Proslava 15 godina pomeranja granica –Rimac Nevera 15th Anniversary Edition

Više slika

Više slika

Godine 2009. Mate Rimac je osnovao Rimac Automobili, nakon što su mu govorili da nema smisla pokretati automobilsku kompaniju u Hrvatskoj jer je u mislima mnogih to zapravo bilo nemoguće...

Godine 2011. postavio je niz svetskih rekorda sa svojim potpuno električnim BMW iz 1984. godine, nakon što su mu rekli da samo pravi veš mašinu. Zatim, 2018. godine, Rimac Automobili je najavio prvi potpuno električni hiperautomobil na svetu, sa performansama koje su svi smatrali nedostižnim. Samo tri godine kasnije, taj automobil postao je Nevera i nadmašio sve te ciljeve, postajući ultimativni hiperautomobil koji obara rekorde i definiše potpuno novo iskustvo performansi. Da bi proslavili 15 godina postizanja nemogućeg, predstavljena je limitirana serija Rimac Nevera: 15th Anniversary Edition.

Biće proizvedeno samo devet primeraka, a prvi automobil je završen u novoj nijansi bakra, po prvi put sa mat bojom na Nevera modelu. Bakarna nijansa je specifično razvijena zbog povezanosti sa vremenima slavlja, ali i sa energijom, kao i praktične primene kao materijala najšire korišćenog u električnim kablovima. Novi vidljivi karbon pruža upečatljiv sjajni kontrast, kako u teksturi tako i u boji.

Svaki od devet primeraka povezan je nizom zajedničkih karakteristika, uključujući ekskluzivni dizajn dvobojnih aluminijumskih felni, oznake 15 Years Anniversary i karakteristični Rimac uzorak – koji imitira veze na štampanoj ploči – duž cele dužine automobila.

Unutrašnjost 15 Years Anniversary Edition modela sadrži bakarne anodizovane prekidače i bakarno obojene površine kako bi se uklopile sa svečanom spoljašnošću. Posebni natpisi one-of-nine i '2009-2024' krase naslon za ruke, razlikujući ovu posebnu ediciju od ostalih Nevera modela. Kabina može biti završena u smeloj crnoj ili besprekornoj beloj boji, sa sedištima koja imaju kontrastnu bakarnu kožu i utisnut broj '15' na naslonima za glavu.

Cena od 2.350.000 evra uključuje sve opcije, zajedno sa specijalno izrađenim prtljagom koji se slaže sa unutrašnjošću kupčevog Nevera automobila. Prvi od devet ekskluzivnih primeraka biće predstavljen na Goodwood Festival of Speed 2024. godine. Ovaj automobil će se takmičiti na čuvenoj uzbrdici, istoj stazi na kojoj je Nevera Time Attack edicija postavila rekord za proizvodne automobile 2023. godine sa impresivnim vremenom od 49,32 sekunde.

Mate Rimac, CEO Rimac Grupe, rekao je: „Iskreno, kada sam počeo da radim na svom prvom automobilu u garaži, nisam mogao ni da sanjam da ćemo biti tu gde smo 15 godina kasnije. Toliko puta u ranim godinama mislili smo da kompanija neće uspeti, tako da je dostizanje 15-godišnjeg jubileja zaista vredno proslave. Nevera 15th Anniversary Edition je automobil koji obeležava naš napredak, pokazujući koliko smo daleko stigli. Od garaže do globalnog; od straha od propadanja do procene vrednosti od 2 milijarde evra; od konvertovanog BMW 3 serije do najbržeg proizvodnog automobila i od proizvođača hiperautomobila do Tier 1 dobavljača EV tehnologije i pionira u skladištenju energije. Sve postignuto u zemlji gde je sve to zvučalo kao naučna fantastika u vreme osnivanja kompanije.“

Od osnivanja, Rimac brend je od sna jednog čoveka prerastao u grupu kompanija sa preko 2.200 zaposlenih, radeći na lokacijama u četiri zemlje širom Evrope. Danas, Rimac Grupa uključuje Bugatti Rimac, ultimativnu kompaniju za hiperautomobile, Rimac Technology, koji je Tier 1 dobavljač za globalne proizvođače automobila i Rimac Energy; inovativnu kompaniju za stacionarno skladištenje energije.

Prva faza Rimac Kampusa, sedišta i proizvodnog pogona od 100.000 m2 na periferiji Zagreba, već je završena, dok je druga faza u pripremi. Već je planiran drugi pogon pored Kampusa kako bi se zadovoljila rastuća potražnja za projektima Rimac Grupe.

Uprkos neverovatnom rastu i raznolikosti, Rimac Grupa postoji zbog Mateove želje da izgradi potpuno električni hiperautomobil svojih snova: Neveru. Sa ostvarenjem njegovog sna, Nevera je postala samo jedna sjajna zvezda unutar šireg univerzuma Rimac Grupe, predstavljajući vodeće inovacije Rimac Technology, Rimac Energy i Bugatti Rimac.

