Mercedes-Benz ulaže 1,8 milijardi evra kako bi se izborio sa padom prodaje od 9% na kineskom tržištu ove godine, uz najavu proizvodnje novog GLE modela sa produženim međuosovinskim rastojanjem (LWB) u Kini...
Kina već dugo predstavlja ključno tržište za luksuzne proizvođače automobila. Prošle godine, Mercedes-Benz je prodao 737.200 putničkih automobila u Kini, što je značajno više u poređenju sa 659.400 jedinica prodatih u Evropi i 298.000 vozila prodatih u Sjedinjenim Američkim Državama. Iako je evropsko tržište zabeležilo rast prodaje od 7% tokom 2023. godine, prodaja u Kini pala je za 2%, a situacija se dodatno pogoršala u četvrtom kvartalu kada je prodaja opala za 8%.
Od januara do jula ove godine, Mercedes je prodao 416.000 vozila u Kini, što je pad od preko 9% u poređenju sa istim periodom prošle godine. Kako bi se izborio sa ovim trendom, Mercedes planira velika ulaganja u saradnji sa lokalnim partnerima, u iznosu od 1,8 milijardi evra (1,9 milijardi dolara).
Jedan od glavnih noviteta je najava razvoja i lokalne proizvodnje produžene verzije GLE modela sa povećanim međuosovinskim rastojanjem. Ovo je značajna vest jer su vozila sa produženim međuosovinskim rastojanjem veoma popularna na kineskom tržištu. Novi GLE LWB model će biti proizveden lokalno, za razliku od standardnog GLE modela koji se uvozi iz SAD. Očekuje se da će međuosovinsko rastojanje biti produženo za oko 30 cm (11,8 inča).
Pored novog GLE LWB, Mercedes-Benz planira proširenje ponude u Kini, uključujući sledeću generaciju CLA modela, koji će biti dostupan u verzijama sa električnim i motorima sa unutrašnjim sagorevanjem. Takođe, najavljen je i potpuno električni V-Class MPV, koji će biti dostupan sledeće godine, što predstavlja značajan korak u strategiji kompanije da pokrije veći broj tržišnih segmenata.
Jedan model koji se loše prodaje u Kini je Mercedes-Benz EQS. Prema nemačkim izveštajima, prodato je samo 663 jedinice u prvih sedam meseci ove godine, što je manje od polovine broja prodatih vozila prošle godine. Glavni razlog za ovaj pad je cenovni rat među proizvođačima električnih vozila u Kini, u kojem Mercedes nije aktivno učestvovao.
Ova ulaganja i novi modeli predstavljaju Mercedesovu strategiju za poboljšanje prodaje i prisustva na kineskom tržištu, koje ostaje ključni prioritet za kompaniju.