Dizajniran u Švedskoj i izgrađen u Italiji, Volvo 262C napunio je 46. godina...
Predstavljen na sajmu automobila u Ženevi 1977. godine, četiri godine nakon 1.800ES modela, ovaj automobil duguje svoj život tadašnjem generalnom direktoru Pehru G Gilenhameru, koji je ga je video kao veoma važan model brenda, posebno na njihovom najvećem izvoznom tržištu Severne Amerike.
Legendarni serijal je kreirao glavni dizajner kompanije Jan Vildgard, koji je izabrao da koristi 164 kako bi testirao nove enterijere radije nego da stvori potpuno novi moodel, a kada su inicijalni radovi izvedeni, projekat je prebačen italijanskom dizajneru Serđu Kogioli u Torino. Ovde je verzija sa četvoro vrata redizajnirana u kupe, sa nižim krovom, obmotanim vinilom i širokim C stubovima označenim sa tri krune, švedskim nacionalnim simbolom.
Pošto se ključni proizvod kao što je 262C, koji je trebalo da se gradi u malim brojkama, nije uklapao u sistem geteburške fabrike, njegovo konačno sastavljanje se odigralo u italijanskom pogonu Carozzeria Bertone, gde je 264TE limuzina takođe sklapana. Volvo je transportovao opremu u Torino, gde su se karoserije modifikovale, farbale i sastavljale, a kao podsetnik na mesto rođenja, male Bretone oznake su stavljane na donji deo vetrobranskih stakala.
Snaga modela Volvo 262C je dolazila iz V6 motora zapremine 2,7 litara i 141 ks, koji je razvijen u saradnji sa kompanijama Peugeot i Renault, izgrađen u Francuskoj i deljen sa ostalim verzijama 260 serije.
U prvih nekoliko godina, automobil je nuđen u srebrnim metalik finišima i sa crnim vinilnim krovom, ali je kasnije postao dostupan u brojnim nijansama, kako bi 1980. godine počeo da se prodaje u Sjedinjenim Američkim Državama kao Volvo Coupe, a inicijalne boje su promenjene, uključujući i glavnu.
N.Đ.