VW i Stellantis razbijeni u skandalu od 495 miliona dolara – Mercedes izbegao kaznu jer je “cinkario” sve ostale

Kada vam Mercedes proda luksuz, ali i ostatak industrije.

Ako ste pomislili da je april već dovoljno loš za auto-industriju zbog Trampovih tarifa, Evropska komisija je odlučila da sipa još malo benzina na vatru – ali recikliranog, naravno. U skandalu koji je protresao celu automobilsku scenu, čak 16 proizvođača automobila i Evropsko udruženje proizvođača automobila (ACEA) našli su se na optuženičkoj klupi zbog tajnog kartela u vezi sa reciklažom vozila.

I ne, ovo nije nova ekološka inicijativa – ovo je zvanično dogovor kako da se ne plaća reciklaža starih automobila i kako da se izbegne konkurencija na osnovu održivosti.

Prema navodima Komisije, auto-giganti su više od 15 godina dogovarali da ne plaćaju firmama koje recikliraju vozila, uz obrazloženje da je to “već dovoljno profitabilan posao”. Osim toga, razmenjivali su osetljive informacije i dogovorili se da ne promovišu reciklirane materijale u svojim automobilima – kako ne bi jedni druge “nadglasali” u očima ekološki osvešćenih potrošača.

Među imenima? Volkswagen, Stellantis, Renault-Nissan, Ford, Toyota, Hyundai/Kia, BMW, Volvo, Mazda, Mitsubishi, Suzuki, Honda, pa čak i Mercedes. ACEA je sve to, kako navode, organizovao i facilitirao.

Najveći plot twist? Mercedes je učestvovao u kartelu – ali je zatim otkucao sve ostale. Zahvaljujući tome, izbegli su kaznu od 37.8 miliona dolara, jer su prvi “došli na šalter” i saradnjom obezbedili punu imunitet.

Ostali nisu bili te sreće:

Volkswagen je platio najveću cenu: 137.7 miliona dolara

Renault / Nissan: 87.9 miliona dolara

Stellantis (i Opel): 80.8 miliona dolara

Neki su pokušali da ublaže kazne – Renault je, na primer, tražio izuzeće kako bi mogao da promoviše reciklirane materijale, dok su Honda, Mazda, Mitsubishi i Suzuki ocenjeni kao “manje uključeni”.

Ono što najviše boli? Dok su reklamne kampanje brendova bile pune izraza poput “eco-friendly”, “sustainability” i “circular economy”, u pozadini su se vodili dogovori da se ne priča previše o reciklaži, da se ne ističe ko koristi više obnovljenih materijala, i da se sve obavi što tiše – kako ne bi došlo do takmičenja na polju održivosti.

Evropska komesarka Teresa Ribera izjavila je: “Nećemo tolerisati kartele – naročito one koji potiskuju svest potrošača i potražnju za održivim proizvodima.”

Drugim rečima: ne možete se reklamirati kao "zeleni", a istovremeno se dogovarati da to sakrijete.

Povezane teme

All Rights Reserved. | 2009 - 2025. Copyright© Mini STUDIO Publishing Group. | Uslovi korišćenja | Developed by Mini STUDIO Publishing Group