Tesla beleži pad prodaje u Kini dok BYD nastavlja da dominira

Tesla se ne suočava samo sa problemima u Evropi – sada i u Kini oseća pritisak sve jače konkurencije…

Prodaja američkog EV giganta u januaru pala je za 11,5%, dok su lokalni brendovi poput BYD, Changan i Xpeng zabeležili rast. U januaru je Tesla u Kini i izvoznim tržištima prodao ukupno 63.238 vozila, što je primetan pad u odnosu na 71.447 jedinica u istom periodu prošle godine i drastičan pad u odnosu na 93.766 vozila u decembru.

S druge strane, BYD je prodao 300.538 EV i PHEV modela, što je rast od 49,16% u odnosu na februar prošle godine, iako je to pad u poređenju sa rekordnim decembrom kada su prodali 514.809 jedinica.

Postoji nekoliko faktora koji objašnjavaju ovaj pad:

  • Kineska Nova godina – ove godine je pala ranije (28. januar - 4. februar), dok je prošle godine bila u februaru, pa nije uticala na januarske brojke.
  • Obustava proizvodnje – Tesla je u januaru privremeno zaustavio proizvodnju Modela Y u Šangaju zbog priprema za novu verziju, dok je deo fabrike u kojem se sklapa Model 3 bio zatvoren od 26. januara do 3. februara.

Može li Tesla preokrenuti situaciju?

Iako trenutni rezultati ne izgledaju optimistično, Tesla već ima 70.000 narudžbina za osveženi Model Y samo u prvih pet dana nakon predstavljanja. Pitanje je, međutim, hoće li to biti dovoljno da održi korak sa BYD brendom, koji agresivno širi svoju ponudu i snižava cene.

Dok Tesla usporava, kineski proizvođači ubrzavaju – a u sve oštrijoj trci za EV dominaciju, čini se da Elon Mask gubi ključnu bitku na domaćem terenu svog najvećeg rivala.

Povezane teme

All Rights Reserved. | 2009 - 2025. Copyright© Mini STUDIO Publishing Group. | Uslovi korišćenja | Developed by Mini STUDIO Publishing Group