Volkswagen možda planira da premešti proizvodnju jednog od svojih najpoznatijih modela, Golfa, iz Nemačke u Meksiko, u potezu koji podseća na sudbinu legendarne Bube...
Ovaj potez dolazi u trenutku kada kompanija pokušava da smanji troškove proizvodnje i prilagodi se novim tržišnim zahtevima, budući da Golf više nije dominantan model kakav je nekada bio.
Prema izveštaju nemačkog Handelsblatta, VW razmatra selidbu proizvodnje Golfa iz Nemačke, a Meksiko se pojavljuje kao ključna opcija zahvaljujući nižim troškovima rada. VW već ima fabriku u Meksiku, što dodatno smanjuje logističke i infrastrukturne troškove ovog poteza. Pored Meksika, Poljska je takođe u razmatranju kao bliža opcija za premeštanje proizvodnje.
Trenutna proizvodnja Golfa u Nemačkoj suočava se s ekonomskim izazovima zbog visokih troškova rada. Ovi izazovi postaju još izraženiji kada se uporedi profitabilnost Golfa sa sve popularnijim SUV modelima poput VW T-Roc, koji ostvaruju veće marže.
Iako Golf obeležava 50 godina postojanja 2024. godine, njegova popularnost na evropskom tržištu opada u korist jeftinijih modela poput Dacia Sandero i sopstvenih VW SUV. Uprkos tome, Volkswagen ima planove za elektrifikaciju ovog modela, sa ID.Golf, električnom verzijom Golfa, koja bi trebalo da stigne 2028. godine. Ovaj električni model će se graditi u matičnoj fabrici u Wolfsburgu, što ukazuje na to da VW i dalje vidi simbolički značaj fabrike u vezi sa Golfom.
Međutim, trenutni Mk8.5 Golf sa unutrašnjim sagorevanjem nastaviće da se proizvodi paralelno sa električnom verzijom, potencijalno sve do 2035. godine. Upravo ova verzija Golfa mogla bi da bude premeštena u jeftinije proizvodne lokacije kao što su Meksiko ili Poljska.
Premeštanje proizvodnje Golfa u Meksiko moglo bi doneti izazove, posebno u vezi sa izvozom u SAD. Ukoliko se eventualno uvedu visoke carinske tarife na automobile proizvedene južno od granice, VW bi mogao da razmotri premeštanje određenih modela u fabrike u SAD. Ipak, Golf, čije su verzije GTI i R jedine dostupne na američkom tržištu, verovatno neće opravdati ovu vrstu ulaganja, s obzirom na to da čini samo 3% globalne proizvodnje ovog modela.
Diskusije o budućnosti proizvodnje Golfa u Wolfsburgu, kao i o mogućim alternativama, odložene su zbog štrajkova i pregovora sa radničkim savetom.
Ako Volkswagen odluči da premešti proizvodnju Golfa iz Nemačke, to bi označilo kraj jedne ere, budući da se ovaj model već 50 godina proizvodi u Wolfsburgu. Ovaj potez bi, međutim, mogao pomoći VW brendu da se bolje prilagodi ekonomskim pritiscima i osigura održivost modela u sve konkurentnijem tržišnom okruženju. Golf, simbol nemačkog automobilizma, možda će uskoro dobiti novi dom, ali će nastaviti da igra ključnu ulogu u VW portfoliju, i to na globalnom nivou.