Veleprodajne cene polovnih vozila su najniže od 2021. godine, ali još uvek nisu dostigle nivoe pre pandemije zbog veće od uobičajene potražnje...
Podaci iz prve polovine februara ukazuju na značajan pad veleprodajnih cena polovnih vozila, uzimajući u obzir varijacije u tipovima vozila, pređenoj kilometraži i sezonskim faktorima. Konkretno, cene su pale za 13,8% u poređenju sa istim punim mesecom prošle godine, što ističe značajnu promenu u dinamici tržišta. U odnosu na januar 2024. godine, cene su pale za 0,9%, izveštava Cox Auto.
Svi segmenti su zabeležile pad cene, pri čemu luksuzna vozila prednjače sa padom od 13,2% u poređenju sa februarom 2023. godine, zatim SUV (13,5%), kompaktni automobili (16,9%), modeli srednje veličine (15,9%) i pikapi (14,6%).
Slično tome, cene su opale za sve glavne segmente i na mesečnom nivou. U poređenju sa januarom, kompaktni automobili su izgubili samo 0,7%, a automobili srednje veličine samo 0,1% vrednosti, dok je šira industrija izgubila 0,9%. Međutim, cene u segmentu pikapa i luksuznih vozila su pale za 1,7% odnosno 1,1%.
Fokusiranje na segment električnih vozila, pokazuje da su izgubila više vrednosti nego celokupna industrija na godišnjem nivou, ali manje na mesečnom nivou. Cox Auto izveštava da su cene električnih vozila pale za 16,1% u poređenju sa februarom 2023. godine, ali samo za 0,3% u poređenju sa januarom.
Indeks vrednosti polovnih vozila Manheim, koji meri prosečne vrednosti polovnih vozila, pokazuje da su cene polovnih automobila najniže od početka pandemije, ali još uvek nisu pale na nivoe pre zaključavanja, čemu doprinosi konstantna potražnja i niska ponuda. Prosečna dnevna stopa konverzije prodaje u prvoj polovini februara bila je 59,1%, što je i dalje veće nego u februaru 2019. godine, kada je dnevni prosek iznosio 55,3% - to sugeriše da je potražnja danas jača nego što je bila tada.
Pored toga, Cox Auto kaže da je ponuda veleprodajnih vozila bila ograničenija u prvoj polovini februara nego što je to obično slučaj, i da je dnevna ponuda vozila značajno manja nego što je bila 2019. godine, pre nego što je pandemija ozbiljno uticala na tržište.
To sugeriše da će potrošači možda morati ostati strpljivi dok se cene postepeno ne normalizuju na nivoe pre pandemije. Međutim, prisustvo viškova novih vozila ukazuje na to da će više polovnjaka ući na tržište u narednim godinama. Istraživanja takođe pokazuju da su kupci relativno optimistični u vezi sa automobilskim tržištem u bliskoj budućnosti. I dok zabrinutost persistira u vezi sa inflacijom u široj ekonomiji, potrošači su manje zabrinuti za sektor automobila, gde cene postepeno opadaju sa istorijskih vrhova sredinom pandemije.