Suzuki ulazi u EV igru, ali kasni li već na startu?
Petnaest godina nakon što je Nissan Leaf omogućio da električni automobili postanu stvarnost za prosečnog kupca, Suzuki konačno predstavlja svoj prvi potpuno električni model – eVitara. Ova verzija popularnog SUV, proizvedena u Indiji, oslanja se na Suzukijevu Heartect-e EV platformu i uvodi svež dizajn sa karakterističnim kockastim izgledom i elegantnom maskom, dok zadobija i status osnove za novu Toyotinu bZ seriju.
Ono što eVitaru čini jedinstvenom, osim Suzukijevog logotipa, jeste izbor između dve baterije – od 49 kWh i 61 kWh – i opcija pogona na prednje ili sve točkove. Osnovni model nudi snagu od 142 konjske snage, dok snažnija verzija nudi 172 KS. A za one željne više snage i bolje stabilnosti, verzija sa pogonom na sve točkove i dodatnim zadnjim motorom podiže snagu na ukupno 181 KS.
U poređenju sa starijom verzijom Vitare, eVitara je duža i prostranija, što obećava više komfora za putnike. Kabina donosi osvežen dizajn sa velikim digitalnim displejom koji dominira gornjim delom kontrolne table. Iako se Suzuki trudi da sve izgleda robusno i "high-tech", ostaje pitanje da li će "čvrsti premazi" u kabini izdržati test vremena.
Kao dodatak avanturističkom duhu, eVitara poseduje i Allgrip-e sistem sa Trail modom, koji koristi kočnice da simulira rad ograničenog diferencijala. Da li će ovaj SUV biti u stanju da parira legendarnom Jimny modelu na terenskim avanturama? Ostaje da vidimo, ali nade nisu velike.
Proizvodnja eVitare počinje u proleće 2025. godine u Indiji, nakon čega će biti dostupna u Evropi, Indiji i Japanu. Očekuje se i Toyotina verzija ovog SUV iz iste fabrike, ali bez mnogo informacija o dodatnim specifičnostima ovog blizanca.
Da li će Suzuki eVitara doneti nešto novo ili će ostati u senci konkurenata koji su već postavili standarde na EV tržištu? Ostaje da vidimo da li će Suzuki uzdrmati ovu industriju ili se samo priključiti na već prenatrpan EV voz.