Volkswagen, suočen s velikim pritiscima da smanji troškove i obezbedi stabilnost svojih finansija, poslednjih meseci razmatra mogućnost zatvaranja pojedinih fabrika u Nemačkoj...
Međutim, prema poslednjim izveštajima, kompanija je sada bliže odluci da ove fabrike ipak ostavi otvorenim, što je dobra vest za zaposlene i sindikate.
Razmatranje zatvaranja nemačkih pogona bilo bi bez presedana u istoriji VW brenda. Ovi potezi došli su kao odgovor na sve jaču konkurenciju, posebno od strane kineskih proizvođača automobila koji agresivno ulaze na evropsko tržište. Prema rečima šefa VW brenda, Tomasa Šefera, situacija se ne može rešiti isključivo merama štednje. Protekla tri meseca protekla su u intenzivnim pregovorima između kompanije i sindikata IG Metall, gde su dve strane pokušavale da pronađu kompromis.
Jedna od fabrika koja je bila u fokusu potencijalnog zatvaranja je pogon u Drezdenu, gde trenutno radi 300 ljudi i gde se proizvodi električni model ID.3. Takođe, razmatrala se i prodaja fabrike u Osnabriku, koja zapošljava 2.300 radnika i proizvodi modele poput Porsche Cayman, Boxster i VW T-Roc Cabriolet. Ova fabrika ima kapacitet proizvodnje do 100.000 jedinica godišnje, ali je prošle godine proizvela samo 28.000 vozila.
Prema planovima, proizvodnja modela T-Roc Cabriolet trebalo bi da prestane naredne godine, dok će proizvodnja Cayman i Boxster biti prebačena u Porsche pogon u Cufenhauzenu. To bi značajno smanjilo obim rada u Osnabriku, povećavajući pritisak na njegovo održavanje.
Kako bi se izbeglo zatvaranje, sindikat IG Metall ponudio je niz mera za uštedu troškova. Među predlozima su odricanje od bonusa za 2025. i 2026. godinu, kao i korišćenje dela povećanja plata za finansiranje privremenog smanjenja radnog vremena tokom perioda smanjene potražnje. Ove mere, kako tvrdi sindikat, mogle bi da donesu uštede od čak 1,5 milijardi evra.
Iako se čini da upravni odbor VW favorizuje održavanje fabrika otvorenim, situacija je daleko od rešene. Članovi iz porodica Pijeh i Porsche navodno se zalažu za agresivnije mere štednje, što uključuje i prodaju određenih pogona. Odluka o sudbini ovih fabrika još uvek nije doneta, a pregovori između kompanije i sindikata i dalje traju.
Za skoro 100.000 radnika VW u Nemačkoj, odluka o očuvanju radnih mesta ima ogroman značaj. Zatvaranje fabrika ne bi samo uticalo na zaposlene već i na lokalne zajednice koje zavise od ovih proizvodnih pogona. S obzirom na to da VW ostaje jedan od stubova nemačke automobilske industrije, sudbina ovih fabrika ima dalekosežne posledice kako za kompaniju, tako i za širu industriju.
Ako pregovori budu uspešni, VW bi mogao da pronađe balans između smanjenja troškova i očuvanja radnih mesta, čime bi osigurao održivost svojih operacija u jednom od svojih najvažnijih tržišta.