U vremenu kada se svaki proizvođač automobila trka da što pre prebaci svoje modele na struju, Toyota je odlučila da stane na kočnicu – barem kada je reč o njenim sportskim modelima iz Gazoo Racing (GR) divizije...
Dakle, svi oni koji su se plašili da će jednog dana morati da podešavaju "zvuk motora" putem ekrana osetljivog na dodir mogu da odahnu – miris benzina i zvuk manuelnog menjanja brzina ostaće sa nama još dugo, dugo.
Ovu srećnu vest saopštio je Šon Henli, šef prodaje i marketinga Toyote Australija, koji je u razgovoru za CarSales jasno stavio do znanja da GR modeli neće postati deo EV revolucije u skorije vreme. I ne, ovo nije još jedna PR fraza, već konkretna izjava: "Benzinski motori i manuelni menjači biće tu još dugo, dugo."
Ako bi ovo bio infomercial, sada bi bio trenutak za usporeni aplauz.
Dok se ostatak Toyota game neumoljivo prebacuje na elektrifikaciju, GR serija – koja uključuje GR86, GR Corollu i GR Supru – ostaje bastion čistokrvnog vozačkog užitka.
Henli je dodatno pojasnio da Toyota ne planira da se odrekne ključnih elemenata koji čine GR modele posebnim – pravog zvuka, mirisa sagorelog goriva i osećaja prave sportske vožnje. Dakle, nema potrebe da strepite da će vam neki budući GR model pokušati prodati "uzbuđenje vožnje" kroz unapred snimljene zvukove u zvučnicima.
"Dok prelazimo na elektrifikaciju, i dalje postoji prostor da zadovoljimo prave ljubitelje sportskih automobila. Ovi entuzijasti nisu izumiruća vrsta," izjavio je Henli.
Naravno, Toyota nije isključiva – GR bi jednog dana mogao dobiti model sa vodoničnim pogonom. Ali čak i ako do toga dođe, kompanija planira da zadrži suštinu sportskih automobila: pravu snagu, angažovanu vožnju i sirovi performans.
Dakle, bar za sada, GR ostaje veran svojim korenima. A za one koji vole sportske automobile i ne žele da ih doživljavaju kao aplikacije na točkovima – ovo je budućnost iza koje možemo svi stati.