Kako izgleda Alfa koju je vozio Enzo Ferari pre osnivanja kompanije

Više slika

Više slika

Ferrari je proveo celokupnu prošlu godinu u proslavljanju sedamdeset godina postojanja, obeležavajući svoje nastajanje 1947. godine...

Međutim, Enzo Ferari i Scuderia takmičili su se zajedno pre rođenja lične kompanije ove imperije italijanskog automobilskog magnata. Pre nego što je počeo da proizvodi svoje automobile, nakon kraja Drugog svetskog rata, Ferari se trkao u Alfa Romeo modelima, od kojih je najvažnije pomenuti Tipo B.

Jedan od najuspešnijih grand prix trkačkih automobila ratne ere, predstavlja upravo ovaj model, koji je ujedno i "monopostos", jednosed opremljen centralnom vozačkom pozicijom, koja će na kraju postati i ostati karakteristična sorta, sve do današnjeg dana.

Dizajniran je  od strane poznatog Vitorija Janoa, za kompaniju Alfa Romeo, koja ga je 1933. godine koristila u kampanji i ovekovečila pod imenom Tipo B, modelom namenjenim za Scuderia Ferrari ekipu. S toga, istorija piše da je veliki deo od 46 pobeda postignutih u okviru kuće propinjućeg konja, uključujući i 16, od 39 grand prix takmičenja tokom 1935. godine, osvojenih sa vozačima kao što su Tazio Nuvolari, Rudolf Karaciola i Luis Ćiron za volanom.

Posebni primerak koji videte u našoj galeriji poseduje šasijski broj 5007 ili 50007, a njime je upravljao Ričard Šatelvort, britanski vozač trkačkih automobila, inače po profesiji pilot. Ovaj čovek je osvojio javnost u klasičnom Shelsle Walsh brdskom usponu, dok je njegova najčuvenija pobeda doningtonski Grand Prix, trka u kojoj je kao jedini u modelu Tipo B uspeo da izbije na prvo mesto pored 59 Bugatti modela!

Drugačije poznat kao P3, ovaj Tipo B je povučen iz takmičarskog života u sezoni 1935. godine, do kada je držao iza sebe Silver Arrows modele nemačkih proizvođača Auto Union, današnji Audi, i Mercedes-Benz. Nažalost, model koji ga je zamenio, nije bio u mogućnosti da se bori sa superiornijim nemačkim inžinjeringom tokom narednih decenija. Alfa nije osvojila ni jednu trku do početka Drugog svetskog rata, kada je trkanje bilo stavljeno na pauzu. Nakon toga, ovaj brend se vratio stazama tek pedesete, dok je Ferrari nastupio godinu dana kasnije.

N.Đ.

Povezane teme

All Rights Reserved. | 2009 - 2024. Copyright© Mini STUDIO Publishing Group. | Uslovi korišćenja | Developed by Mini STUDIO Publishing Group