Xiaomi gubi $9,200 na svakom prodatom EV vozilu, ali je ipak bolji od Rivian i Ford brendova

Prema kineskim izveštajima, brend bi mogao lansirati svoj drugi model za samo dva meseca...

Razvijanje, proizvodnja i prodaja električnih vozila je skupa stvar, a kineski tehnološki gigant Xiaomi to je saznao na teži način, gubeći milione sa lansiranjem svog SU7 sportskog sedana. Međutim, na osnovu broja vozila, Xiaomi posluje bolje od nekih etabliranih brendova.

Xiaomi automobilski odsek zabeležio je prilagođeni gubitak od $252 miliona za drugi kvartal koji se završava 30. juna. Ovo je bio njegov prvi potpuni kvartal isporuke. Tokom aprila, maja i juna, Xiaomi je isporučio 27,307 EV modela kupcima u Kini i veruje da može premašiti 100,000 isporuka do novembra. Uzimajući u obzir ukupne gubitke i broj isporuka, Xiaomi je izgubio $9,200 na svakom prodatom automobilu.

Iako Xiaomi automobilski sektor još uvek nije profitabilan, ovakvi gubici nisu neuobičajeni. Početkom avgusta otkriveno je da je Rivian izgubio $1,46 milijardi u drugom kvartalu, proizveo samo 9,162 vozila tokom istog perioda i izgubio $32,705 po isporučenom vozilu u Q2. Ford stoji još lošije. U drugom kvartalu, Ford Model e električna divizija izgubila je $1,1 milijardu i prodala 23,957 vozila, što znači gubitak od $47,600 po prodatom EV-u.

Analitičari iz Citybank veruju da bi Xiaomi automobilski sektor mogao dostići tačku rentabilnosti ako počne da prodaje između 300,000 i 400,000 vozila godišnje.

Zanimljivo je da Lei Jun nema neposredne ambicije da prodaje trenutni Xiaomi EV – ili buduće modele – van Kine. U razgovoru sa CNBC u aprilu, Lei je rekao da će se kompanija strogo fokusirati na kinesko tržište u naredne tri godine pre nego što uđe na globalno tržište.

Drugi model će pomoći Xiaomi brendu na putu ka profitabilnosti. Ovaj novi model, za koji se pretpostavlja da će biti SUV nešto veći od SU7, mogao bi biti predstavljen pre kraja ove godine, dok bi isporuke kupcima počele početkom 2025. godine. S obzirom na potražnju za SUV i crossover modelima, mogao bi biti čak popularniji od SU7 sedana.

Povezane teme

All Rights Reserved. | 2009 - 2024. Copyright© Mini STUDIO Publishing Group. | Uslovi korišćenja | Developed by Mini STUDIO Publishing Group