Tesla Regret Syndrome: Nova kampanja poziva vlasnike da se distanciraju od brenda i Elona Maska

Satirična kampanja “Tesla Takedown” koristi humor i ironiju kako bi progovorila o sve prisutnijem razočaranju kupaca…

U svetu gde se automobili sve više poistovećuju s ideologijom i ličnim identitetom, vlasništvo nad Teslom više nije samo znak tehnološke osvešćenosti — već, za neke, postaje i izvor nelagode. Upravo o tome govori nova, duhovito koncipirana kampanja pod nazivom Tesla Takedown, koja na neobičan način skreće pažnju na fenomen poznat kao Tesla Regret Syndrome.

Kampanja dolazi u formi satirične reklame nalik farmaceutskim spotovima, a opisuje "simptome" s kojima se sve više vlasnika Tesli navodno suočava: osećaj stida prilikom ulaska u vozilo, refleksivno opravdavanje kada neko pita "Zašto baš Tesla?", traženje zamene na tržištu polovnih EV i, kako navode autori, „blagi napadi nelagode svaki put kada Elon Mask tvituje“.

Video su kreirali članovi umetničko-aktivističke grupe The Troublemakers, u saradnji s rediteljkom Megan Grifits, s ciljem da kroz humor otvore prostor za ozbiljniju raspravu o percepciji brenda koji je nekada bio simbol napretka — a danas često izaziva podeljena mišljenja.

Kampanja se ne zaustavlja samo na videu. Tu su i:

  • Stanice za uklanjanje Tesla oznaka (tzv. debadging)
  • Bilbordi sa natpisom “Tesla Regret Syndrome”
  • Pamfleti, veb-sajt i info linija – 1-866-EFF-MUSK
  • Predlog da se „simptomi ublaže“ nalepnicama koje kritikuju brend ili njegovog osnivača

Sve to ima jednu poruku: Niste sami ako osećate nelagodnost zbog svog izbora — i imate pravo da se predomislite.

Iza ove duhovite fasade, krije se ozbiljna tema — sve veći broj ljudi koji su kupili Teslu iz želje da podrže održivu mobilnost sada oseća kognitivnu disonancu, bilo zbog izmena u poslovnoj politici kompanije, kontroverzi koje prate njenog osnivača, ili jednostavno zato što ne žele više da budu "pokretne reklame".

Valeri Kosta iz The Troublemakers ističe da su kampanju pokrenuli „jer vlasnici Tesli imaju jedinstvenu poziciju – mogu uticati iznutra. A ako se to uradi s dozom duha i samosvesti, efekat može biti snažniji od bilo koje izjave.“

Iako je kampanja koncipirana kao satira, jasno je da se bavi stvarnim osećanjima ljudi koji su se identifikovali sa vizijom — i kasnije se možda razočarali u njenog nosioca. I dok je lako ismevati "Tesla kajanje", možda je pametnije slušati šta ono govori o tome kako percipiramo tehnologiju, lidere i sopstvene izbore.

Povezane teme

All Rights Reserved. | 2009 - 2025. Copyright© Mini STUDIO Publishing Group. | Uslovi korišćenja | Developed by Mini STUDIO Publishing Group