Pitanje dana: Da li su hibridi predstavljaju najbolje ili najgore od oba sveta?

Hibridna tehnologija može povećati snagu i ekonomičnost, ali je takođe odgovorna za to što novi BMW M5 teži 474 kg više od starog modela.

Toyota Prius sledeće godine puni 30 godina, i dok nije bio prvi hibrid ikada – Ferdinand Poršhe je napravio jedan 1900. godine – to je onaj koji je modernom svetu predstavio prednosti kombinovanja tradicionalnog motora sa unutrašnjim sagorevanjem i električne energije.

Kod Priusa, prednosti su bile, i još uvek jesu, pre svega više pređenih kilometara po litru goriva i niže emisije. Prius iz 2024. godine ima EPA ocenu ekonomičnosti od 57 mpg, u poređenju sa 31 mpg za Mazdu 3 slične veličine koja proizvodi približno istu snagu.

Ali u poslednjih 10 godina, videli smo kako proizvođači automobila dodaju hibridnu asistenciju kako bi poboljšali performanse. Ferrari LaFerrari, McLaren P1 i Porsche 918 su svi imali koristi od električnog pojačanja koje je postalo redovna karakteristika modernih sportskih i superautomobila.

Nedavno je Mercedes-AMG uspeo da opremi svoj C63 sedan sa 671 ks (680 PS), uprkos zameni starog 4.0-litarskog V8 motora sa četvorocilindričnim motorom upola manje zapremine.

Plug-in hibridi, posebno, pokazali su se popularnim kod kupaca koji možda vole ideju električnog automobila, ali nisu uvereni u održivost potpunog napuštanja motora sa unutrašnjim sagorevanjem, možda zbog nedovoljne infrastrukture za punjenje u njihovom regionu.

Najnoviji modeli, poput novog evropskog hibrida Tiguan, imaju domet u EV režimu od preko 113 km, što znači da mogu obavljati sve osim najdužih putovanja na električnu energiju.

PHEV modeli su idealni ako nas pitate, jer većinu dnevnih vožnji mogu obaviti na električnu energiju, uz povremena duža putovanja. Složićete se da niko od nas ne želi da razmišlja o tome kada i gde će se puniti na putu u ponoć, i ne želi da čeka 30-45 minuta da se napuni.

Nedostaci

Ali možda hibridi nisu najbolji od oba sveta. Možda su najgori. Imati dva izvora energije čini ih teškim, što nije dobro za kočenje i upravljanje. Novi hibridni BMW M5 za 2025. godinu teži šokantnih 474 kg više od starog modela sa čistim motorom, i sporiji je uprkos dodatnih 117 ks (119 PS).

Kada radi u električnom režimu, PHEV vuče ogroman motor sa unutrašnjim sagorevanjem koji nije potreban, a kada se baterija isprazni na dugom putu, nosi gomilu ćelija i motora koji nisu potrebni, što smanjuje efikasnost benzinskog motora.

I tu je gubitak karaktera koji treba uzeti u obzir. M5 je možda zadržao svoj V8, ali mnogi proizvođači automobila misle da je hibridni četvorocilindrični motor dobra zamena za V6, ili da hibridni V6 može zameniti V8 i da nas neće biti briga jer nema pada u performansama.

Ali ono što se gubi je rafiniranost, zvuk i karakter, i to je očigledan problem kod premium i luksuznih automobila kada kupci koji troše veliki novac zaslužuju više od bezzvučnog rednog četvorocilindričnog motora koji se javlja kada pritisnu desnu pedalu.

Ali šta vi mislite? Da li su hibridi najbolji od oba sveta ili najgori?

Povezane teme

All Rights Reserved. | 2009 - 2024. Copyright© Mini STUDIO Publishing Group. | Uslovi korišćenja | Developed by Mini STUDIO Publishing Group