Potpuno prilagođena kreacija, Rimac Nevera je najmoćniji proizvodni automobil na svetu i samo prošle godine postavila je 27 rekorda u performansama. Ključ za Neverinu brzinu je njen napredni baterijski sistem, pogonski sistem i softver, svi razvijeni unutar Rimac Grupe. Prednji i zadnji pogonski sistemi – svaki sastavljen od dva pojedinačna motora – pružaju snagu svakom točku pojedinačno. Na zadnjem delu, dvoinverter od 1MW omogućava 900Nm i 450kW po motoru, dok je potpuno prilagođeni prednji pogonski sistem dizajniran za optimalnu snagu i kontrolu. Svi sistemi su nadgledani složenom mrežom elektronskih kontrolnih jedinica razvijenih unutar kompanije, radeći u saradnji sa superkompjuterom zasnovanim na NVIDIA Pegasus platformi, kako bi se izračunao i poslao izlaz na četiri pogonska sistema 100 puta u sekundi. Kombinacija svih ovih sistema, i softvera koji ih kontroliše, poznata je kao Rimac All-Wheel Torque Vectoring 2.

15 godina Rimac Automobila

2009 – 2010 Faza Garaže

Nakon što je Mateov stari BMW E30 iz 1984. doživeo kvar motora, konvertuje ga u električni automobil i takmiči se protiv tradicionalnih trkačkih automobila, dokazujući potencijal električnih pogona. Ideja električnog superautomobila je rođena.

2011 Postavljanje Svetskih Rekorda

Mate Rimac postavlja 5 Guinness i FIA svetskih rekorda za najbrže ubrzanje električnog automobila.

2011 Osnivanje Rimac Automobila

Prototip Concept_One je prvi put predstavljen na Frankfurt Motor Show kao prvi potpuno električni superautomobil na svetu. Automobil je izgrađen za 5 meseci od strane prvog tima od 8 ljudi, prvih zaposlenih u kompaniji.

2013 – 2014 Dobijanje Trakcije

Isporuka prvog automobila razvijenog i proizvedenog za drugu automobilsku kompaniju – izvoz prvog automobila ikada napravljenog u Hrvatskoj. Ovo je bila prva profitabilna godina kompanije. A-round investicija završena. Prototip Concept_One putuje svetom kao automobil FIA Formula E trkačkog direktora.

2015 Trka na Oblacima

Rimac dizajnira, potpisuje inženjering i proizvodi Rimac Tajima e-Runner, za takmičenje na čuvenom Pikes Peak International Hillclimb. Tim postiže drugo najbolje vreme, ispred svih ICE trkačkih automobila. Tim sada broji 100 ljudi.

2016 Prvi proizvodni automobil

Prvi kupac Concept_One isporučen, sa još 7 koji će uslediti. Concept_One pobeđuje neke od najmoćnijih automobila tog dana.

2017 Probijanje novih granica

Bliski susret u švajcarskim planinama. Nova investiciona runda otvorena od strane najvećeg azijskog proizvođača baterija. Kao partner za elektrifikaciju globalnih OEM-ova, Rimac intenzivira rad na novim tehnološkim projektima. Kompanija prelazi granicu od 250 zaposlenih.

2018 Sledeća generacija

C_Two, danas poznat kao Nevera, lansiran je na Geneva Motor Show sa performansama i karakterom koji podižu žanr. Porsche postaje akcionar. Sa timom koji raste na preko 400 zaposlenih, dolazi do daljeg širenja proizvodnih kapaciteta.

2019 – Budućnost u izradi

Testiranje i homologacija Nevere se intenzivira. Rimac nastavlja sa razvojem komponenti za Aston Martin, Renault, Porsche, Cupra, Automobili Pininfarina, Koenigsegg i druge.

Hyundai Motor Group postaje akcionar, dok Porsche povećava svoj udeo u kompaniji. Tim raste na preko 500 zaposlenih.

2020 Brzo napred

Testiranje i razvoj Nevere se nastavlja. Uprkos izazovima globalne pandemije i sa rastućim brojem tehnoloških projekata, broj zaposlenih raste preko 850 ljudi.

2021 Godina prekretnica

Najava budućeg kampusa od 100.000 m2, čija će izgradnja početi 2022. godine. Kompanija prelazi granicu od 1000 zaposlenih. Produkcijska verzija Nevere je lansirana sa prvim isporukama kupcima do kraja godine. Rimac Automobili i Bugatti se spajaju u Bugatti Rimac, najbolju kompaniju za hiperautomobile na svetu, dok Rimac Technology nastavlja rad na EV komponentama i pionirskoj tehnologiji.

2022 Savršena oluja

Rimac Grupa prikuplja 500 miliona evra u seriji D investicija koju predvode Softbank Vision Fund 2 i Goldman Sachs Asset Management. Kompanija je procenjena na 2 milijarde evra. Prvi produkcijski primerci Nevere izlaze na ulice, ubrzo nakon što je oborila svetski rekord za najbržu maksimalnu brzinu za električni putni automobil: 412 km/h.

2023 Time Attack

Nevera Time Attack Edition je otkriven, slaveći godinu obaranja rekorda u kojoj je Nevera srušila 23 rekorda performansi u jednom danu, postavila rekord za proizvodni automobil na Goodwood Hillclimb i krug oko Nürburgring Nordschleife-a brže od bilo kojeg drugog produkcijskog EV-a do tada. Rimac Energy je stvoren kao zaseban brend, koristeći inovacije u baterijama za transformaciju sveta stacionarnog skladištenja energije.

2024 Priča se nastavlja…

Rimac Technology najavljuje veliku saradnju sa BMW-om na razvoju baterijskih paketa sledeće generacije za svoje buduće modele. Prva faza Rimac Kampusa je potpuno završena i operativna. Brend Rimac proslavlja svoj 15. rođendan

Povezane teme

All Rights Reserved. | 2009 - 2024. Copyright© Mini STUDIO Publishing Group. | Uslovi korišćenja | Developed by Mini STUDIO Publishing Group