Ukoliko bi automobili bili dinosaursi, Hummer bi bio T- Rex...
U martu 1983. godine, Pentagon je napravio ugovor sa AM General korporacijom vredan više od bilion dolara. Ugovorom je bilo dogovoreno da ta korporacija proizvede 55000 HMMWV (High Mobillity Multipurpose Vehicle) vozila, koja bi prevozila vojsku, opremu i izdržala najsurovije uslove. U 1992. godini, na molbu Arnolda Schwarzeneggera, AM General korporacija počinje sa proizvodnjom civilne verzije, poznatije kao Hummer. Sedam godina kasnije, kada su cene goriva bile male, General Motors (GM) kupuje brend od AM General korporacije i počinje da radi na novom modelu Hummer-a. U 2002. godini, pojavio se Hummer H2, manji i civilizovaniji Hummer od H1 modela.
Hummer je postao veoma popularan širom sveta, ali je ubrzo naišao na mnoge kritike zbog velike štete koju je nanosio okolini, kao i zbog velike potrošnje. Prema izveštaju Salon.com iz 2003. godine, veliki broj zaštitnika životne sredine je provalio u salone koji su se nalazili u Južnoj Kaliforniji i počeli da pale i uništavaju veliki broj Hummer-a i drugih vozila, a na zidovima su ispisali sledeće: ,,Lenji, debeli Amerikanci". U 2005. godini, Hummer je predstavio H3 model koji je bio manji od prethodna dva, dok je isto tako bio manje štetan za okolinu.
Hummer H1
Ne postoji vozilo za kojim će se okretati više glava od Hummera H1. Dizajniran je za vojne potrebe, ali su ga mnoge holivudske zvezde htele videti u svojoj garaži. Zahvaljujući mnogim reklamama, Hummer H1 je postao veoma traženo vozilo početkom devedesetih godina prošlog veka. Dimenzije ovog čudovišta su neverovatne, jer njegova širina iznosi 2.2m, dužina 4.7m, a visina 2m. Ovo ogromno vozilo troši neverovatnih 30l na 100km, ali zanemarite potrošnju jer ćete se sa Hummer-om osećati posebno. Ipak, imajte u vidu da ćete imati noćne more kada je u pitanju vožnja kroz grad ili kada treba da se parkirate. Budimo iskreni, većina kupaca H1 modela želi da vozi van puta i da uživa u savladavanju prepreka koje je stvorila majka priroda. Ukoliko želite da se vozite kroz grad, onda kupite H2 model.
Hummer H2
Hummer H2 je debitovao 2003. godine, a cilj General Motors-a je bio da sa ovim automobilom svojim kupcima ponudi manji Hummer sa kojim će se lakše provlačiti kroz gradske gužve. Takođe, ovaj model je, kao i svaki Hummer, dobar za vožnju van puta, dok je i na putu podjednako dobar. Ovaj model troši 24l na 100 km/h, što i nije impresivan podatak, posebno ako se uzme u obzir da je ovaj model dizajniran da bude manji potrošač od H1 modela. Ali, Hummer ne bi bio Hummer kada bi trošio malo, jer velika potrošnja ide uz njegovo ime. Rađen je na platformi Chervrolet Tahoa, ali je za razliku od njega mnogo bolji za vožnju van puta, udobniji i tiši.
Hummer H3
Najmanji Hummer je Hummer H3. Počeo je da se proizvodi 2005. godine, i za razliku od svoje braće je pravo vozilo koje je moglo da se koristi svakodnevno. Naravno, i H2 je bio namenjen za to, ali H3 nekako ima više smisla za gradsku vožnju zbog potrošnje i veličine koja je manja u odnosu na njega. Nemojte misliti da je H3 loš za vožnju van puta, jer nije. Kao što smo pomenuli ranije, svaki Hummer je pravljen isključivo za vožnju van puta, a ne za mame koje žele da voze svoju decu u školu. Hummer H3 je na neki način najbolja opcija za kupovinu ukoliko želite Hummer, jer troši svega 15l na 100 km/h, najmanji je model iz porodice Hummer i nije mnogo mali ni veliki automobil.
U 2008. godini, ekonomska kriza, povećanje cene goriva i briga za životnu sredinu su neki od elemenata koji su uticali na pad prodaje Hummer vozila za 50%, što je umnogome uticalo na to da GM godinu dana kasnije proglasi bankrot.
General Motors je proizveo sjajne Hummer automobile, a nadamo se da će se taj brend vratiti i ponovo zavladati ulicama
A. D.