Kako su stari znali da kažu, Opel postoji kako Ford ne bi bio najgori automobil na svetu...
Međutim, poslednjih par decenija, brendovi prelaze iz ruke u ruku kao karte iz špila, tako da tehnologija više nije stvar smeštena iza zatvorenih vrata, dok u zavisnosti od koalicije neko može postati bolji ili lošiji proizvođač. Baš kao i u političkoj sceni Balkana, mada, tu izbor možemo da podelimo na loš i mnogo gori.
Bilo kako bilo, kao redizajnirana verzija poslednjeg Peugeot 3008 modela, Opel Grandland X predstavlja kompaktni krosover sa prednjom vučom. Ovo znači da, uprkos solidnom rastojanju od tla, mušterije koje ne dobijaju pogon na svim točkovima, menjač niskog opsega, dugo vešanje i ostale karakteristike, koje dolaze sa klasičnim terencima, mogu da stanu u malo većoj bari.
Većim delom, to ne predstavlja nikakvu sekiraciju, posebno zbog toga što kupci krosovera ne žele zapravo, da odstupaju od komfora asfaltnog terena, ali kompanija Opel želi da svoje mušterije reši svih briga po pitanju silaska sa istog.
Umesto pogona na svim točkovima, ovaj terenac kompanije Opel poseduje Grip Control sistem, koji podešava trenje, obrtni momenat i stabilnost prema površini, ali opet, ovo nije tip automobila koji je ekskluzivno namenjen blatnjavim terenima. Čak i kada biste se okušali u ovakvim akcijama, verovatno se ne biste smešili tokom celokupnog puta, baš kao ova dama koja je provozala Grandland X u nešto zahtevnijim uslovima.
Sa startnom cenom od 24.000 evra u Nemačkoj, duhovni naslednik Opel Antara modela, ko se njega seća, definitivno ne dolazi kao jeftina mašina. Nissan Qashqai je dosta pristupačniji u baznoj formi, ali ukoliko platite nešto više, za njega dobijate pogon na svim točkovima.
U međuvremenu, za svakoga ko traga za manjim terencima, sa dobrim osobinama i spreman je da zameni komfor i nešto veći motor tokom ovog procesa, onda je novi Suzuki Jimny definitivno bolji izbor.
N.Đ.