Waymo robotaksiji skupili 589 kazni za parkiranje u jednoj godini – i to bez vozača

Autonomna vožnja: manje brige oko volana, više kazni na šoferki.

U teoriji, robotaksiji su budućnost urbanog prevoza – pametni, efikasni, bezbedni i (valjda) dovoljno sposobni da znaju gde se sme, a gde ne sme parkirati. U praksi? Waymo je u 2024. godini uspeo da sa svojih više od 300 autonomnih vozila zaradi čak 589 kazni za parkiranje u San Francisku, u ukupnoj vrednosti od 65.065 dolara. I da, sve to bez ijednog vozača za volanom.

Ova flota, bazirana na Jaguar I-Pace modelima, prešla je preko 10 miliona milja u tom gradu – što je dovoljno za malo statističke zabave, ali i za ozbiljan broj ne baš pametnih parkiranja. Među prekršajima dominiraju kazne zbog ignorisanja pravila o čišćenju ulica (138 slučajeva), blokiranja saobraćaja (134), parkiranja na zabranjenim mestima (77), i duplog parkiranja (74). Kao da se sami sebi parkiraju na živce.

I nije San Francisko jedini grad koji ima ovaj "robotaksi problem" – Waymo vozila su prošle godine dobila još 75 kazni u Los Anđelesu. Čini se da, iako bez vozača, ovi automobili znaju kako da zauzmu pogrešno mesto u pogrešno vreme – uz prilično tačan osećaj za neplaćene zaduženja.

Waymo se, naravno, brani. Kažu da su njihova vozila dizajnirana da prepoznaju dozvoljena parking mesta i izbegnu blokiranje saobraćaja. Ali, kako objašnjava portparol Itan Tišer, u momentima kada nema boljeg izbora, robotaksi će možda stati i na mesto za komercijalni utovar – „ako su druge opcije na prometnoj ulici ili daleko od krajnjeg odredišta korisnika“. Ukratko, prioritet je bezbednost putnika – iako kazne padnu usput.

Ali bez obzira na to, frustracije rastu. Stanovnici San Franciska su već ranije izrazili nezadovoljstvo – od robotaksija koji ne znaju kako da se ponašaju u gužvi, preko bizarnih slučajeva u kojima vozila voze u krug po parkingu, pa sve do krajnjih incidenata kao što je paljenje jednog Waymo auta tokom proslave Lunarne nove godine.

Apsurdno je što je svaki robotaksi zapravo tehnološko čudo, sa senzorima, lidarima, kamerama i algoritmima koji odlučuju gde i kako da se kreće. Ipak, i dalje uspevaju da naprave greške koje prosečan čovek izbegava još od auto-škole.

Ako ništa drugo, sada znamo da ni automobili budućnosti nisu imuni na klasičnu realnost gradskog života: parking je uvek problem – bilo da imaš vozača, ili si samo hardver na točkovima koji ne zna kad dolazi čistačica.

Povezane teme

All Rights Reserved. | 2009 - 2025. Copyright© Mini STUDIO Publishing Group. | Uslovi korišćenja | Developed by Mini STUDIO Publishing Group