Zašto Pagani smatra da su hibridni superautomobili gubljenje vremena

Zbog svoje male veličine, Pagani ne može sebi priuštiti da ide protiv želja svojih kupaca...

U vreme kada sve veći broj proizvođača egzotičnih automobila smanjuje motore i/ili prelazi na elektrifikaciju, Pagani je odlučio da krene suprotnim putem sa modelom Utopia, usvajajući 6.0-litarski twin-turbo V12 motor bez ikakvih hibridnih elemenata. Prema rečima Horacija Paganija, to je zato što njegovi kupci ne žele hibrid.

Sa izuzecima poput Gordon Murray T.50 i Koenigsegg Jesko modela, većina automobila koji se takmiče u sličnom hiperautomobilskom segmentu kao što je Utopia sada su hibridi. To uključuje Aston Martin Valkyrie i novi Bugatti Tourbillon, oba sa velikim atmosferskim motorima, ali i sa električnim motorima.

Neki veruju da ovakva rešenja kombinuju najbolje iz oba sveta, poboljšavajući performanse i efikasnost. Ali Pagani smatra da ona zapravo donose probleme.

„U stvarnosti, niko nije zainteresovan za hibridni automobil,“ rekao je Pagani u nedavnom intervjuu za The Drive na predstavljanju Utopia Roadster u SAD. „I imam hibride u svojoj kolekciji; imam Porsche 918 i još nekoliko. Ali kada je vreme da izvezem neki Porsche, uzeću svoj 911R ili Carrera GT. Naši klijenti razmišljaju na sličan način.“

„Verujem da ako pitate ljude, većina će reći da je hibrid nešto izvanredno jer ima sve probleme električnog automobila i sve probleme automobila sa motorom sa unutrašnjim sagorevanjem – uz više troškove razvoja i održavanja,“ dodao je.

Pagani je ozbiljno razmišljao o hibridnom motoru i EV u prošlosti, ali vreme nije bilo pravo. Prema rečima Horaciju, mala veličina kompanije znači da ne mogu sebi priuštiti da izgrade nešto što kupci ne žele da kupe. Takođe, nemaju podršku velike matične kompanije koja bi im obezbedila nove tehnologije.

„Hibridni V8 je bio razmatran, ali automobil je bio jednostavno pretežak, 400 ili 500 kilograma više, a naši klijenti nisu želeli ništa s tim,“ otkrio je Pagani.

„Moramo da proizvodimo ono što će naši klijenti kupiti od nas. Godine 2017. okupili smo tim za rad na EV. Ceo tim je bio fokusiran i uzbuđen – uključujući i mene – i definisali smo koncept za ovaj automobil i počeli da radimo sa Mercedes-AMG i drugim partnerima. Čak smo počeli da radimo sa Lucid koji ima odličnu tehnologiju u svetu EV. Ali tada se desilo ovo: kupci nisu bili zainteresovani,“ dodao je.

Italijanska kompanija ne žuri da napusti V12 motor. 6.0-litarski twin-turbo motor modela Utopia je homologovan do 2031. godine. To znači da još imate nekoliko godina da uštedite svaki dinar i pokušate da se upišete na listu čekanja za budući Pagani model.

Povezane teme

All Rights Reserved. | 2009 - 2024. Copyright© Mini STUDIO Publishing Group. | Uslovi korišćenja | Developed by Mini STUDIO Publishing Group