Ovih dana imali smo priliku da vidimo poslednji reli automobil kompanije Citroen...
Francuski proizvođač automobila poseduje veoma veliku ekspertizu iza sebe i nipošto mu nije strano osvajanje poneke titule reli šampionata širom sveta, s vremena, na vreme. Međutim ovo nije stavka koja je privukla našu pažnju.
Ono što vidimo ispred sebe sada jeste prva fotografija najnovijeg Citroën C3 R5 automobila, posebno prilagođene verzije jedne od najpopularnijih franšiza koja se takmiči u Svetskom reli šampionatu.
Međutim, u samom jeku svog razvoja, za C3 R5 planira da zvanično debituje kasnije ovog meseca na Rallye du Var događaju kao deo reli šampionata koji se održava u Francuskoj, a voziće ga Joan Bonato, koji je već proslavo titulu sa četiri pobede ove sezone. Pošto ovaj C3 R5 nije još uvek finiširan i homologovan, predstavljaće “zero” automobil i utrti put svim naslednicima koji će ga pratiti.
Sve je to lepo i veoma prijatno, ali pravi razlog zašto je najnoviji trkački automobil zavredeo svu pažnju jesu karakteristike koje će ga učiniti kompaktom za klasu iznad svih, a to su specijalna trkačka liverija i nekoliko daleko ekstremnijih aerodinamičkih elemenata karoserije i modifikacija koje su putem njenog kreiranja nastale.
Ukoliko se pitate zašto R5 umesto postojeće WRC verzije modela, glavni razlog za ovakav potez nalazi se u tome što je R5 reli automobil kao ovaj koji vidite daleko bliži proizvodnim specifikacijama nego njegov pomenuti suparnik. Kada mu budu dodati još neki detalji ovaj model postaće ozbiljan rival automobilima kao što su Volkswagen Polo GTI, Renault Clio RS, Ford Fiesta ST i Toyota Yaris GRMN.
Pitanje ostaje da li francuska kompanija i njeni partneri iz PSA grupacije, sa njihovom budnom pažnjom usmerenom ka kompaniji Opel, u ovom trenutku, vide ono što mi vidimo i žele da puste ovu zver na regularne puteve. Ostaje nam samo da se nadamo.
N.Đ.