Čak ni vrhunski superautomobili nisu imuni na tehničke izazove...
Britanski proizvođač McLaren objavio je povlačenje 163 primerka svog modela 765LT Coupe u SAD zbog rizika da zadnji polikarbonatni panel može da se odvoji pri velikim brzinama, posebno kada su bočni prozori otvoreni.
Iako je 765LT poznat po svom inženjerskom savršenstvu i ceni koja lako prelazi 400.000 dolara, ispostavilo se da zadnji prozor od polikarbonata može da se odvoji od rama zbog problema sa lepljenjem. McLaren navodi da se ovaj problem javlja pri većim brzinama, kada aerodinamički pritisci premašuju tolerancije dizajna, ili zbog potencijalnih nepravilnosti u procesu lepljenja tokom proizvodnje.
Problemi su identifikovani kod modela proizvedenih između 3. avgusta 2020. i 19. maja 2021. godine. