Industrijski gigant Stellantis najavio je svoju nameru da zatvori legendarnu fabriku u Lutonu, čime bi se okončalo čak 120 godina proizvodnje na ovoj lokaciji, gde je Vauxhall započeo rad 1905. godine...
Ovaj potez deo je šire strategije konsolidacije proizvodnje u Ujedinjenom Kraljevstvu, sa fokusom na premeštanje aktivnosti u fabriku Ellesmere Port.
Planom je predviđeno da Ellesmere Port postane centar za proizvodnju isključivo električnih vozila, uz dodatnih 50 miliona funti investicija. Na ovoj lokaciji već se proizvode mali električni kombiji poput Citroën ë-Berlinga i Peugeot E-Partnera, dok bi novi modeli poput Opel Vivaro Electric i Vauxhall Vivaro Electric takođe bili dodati u asortiman. Cilj Stellantisa je povećanje efikasnosti proizvodnje i pozicioniranje kao najvećeg proizvođača lakih komercijalnih vozila u svetu.
Zatvaranje fabrike u Lutonu moglo bi pogoditi oko 1.100 radnika, ali Stellantis tvrdi da će ponuditi atraktivne pakete za preseljenje zaposlenih koji žele da pređu u Ellesmere Port. Takođe, kompanija obećava da će pružiti sveobuhvatnu podršku onima koji odluče da ne pređu, uključujući mogućnosti prekvalifikacije i pomoć u pronalaženju novih poslova u saradnji s lokalnim partnerima.
Ovaj potez dolazi u trenutku kada se Stellantis sve više fokusira na elektrifikaciju svojih proizvodnih kapaciteta, dok se automobilska industrija suočava s prestrukturiranjem kako bi odgovorila na globalne izazove održivosti i ekonomije. Zatvaranje fabrike sa tako bogatom istorijom svakako je emotivan trenutak, ali kompanija veruje da je ovo ključni korak ka modernizaciji i budućem rastu.
Da li je ovo mudar strateški potez ili još jedan korak ka osiromašenju radne snage u industrijskim centrima? Samo vreme će pokazati.