Zvuči kao scenario iz alternativnog univerzuma: mali hrvatski proizvođač električnih hiperautomobila planira da otkupi Porscheov udeo u Bugatti Rimac zajedničkom preduzeću…
Ako se dogovor realizuje, Mate Rimac bi mogao postati gospodar Bugattija – i to bukvalno. Trenutna struktura kaže: Rimac Group drži 55% udela, a Porsche preostalih 45%. Ali prema poslednjim informacijama iz sveta automobilske industrije, Rimac je navodno već podneo preliminarnu ponudu za otkup nemačkog udela. Iako brojke još nisu javne, zna se da je prethodna vrednost ovog biznisa bila preko milijardu evra.
Šlag na torti? Porsche je nekada, davne 2021. kad je Bugatti Rimac osnovan, sam pokušao da otkupi udeo Rimca. Danas su karte drugačije podeljene – i čini se da Hrvati sada drže sve adute.
Rimac je već duboko umešan u razvoj Bugatti Tourbillona, hibridnog naslednika Chirona. Ali ako Rimac preuzme punu kontrolu, može – u teoriji – da pretvori Bugatti u full-electric brend.
Zamislite Nevera tehnologiju, baterije i elektromotore – ali u šasiji sa potpisom Molsheima.
To bi mogao biti kraj za W16 motor i sve što je Bugatti dosad simbolisao... ili početak nove ere, zavisi koga pitate.
A šta je s Porscheom? Nemački gigant trenutno ima preča posla – padajuća potražnja za EV modelima, haos na kineskom tržištu, i problemi u lancu snabdevanja. Možda je i pravi trenutak da se povuku i rasterete. Ili je to samo šansa koju Rimac ne želi da propusti?
Od garažnog startupa do pretnje Porscheu – priča Matea Rimca više ne izgleda kao bajka, već kao industrijska činjenica. Ako se kupovina ostvari, Bugatti bi mogao postati najbrži EV brend na svetu. Ili bar najegzotičniji. U svakom slučaju, svet hiperautomobila nikad više neće biti isti.