Rad na budućnosti autoidnustrije Stellantis grupacije se nastavlja sa njenim Arena Del Futuro projektom, eksperimentalnim putem koji induktivno puni baterije električnim modelima...
Proizvođač automobila je objavio kako je putem testova uspeo da dostigne efikasnost sličnu onoj koju korisnici dobijaju putem stanica za brzo punjenje. Prema svemu sudeći, Stellantis je uspeo da sa električnim Fiat 500 automobilom putuje brzinama tipičnim za autoputeve bez upotrebe baterija. Testovi su izvršeni na magnetnom polju čiji je intenzitet omogućio sve ovo bez ikakvog uticaja na vozača takođe.
Ovo je odlična vest za sve ljude koji će jednoga dana putovati električnim vozilima na autoputevima koji će posedovati induktivnu tehnologiju punjenja, jer će se ovim putem njihovim modelima prelazni opseg efektivno povećati na beskonačnost. Stellantis radi na ovoj tehnologiji zajedno sa nekoliko partnera, dok test ustanova smeštena u Kjariu koristi veliki sistem kalemova smešten ispod asfalta, zaduženih za prenos energije direktno do automobila, autobusa i kamiona, kada su oni opremljeni posebnim prijemnikom. Ova energija odlazi direktno sa puta u električne motore, omogućujući im funkcionisanje bez trošenja baterije.
Arena del Futuro test centar koristi direktnu struju kako bi redukovao gubitke tokom procesa distribucije energije. Ovo omogućuje putarima da koriste tanje kablove koji su kreirani od aluminijuma umesto od bakra, što dalje olakšava nabavku i smanjuje troškove. Proizvođač takođe obećava da na putevima neće biti izloženih kablova što ih čini bezbednim za ljude i šetanje po asfaltu sa svim modernim tehnološkim pratiocima uprkos električnom polju koje stvara.
„Naš dugoročni strateški plan nazvan Dare Forward 2030, baziran je na primesama brilijantnih i vrhunskih sloboda mobilnosti namenjenih svima i ovaj projekat predstavlja samu suštinu onoga čemu mi stremimo kao kompanija“, izjavila je Ane Lis Ričard, direktor Globalne poslovne jedinice za e-Mobilnost, brenda Stellantis. „Ovi zajednički projekti omogućuju duži baterijski vek, niže opterećenje prelaznim opsegom, veću energetsku efikasnost, manju veličinu baterijskih pakovanja, izvanredne performanse, zajedno sa manjim trškovima i sveukupnom kilažom.
N.Đ.