Panceri su poznati po kreiranju veoma lepih i unikatnih mašina, od kojih gotovo svaka godinama postaje sve poželjnija na tržištu ekskluzivnih i kolekcionarskih egzotika...
911 R je postavljen na centralnu poziciju i preuzima svu pažnju nostalgičnih ljubitelja dela kompanije Porsche radi dobrih starih dana, ali ovo nije prvi put da nam fabrika Zuffenhausen pruži vanvremenske sportiste koji poseduju onaj neodoljiv i večan sjaj stare škole.
2010. godine nemački proizvođač automobila lansirao je model 911 Sport Classic, automobil baziran na generaciji 977 Carrera S i podešen prema svim parametrima legendarnog serijala. Ovaj model sadrži repno krilo pačiji kljun i fiksirani spojler, širok zadnji deo, obilje trkačkih oznaka, posebne točkove, karbonsko/keramičke kočnice, nisko vešanje i krojena kožna sedišta.
Uz automobil je takođe vraćeno i napajanje Sport klasik modela koje poseduje 402 ks praćeno šestostepenim manualnim menjačem. Kao počast starom Carrera RS 2.7 modelu iz 1973. godine, ovaj neverovatni serijal je bio praktično neodoljiv.
Kompanija Porsche je kreirala samo 259 jedinica ovog modela, od kojih su sve prodate u roku od 24 časa, što je daleko bolji rekord negoli onaj modela Carrera S na kome je bio baziran. Zato nimalo ne čudi što je fabrika Zuffenhausen ponovila istu priču i odvela stvari još dalje kreirajući sledeću podverziju 911 R.
Upravo je jedan od tih ultra retkih modela listovan i nalazi se u Nemačkoj, poseduje svega 500 pređenih kilometara na odometru i prodajna cena mu iznosi 395.000 €. Ova cifra možda i nije toliko velika koliko je potrebno izdvojiti za neke 911 R ovih dana na tržištu polovnjaka, ali bi i dalje bilo sasviim dovoljno za kupovinu nekoliko potpuno opremljenih 911 Turbo autmobila, dok ostatak može biti potrošen na gume i gorivo.
N.Đ.