Japanski brend Mitsubishi, zaista želi da prikuplja naše vozačke podatke...
Zapravo, ovaj proizvođač automobila uopšte ne krije ovu činjenicu i nedavno je otišao toliko daleko, da je lansirao program koji će omogućiti vlasnicima njegovih modela nagrade ukoliko podele svoje informacije o vozačkim navikama koje poseduju na svakodnevnom nivou.
Mediji izveštavaju kako je Mitsubishi izbacio mobilnu aplikaciju koja može prikupljati vozačke podatke od vlasnika i deliti ih unutar kompanije, koja će zatim slati značkice koje će moći da budu zamenjene za nagrade. Aplikacija koristi telefonske senzore kako bi pratila različite tačke, uključujući ubrzanje, lokaciju i rotaciju.
Ukoliko vlasnici Mitsubishi modela rutinski zadržavaju svoju vožnju u okvirima ograničenja i izbegavaju nagla kočenja, oni mogu uživati u promenama ulja i različitim aksesoarima za svoja vozila. Do kraja godine, japanska kompanija planira da proširi svoj opseg pogodnosti besplatnim šoljicama kafe i poklon karticama.
Iako je besplatna kafa gotovo uvek dobra kafa, očigledan razlog uspostavljanja ovog programa predstavlja osiguravanje kompanijinog pristupa svim važnim podacima, vezanim za upotrebu njenih vozila i radi kreiranja boljih modela rizika, specijalno prilagođenih premijum isplatama korisnika.
Štaviše, ne deluje da će prikupljeni podaci biti anonimni u svakom pogledu. Zapravo, osiguravajuća društva će biti u mogućnosti da kreiraju profile rizika korisnika automobila i aplikacija, zatim će odlučiti posebne rejtinge za svakoga od njih. Tako da, dok Mitsubishi vlasnici možda uživaju u određenim vozačkim navikama, osiguravanje razmatra posledice nešto manje idealnih postupaka, koji svakako mogu povaćati premije njihovih klijenata.
Za većinu nas, nekoliko besplatnih kafa i poklon kartica, sa nešto evrića, nikako nije dovoljan razlog za pružanje osetljivih podataka o vozačkim navikama, ali svako od nas poseduje svoju cenu i ostaje samo pitanje ko je sve spreman da voljno učestuje u ovakvom jednom projektu?
N.Đ.