Xiaomi, poznatiji po pametnim telefonima nego po automobilima, postigao je značajan uspeh – 100.000 proizvedenih primeraka električnog sedana SU7 od aprila 2024. godine...
Međutim, nije samo ova brojka ono što privlači pažnju. Osnivač i direktor kompanije Lei Jun odlučio je da kopira stil Elona Maska – na svoj način.
"Maskovski" potezi: Spavanje na fabričkom podu
Lei Jun je, u duhu Maska, podelio fotografiju na društvenim mrežama gde spava na podu fabrike, uz šaljivu poruku:
„Korisnici interneta su me pozvali da idem u fabriku da zatežem šrafove. Stvarno često idem tamo. Stigao sam rano jutros, možda i previše rano, pa sam prilegao u radionici. Kad sam se probudio, već je bilo proizvedeno 100.000 jedinica!”
Good morning! Woke up to the news that 100,000 units of Xiaomi SU7 achieved!⚡️
— Lei Jun (@leijun) November 13, 2024
From the launch to today, it took us only 230 days to hit this milestone. For a newcomer in the EV industry, that’s a speed we’re truly proud of. Can’t wait to celebrate the 100,000th in a bit! pic.twitter.com/92gmML2mdH
Ovaj marketinški potez neodoljivo podseća na Maskove dane "proizvodnog pakla" tokom rada na Tesla Model 3, kada je koristio fabrike kao improvizovane spavaće sobe.
Električni sedan sa "prepoznatljivim" linijama
Xiaomi SU7 debitovao je u decembru 2023, a proizvodnja je počela u aprilu 2024. Dizajn automobila kombinuje inspiraciju Porsche Taycan, McLaren nosa i Lincoln zadnjih svetala – pravi globalni "hibrid" ideja. Cena modela startuje od 215.900 juana (oko 30.000 dolara), što ga pozicionira kao povoljniju alternativu Tesla Model 3.
Najskuplji model, SU7 Ultra, sa cenom od 814.900 juana (oko 112.500 dolara), pohvalio se vremenom od 6:46.874 na Nürburgring stazi. Iako nije zvanični rekord zbog korišćenja prototipa, rezultat je impresivan za kompaniju koja je do skoro bila sinonim za telefone.
Prvi koraci, ali dalek put do profita
Iako je brojka od 100.000 proizvedenih automobila za samo 230 dana impresivna, Xiaomi još uvek gubi novac na svakom prodatom primerku. Analitičari procenjuju da će kompanija dostići tačku rentabilnosti kada prodaja dosegne 300.000–400.000 vozila godišnje. Ipak, oktobarski rezultati od 20.000 isporučenih jedinica pokazuju da je Xiaomi na dobrom putu.
“The reason I slept on the floor was not because I couldn't go across the road and be at a hotel.
— Tonya de Vitti (@TonyadeVitti) February 26, 2024
It was because I wanted my circumstances to be worse than anyone else at the company. Whenever they felt pain, I wanted mine to be worse.”
- @elonmusk pic.twitter.com/wZcGvJqzk1
Lei Jun je najavio dalja tehnološka unapređenja, uključujući „Xiaomi Intelligent Chassis Pre-research Technology“. Kompanija tvrdi da je u razvoj svojih električnih automobila uložila deset puta više sredstava od industrijskog proseka, s fokusom na kvalitet i inovacije.
Od pametnih telefona do električnih automobila – Xiaomi je dokazao da ozbiljno ulazi u industriju. Iako Lei Jun još nije dostigao Maskove visine, njegov entuzijazam i spremnost da eksperimentiše mogli bi kineskom gigantu doneti mesto među liderima EV tržišta. Kineski Elon Mask ili ne, jedno je sigurno – Xiaomi SU7 je ozbiljan izazivač na sve konkurentnijem tržištu električnih vozila.