Prava poslastica za sva čula: unapređenje Audi RS 3

Više slika

Više slika

Audi Sport je dodatno izoštrio čula RS 3 modela...

S ovim unapređenjem, kompaktni vrhunski model, koji predstavlja maksimalne performanse, postaje još više sportski nastrojen. Ovo je vidljivo na prvi pogled: snažne linije na prednjoj strani, točkovi u motorsport dizajnu i RS sportska sedišta vizuelno pojačavaju dinamiku, dok duboki zvuk petocilindričnog motora sa karakterističnim redosledom paljenja dodatno pojačava doživljaj. Motor 2.5 TFSI, u kombinaciji sa optimizovanim podešavanjem šasije i novim pneumaticima, omogućava RS 3 da još agilnije prolazi kroz krivine. Novi rekordni krug na Nürburgring-Nordschleife stazi to i potvrđuje. Vozači mogu da osete poboljšanu dinamiku vožnje i visokokvalitetne materijale, koji čine Audi RS 3 pravim iskustvom za sva čula.

Nakon unapređenja, Audi RS 3 ima značajno sportskiji izgled. Dominantan element na odlučnoj prednjoj strani je šesterougaoni Singleframe sa upadljivim okvirom. Niži i širi nego pre, naglašava dinamiku ovog kompaktnog sportskog automobila sa svojom voluminoznom rešetkom u obliku romba. Isto važi i za funkcionalne bočne usisnike vazduha sa vertikalnim crnim elementima, kao i za tri otvora iznad prednjeg splitera, koji sada proteže celom širinom vozila i čini da RS 3 izgleda još niže - podsećajući na Audi Sport quattro S1 Pikes Peak iz 1987. godine. Redizajnirana dnevna svetla u farovima dodatno naglašavaju performanse automobila. Digitalni potpis, koji prikazuje šahovsku zastavicu u RS 3, sastoji se od 24 elementa. Pored toga, u kombinaciji sa Matrix LED farovima, vozači po prvi put mogu birati između tri dodatna dizajna dnevnih svetala na MMI touch displeju.

Zadnji deo RS 3 takođe sadrži reference na motorsport i ima znatno jači vizuelni utisak nego ranije. Vertikalni bočni reflektori nastavljaju dizajnerski motiv usisnika vazduha na prednjoj strani. Veliki funkcionalni RS specifični difuzor sadrži crveni reflektor u centru i, sa strane, dve ovalne završne cevi RS izduvnog sistema, koje izgledaju još veće u svojim crnim okvirima.

Poput prednjih svetala, i zadnja svetla imaju novu grafiku: Strelice koje se dinamično osvetljavaju od unutra prema spolja sa funkcijom dobrodošlice i odlaska oličavaju progresivni dizajn zadnjih svetala.

Ekspresivan eksterijer dodatno je naglašen RS specifičnim spoljnim bojama Kyalami Green i Kemora Gray, novim metalik bojama Ascari Blue i Progressive Red, kao i, po prvi put, Daytona Gray u mat finišu. Singleframe i difuzor imaju crni finiš, sa izborom visokog sjaja ili mat. Nastavljajući ovaj motiv, RS 3 dolazi sa mat-crnim 19-inčnim aluminijumskim točkovima u dizajnu sa 5-Y-krakovima kao standard. Opcionalno, felne su dostupne u motorsport dizajnu poznatom iz RS 3 performance edicije, sa deset upečatljivih ukrštenih krakova, u mat tamno sivoj ili sjajnoj metalik crnoj boji u dvobojnom dizajnu. Još veću individualnost nude karbonski i visokosjajni crni paketi, koji krase prednje usisnike vazduha, bočne pragove i oštricu iznad difuzora. Ove karakteristike dopunjuju poklopci retrovizora u boji karoserije, crnoj ili karbonu.

ZVUK: Petocilindrični motor sa prepoznatljivim zvukom

Audi RS 3 pokreće legendarni 2.5 TFSI motor iz Audi Sport sa 294 kW (400 KS) i maksimalnim obrtnim momentom od 500 njutn metara. Ovaj motor omogućava da RS 3 (kombinovana potrošnja goriva u l/100 km: 9,5–9,1; kombinovana emisija CO2 u g/km: 217–207) ubrza od 0 do 100 km/h za 3,8 sekundi i dostigne maksimalnu brzinu od 290 km/h. Brojni uspesi u motorsportu čine ovaj nagrađivani petocilindrični motor jednim od najprepoznatljivijih u Audi modelima i vožnju RS 3 pretvaraju u neponovljivo iskustvo. Posebno zbog njegovog jedinstvenog zvuka, koji se temelji na karakterističnom redosledu paljenja 1-2-4-5-3. Susedni i nesusedni cilindri se naizmenično pale, pružajući snažan ritam i karakter, prikladno orkestriran od strane dvostrukog RS izduvnog sistema sa varijabilnom kontrolom ventila. Pritiskom na crveno obrubljeno dugme za pokretanje/zaustavljanje, grleni zvuk petocilindričnog motora odzvanja – voluminozniji i još prepoznatljiviji u Audi drive select režimima dynamic, RS Performance i RS Torque Rear. Pored toga, kontrola izduvnih ventila je optimizovana u opsegu obrtaja između 2.200 i 3.500 obrtaja. Na ovaj način, petocilindrični motor generiše dosledan i puniji zvuk bez obzira na odabrani režim vožnje. Audi Sport tako poboljšava emotivno iskustvo vožnje u vrhunskom modelu A3 porodice – posebno u kombinaciji sa opcionalnim RS sport izduvnim sistemom.

