Kompanija Lamborghini proslavila je pedesetu godišnjicu liniju Espada i Islero, restaurirajući dva modela koja se nalaze u vlasništvu muzeja ovog italijanskog brenda...
Radovi na restauraciji kompletirani su od strane Lamborghini Polo Storico odeljenja, ali kompanija je na pravo iznenađenje veoma škrta po pitanju dodatnih informacija. Uprkos tome, oba automobila izgledaju potpuno novo, dok je Islero ofarban u predivnu nijansu zelene boje.
Kada smo kod Islero automobila, on nije preterano poznat i kreiran je između 1968. i 1970. godine. Svega 225 jedinica je kreirano za to vreme, a velika većina njih bile su ulazne varijante opremljene prednje montiranim četvorolitarskim V12 motorom, dobrim za 315 ks. Ova snaga bila je dovoljna da modeli razvijaju 250 km/h.
Espada, sa druge strane, predstavlja daleko poznatiju liniju, a italijanski brend kreirao je 1.226 jedinica tokom desetogodišnjeg proizvodnog programa. Pored toga što je jedan od najpopularnijih Lamborghini modela svoje ere, Espada je prvi četvorosed ovog brenda takođe i prvi je nuđen sa automatskim menjačem takođe.
Uprkos ovim porodičnim komfornim karakteristikama, Espada je posedovala četvorolitarski V12 motor duplih bregastih osovina i Weber karburatorom. Izlazna snaga motora varirala je po seriji, ali je linija posedovala jedinice dobre za 320 ili 345 ks.
N.Đ.