Iako je ovaj E30 M3 prešao preko 177.027 kilometara, i dalje je u odličnom stanju.
BMW M3 je prošao dug put tokom svojih gotovo četiri decenije postojanja, rađajući šest različitih generacija i uspostavljajući se kao jedna od najpoželjnijih i najtraženijih sportskih limuzina svih vremena. Dok novije iteracije konstantno guraju granice performansi do novih visina, originalni model E30 generacije mnogi i dalje smatraju najvećim M3 od svih.
Ali nisu svi E30 M3 stvoreni jednaki. Tokom svoje petogodišnje proizvodnje, BMW je izdao nekoliko veoma posebnih i visoko limitiranih proizvodnih izdanja, uključujući Convertible, Evolution 1, Evolution 2, Sport Evolution (ili EVO3), Europa Meister 88, Johnny Cecotto i Roberto Ravaglia. Ove varijante zahtevaju značajno više cene od standardnog kupea, i obično iz dobrog razloga.
Nije čudo što bi ovaj M3 Evolution II iz 1988. godine mogao biti prodat za čak 180.000 dolara na aukciji sledećeg meseca, što je otprilike 2,5 puta više od trenutne cene modela iz 2024. godine.
BMW je uveo ograničenu seriju M3 Evolution II pre Nemačkog šampionata turing automobila 1988. godine. Napravljen je samo 501 primerak u svrhu homologacije, pri čemu svaki poseduje modifikovan motor sa promenjenim bregastim vratilom, klipovima i povećanim odnosom kompresije. Snaga za 2.3-litarski četvorocilindrični motor povećana je sa 197 ks (200 PS / 147 kW) i 238 Nm kod M3 bez katalizatora na 215 ks (218 PS / 160 kW) pri 6.750 o/min i 245 Nm pri 4.750 o/min.
Posebni model takođe je opremljen različitim vizuelnim nadogradnjama, uključujući novi i agresivniji prednji splitter, veliki zadnji spojler sa pokretnim delom i dodatne kanale za hlađenje kočnica.
Ovaj primerak, obojen u retku i prelepu Macao Blue Metallic boju, prodaje se na aukciji Broad Arrow Auctions. Originalno prodat u Francuskoj, tamo je ostao do 2014. godine kada je uvezen u Sjedinjene Američke Države. Vlasnik je odmah uložio skoro 37.000 dolara u servisiranje i nadogradnju sa novim oprugama, prednjim stabilizatorom od strane Ireland Engineering, revidiranim sistemima oslanjanja i kočenja, i nadograđenim zadnjim diferencijalom. Skorije je opremljen Bilstein amortizerima i tokom godina je redovno održavan.
Automobil je takođe dosta vožen i trenutno ima 177.583 km na satu. Bez obzira na to, enterijer izgleda besprekorno, a srebrna Uberkaro tkanina je veoma dobro podnela test vremena. Nije čudo što aukcijska kuća očekuje da će biti prodat za između 150.000 i 180.000 dolara.
Ako ste zainteresovani, možete pogledati aukciju na LINKU.