OSEĆAJ: Poboljšana dinamika vožnje kroz optimizovano upravljanje krivinama

Da je RS 3 brz na pravcima, jasno je iz njegovih ubrzanja, koja i dalje nadmašuju ona njegovih glavnih konkurenata. Međutim, upravljanje kroz krivine je teško izraziti u brojevima. Važniji je osećaj tokom vožnje. Toliko važan da je Frenk Stipler postavio novi rekord kruga na Nürburgring-Nordschleife stazi.

Audi Sport vozač trka i razvoja postigao je vreme od 7:33.123 minuta, pobedivši prethodni rekord u ovoj klasi za više od pet sekundi. Njegov uspeh znači da je RS 3 ponovo najbrži kompaktni automobil na 20.832-kilometarskoj trkačkoj stazi u Eifelu.

Osnova za impresivno visoku dinamiku vožnje je interakcija razdelnika obrtnog momenta sa potpuno promenljivom distribucijom obrtnog momenta između zadnjih točkova, elektronskom kontrolom stabilnosti, selektivnom kontrolom obrtnog momenta (kočenje vektorisanja obrtnog momenta) i adaptivnim amortizerima RS sportskog vešanja. Ove komponente su relevantne za lateralnu dinamiku i umrežene su u modularni kontroler dinamike vožnje, gde dolazi do sinhronizacije podataka. Zahvaljujući dalje razvijenom algoritmu, one reaguju još preciznije na određene situacije u vožnji. U zavisnosti od odabranog Audi drive select režima, vozač može da učini RS 3 agilnijim ranije i na kontrolisaniji način. Kada je koeficijent trenja nizak, interakcija ovih sistema takođe osigurava povećanu stabilnost.

UKUS: Recept za uspeh već više od deset godina

Audi Sport je RS 3 pružio mnoge sastojke za potpuno uživanje, poput petocilindričnog turbo motora, razdelnika obrtnog momenta, novih standardnih pneumatika i poluslikova. Kao što svi dobri kuvari znaju, prvo jedemo očima. RS 3 je ukrašen točkovima u motorsport dizajnu, karbonskim i crnim paketima, RS sportskim sedištima i volanom sa ravnim gornjim i donjim delom. RS 3 je recept za uspeh.

Od samog početka, kompaktni sportski automobil je bio obeležje za inovaciju i uzbuđenje na najvišem nivou. Kada je prva generacija stigla kod dilera u proleće 2011. godine, RS 3, sa svojim snažnim petocilindričnim motorom od 340 KS, nije imao konkurente. Branici, pragovi i točkovi jasno su razlikovali prvi RS 3, koji je tada bio dostupan samo kao petovratni hatchback, od A3. Osim toga, bio je impresivno brz i nudio dinamiku vožnje sa maksimalnom preciznošću i sigurnošću.

Treća generacija RS 3 Sportback i druga generacija RS 3 Sedan lansirane su 2021. godine. Sa 400 KS i povećanjem obrtnog momenta na 500 Nm, petocilindrični motor bio je snažniji nego ikada pre i nadmašio sve konkurente u ubrzanju. Zahvaljujući prvom razdelniku obrtnog momenta ikada korišćenom u Audiju, koji je zamenio prethodni zadnji diferencijal sa višepločastom spojkom, RS 3 je dostigao novi nivo lateralne dinamike.

Ovaj uspeh RS 3 doneo je brojne međunarodne nagrade, uključujući titulu Automobila godine 2022. od strane Top Gear u Italiji, nagradu za najbolji sportski automobil 2022. godine od Motor1 u Sjedinjenim Američkim Državama, kao i dvostruke pobede u 2022. i 2023. godini na izboru čitalaca sport auto magazina u Nemačkoj.

Popularnost modela se takođe jasno ogleda u brojevima. Od lansiranja na tržište 2011. godine, gotovo 80.000 jedinica kompaktnog sportskog automobila sišlo je sa proizvodnih traka, većina njih prošle godine. A priča o uspehu se nastavlja. Novi RS 3 Sportback i Sedan modeli, proizvedeni u Audi fabrici u Ingolstadtu, biće dostupni kod dilera od oktobra, a narudžbine su otvorene krajem avgusta. Cene za RS 3 Sportback počinju od 66.000 evra u Nemačkoj, dok je doplata za sedan verziju 2.000 evra.

Povezane teme

All Rights Reserved. | 2009 - 2024. Copyright© Mini STUDIO Publishing Group. | Uslovi korišćenja | Developed by Mini STUDIO Publishing Group