Ukoliko niste već primetili, mi smo pomalo opsednuti trkačkim automobilima Group C takmičenja, naširoko smatranim kao jednim od najboljih sportskih prototipova svih vremena...
U svojoj zlatnoj eri trka izdržljivosti, međutim, samo je nekoliko njih moglo da se nosi sa Porsche 962 modelom.
Na svu sreću i danas je moguće videti poneki od njih, jer je proizvedena 91 jedinica, od kojih je 75 bilo namenjeno privatnim trkačkim timovima, a pružaju mogućnost da svi pravi zaljubljenici u retro trkačke modele sebi priušte jedan od najdominantnijih trkačkih modela u istoriji automobilizma.
Kao zamena za proslavljeni 956 model, 963 je originalno dizajniran kako bi ispunio sva regulatorna pravila IMSA GTP takmičenja u Severnoj Americi, ali je kasnije adaptiran za slične trke i regulatorne odredbe Group C takmičenja kod nas u Evropi takođe.
Dobra stvar je bila što je 962 želeo da osvoji prvo mesto na LeMans trci i World Sportscar Championship takmičenju dva puta u dve sezone, zajedno sa bezbrojnim ostalim takmičenjima, uključujući i kompletnu dominaciju u All Japan Sports Prototype Championship trkama, u trajanju od nekoliko godina.
Poseban primerak koji vidite ovde, sa Wynn liverijom motornih ulja, jeste razvijen sa dodatkom FABSCAR šara koje odaju počast Hotchkins Racing šampionatu koji se održavao 1986. godine i IMSA sezoni na Watkins Glen stazi. Nažalost automobil je pretrpeo udes sledeće sezone, a bio je rasklopljen i potpuno rekonsturisan 1989. godine. Ponovo je stao na podijum 1991. godine, nakon čega je penzionisan, kako bi kasnije bio proglašen retro trkačkim automobilom.
Na svu sreću automobil je uživao u boljem životu kao oldtajmer nego kada je bio mlad, dok je čak i njegov turbo motor zapremine 3,2 litre sa šest cilindara u ravni dobio tehnološku modifikaciju, koja ga je dovela do toga da sada proizvodi 750 ks, poseduje Brembo kočnice i Penske Racing amortizere koji na svakom uglu održavaju ovu, sada još snažniju mašinu pod kontrolom.
N.Đ.