradsku vožnju i povremene vožnje autoputem, ali su prilično žedni. Naš izbor bi bio dizel automobil jer ima dobru kombinaciju performansi i potrošnje goriva. Škoda je prestala sa prodajom dizelaša pre nekog vremena, ali motor je dobar i servisi i dalje podržavaju njegovo održavanje.
Varijante i funkcije
U vreme lansiranja, facelift Škoda Octavia je ponuđena u tri nivoa opreme – Ambition, Style i Style Plus. Kasnije, tokom vremena, Škoda je dodala i vrhunsku Laurin & Klement (L&K) verziju, sa njenom Virtual Cockpit digitalnim instrument tablom, i osnovno Corporate Edition, koje je bilo dostupno isključivo postojećim kupcima Škode. Osim toga, Style Plus verzija je prestala da se prodaje 2018. godine.
Što se tiče funkcija, top verzija facelift Octavia modela dolazi sa funkcijom hands-free parkiranja, panoramskim krovom sa daljinskim upravljanjem, vozačkim sedištem sa 12 pravaca električnog podešavanja sa memorijom, kožnim tapacirungom, sistemom za nadzor umora vozača i 8,0-inčnim touchscreen infotainment sistemom koji podržava Android Auto, Apple CarPlay i MirrorLink kompatibilnost.
Facelift Octavia je dobila minimalne izmene na zadnjim svetlima i braniku.
Ako vam budžet to dozvoljava, najbolje je da se odlučite za jedan od viših nivoa jer dobijate potpuno opremljen automobil. Međutim, čak i srednja verzija Style Plus je prilično dobro opremljena i nudi najbolji balans između funkcija i cene.
Škoda Octavia modeli su dolazili sa standardnom garancijom od 4 godine/100.000km, što je već impresivno, ali kupci su imali opciju da je produže za petu i šestu godinu. Potražite primerak koji je još uvek pod garancijom, ili još bolje, koji ima paket produžene garancije jer će vam to pružiti dodatni mir. Octavia je generalno pouzdan automobil, ako je pravilno održavan. Ali, problem sa DSG menjačem se ističe kao nešto na šta treba obratiti pažnju.
Servisna mreža Škode je prilično rasprostranjena širom Srbije i rezervni delovi će biti lako dostupni. Međutim, imajte na umu da su neki delovi prilično skupi, pa je vredno obaviti temeljan pregled pre nego što napravite kupovinu.
Na šta obratiti pažnju kod kupovine polovnog Škode Octavia modela?
Problemi sa DSG menjačem
Vlasnici su se suočavali sa problemima sa DSG menjačem. Poznato je da mehatronička jedinica DSG menjača povremeno ne funkcioniše kako treba, što će biti skupa popravka. Pre kupovine, obavite probnu vožnju i uverite se da menjač radi glatko i bez trzaja.
Oštećenje karoserije
Kao premium sedan, karoserijski paneli i stvari poput farova su prilično skupi za zamenu. Temeljno pregledajte sve karoserijske panele. Takođe, stavite automobil na rampu i pregledajte donji deo. Pošto je reč o niskom sedanu, podložan je oštećenjima donjeg dela pri prelasku preko ležećih policajaca.
Takođe vredi znati
Neki vlasnici Octavia modela su se takođe suočavali sa preranim trošenjem vešanja i kočionih pločica. Tokom probne vožnje, slušajte da li ima cviljenja prilikom kočenja, što je znak istrošenih kočionih pločica. Takođe, osluškujte da li ima lupanja iz vešanja i proverite da li vešanje udara o podlogu na neravnom putu, jer su to znaci trošenja vešanja, što je skupa popravka.
Cena i preprodajna vrednost polovne Škode Octavije
Računajte da ćete potrošiti između 11,250 EUR i 20,000 EUR za facelift Octavia model na polovnom tržištu. Prodavci možda traže više, ali kako potražnja za polovnim Octavia modelima nije velika, možete iskoristiti da dobijete bolju cenu. Ipak, imajte na umu da dizelaši bolje drže svoju vrednost u odnosu na benzince.