S obzirom na svakodnevne rizike u saobraćaju, Volvo Trucks predstavlja novu generaciju sigurnosnih sistema osmišljenih da zaštite najugroženije učesnike u saobraćaju – pešake i bicikliste...
Ovi napredni sistemi predstavljaju još jedan korak ka dugoročnoj viziji kompanije: nula nesreća u kojima su uključeni Volvo kamioni. Jedan od najnovijih primera ove vizije je sistem Active Side Collision Avoidance Support, gde ključnu reč čini „aktivan“. Ovaj sistem, evolucija prethodnih sigurnosnih rešenja, sada uključuje funkciju automatskog kočenja. Pomoću radarskih senzora, sistem može da detektuje bicikliste u blizini i, ukoliko je potrebno, ne samo da upozori vozača, već i aktivno koči kako bi sprečio udarac tokom skretanja kamiona na stranu suvozača.
„Kamioni učestvuju u 15 odsto smrtonosnih saobraćajnih nesreća, a gradski saobraćaj može predstavljati izazov čak i za najiskusnije vozače kamiona,“ ističe Ana Vrige Berling, direktor za bezbednost u saobraćaju i proizvoda u Volvo Trucks. „U Volvo Trucks, kontinuirano radimo na unapređenju bezbednosnih performansi naših kamiona, kako bismo zaštitili vozače, ali i sve ostale učesnike u saobraćaju. Ovaj sistem za zaštitu biciklista u urbanim sredinama jedan je od najnovijih primera inovacija, koje nas približavaju viziji o nula nesreća s našim kamionima.“
Sistem Active Side Collision Avoidance Support biće dostupan kupcima širom sveta od novembra 2024. godine u modelima Volvo FH, FM i FMX.
Nova generacija sistema hitnog kočenja – iskorak ispred zakonskih propisa
Drugi napredak u bezbednosnim inovacijama Volvo Trucks-a predstavlja nova generacija sistema Collision Warning with Emergency Brake. Ovaj sistem, prvi put uveden 2012. godine, sada je unapređen da koristi kamere i radarske senzore za praćenje saobraćaja ispred kamiona. Kada detektuje rizik od sudara, sistem upozorava vozača i, ako je potrebno, automatski koči kako bi izbegao ili ublažio sudar.
Najnovije unapređenje omogućava ovom sistemu da prepozna ne samo vozila, već i pešake i bicikliste. Sistem je već sertifikovan po strožoj evropskoj regulativi za napredne sisteme automatskog kočenja, koja stupa na snagu tek 2028. godine. Štaviše, Volvo Trucks nadmašuje buduće regulative, jer je sistem prilagođen različitim saobraćajnim situacijama.
„Drago nam je što zakonski propisi prate našu viziju o nula nesreća“, dodaje Ana Vrige Berling. „Međutim, u Volvo brendu ne čekamo na zakon – nastavićemo s inovacijama koje prevazilaze zakonske zahteve kako bismo podržali naše ambiciozne ciljeve.“
Ovaj napredni sistem automatskog kočenja biće standardna oprema u Evropi za FH seriju, kao i za FM i FMX kamione od 2025. godine, a biće dostupan kao opcija globalno.