Audi Sport je dodatno izoštrio čula RS 3 modela...
S ovim unapređenjem, kompaktni vrhunski model, koji predstavlja maksimalne performanse, postaje još više sportski nastrojen. Ovo je vidljivo na prvi pogled: snažne linije na prednjoj strani, točkovi u motorsport dizajnu i RS sportska sedišta vizuelno pojačavaju dinamiku, dok duboki zvuk petocilindričnog motora sa karakterističnim redosledom paljenja dodatno pojačava doživljaj. Motor 2.5 TFSI, u kombinaciji sa optimizovanim podešavanjem šasije i novim pneumaticima, omogućava RS 3 da još agilnije prolazi kroz krivine. Novi rekordni krug na Nürburgring-Nordschleife stazi to i potvrđuje. Vozači mogu da osete poboljšanu dinamiku vožnje i visokokvalitetne materijale, koji čine Audi RS 3 pravim iskustvom za sva čula.
Nakon unapređenja, Audi RS 3 ima značajno sportskiji izgled. Dominantan element na odlučnoj prednjoj strani je šesterougaoni Singleframe sa upadljivim okvirom. Niži i širi nego pre, naglašava dinamiku ovog kompaktnog sportskog automobila sa svojom voluminoznom rešetkom u obliku romba. Isto važi i za funkcionalne bočne usisnike vazduha sa vertikalnim crnim elementima, kao i za tri otvora iznad prednjeg splitera, koji sada proteže celom širinom vozila i čini da RS 3 izgleda još niže - podsećajući na Audi Sport quattro S1 Pikes Peak iz 1987. godine. Redizajnirana dnevna svetla u farovima dodatno naglašavaju performanse automobila. Digitalni potpis, koji prikazuje šahovsku zastavicu u RS 3, sastoji se od 24 elementa. Pored toga, u kombinaciji sa Matrix LED farovima, vozači po prvi put mogu birati između tri dodatna dizajna dnevnih svetala na MMI touch displeju.
Zadnji deo RS 3 takođe sadrži reference na motorsport i ima znatno jači vizuelni utisak nego ranije. Vertikalni bočni reflektori nastavljaju dizajnerski motiv usisnika vazduha na prednjoj strani. Veliki funkcionalni RS specifični difuzor sadrži crveni reflektor u centru i, sa strane, dve ovalne završne cevi RS izduvnog sistema, koje izgledaju još veće u svojim crnim okvirima.
Poput prednjih svetala, i zadnja svetla imaju novu grafiku: Strelice koje se dinamično osvetljavaju od unutra prema spolja sa funkcijom dobrodošlice i odlaska oličavaju progresivni dizajn zadnjih svetala.
Ekspresivan eksterijer dodatno je naglašen RS specifičnim spoljnim bojama Kyalami Green i Kemora Gray, novim metalik bojama Ascari Blue i Progressive Red, kao i, po prvi put, Daytona Gray u mat finišu. Singleframe i difuzor imaju crni finiš, sa izborom visokog sjaja ili mat. Nastavljajući ovaj motiv, RS 3 dolazi sa mat-crnim 19-inčnim aluminijumskim točkovima u dizajnu sa 5-Y-krakovima kao standard. Opcionalno, felne su dostupne u motorsport dizajnu poznatom iz RS 3 performance edicije, sa deset upečatljivih ukrštenih krakova, u mat tamno sivoj ili sjajnoj metalik crnoj boji u dvobojnom dizajnu. Još veću individualnost nude karbonski i visokosjajni crni paketi, koji krase prednje usisnike vazduha, bočne pragove i oštricu iznad difuzora. Ove karakteristike dopunjuju poklopci retrovizora u boji karoserije, crnoj ili karbonu.
ZVUK: Petocilindrični motor sa prepoznatljivim zvukom
Audi RS 3 pokreće legendarni 2.5 TFSI motor iz Audi Sport sa 294 kW (400 KS) i maksimalnim obrtnim momentom od 500 njutn metara. Ovaj motor omogućava da RS 3 (kombinovana potrošnja goriva u l/100 km: 9,5–9,1; kombinovana emisija CO2 u g/km: 217–207) ubrza od 0 do 100 km/h za 3,8 sekundi i dostigne maksimalnu brzinu od 290 km/h. Brojni uspesi u motorsportu čine ovaj nagrađivani petocilindrični motor jednim od najprepoznatljivijih u Audi modelima i vožnju RS 3 pretvaraju u neponovljivo iskustvo. Posebno zbog njegovog jedinstvenog zvuka, koji se temelji na karakterističnom redosledu paljenja 1-2-4-5-3. Susedni i nesusedni cilindri se naizmenično pale, pružajući snažan ritam i karakter, prikladno orkestriran od strane dvostrukog RS izduvnog sistema sa varijabilnom kontrolom ventila. Pritiskom na crveno obrubljeno dugme za pokretanje/zaustavljanje, grleni zvuk petocilindričnog motora odzvanja – voluminozniji i još prepoznatljiviji u Audi drive select režimima dynamic, RS Performance i RS Torque Rear. Pored toga, kontrola izduvnih ventila je optimizovana u opsegu obrtaja između 2.200 i 3.500 obrtaja. Na ovaj način, petocilindrični motor generiše dosledan i puniji zvuk bez obzira na odabrani režim vožnje. Audi Sport tako poboljšava emotivno iskustvo vožnje u vrhunskom modelu A3 porodice – posebno u kombinaciji sa opcionalnim RS sport izduvnim sistemom.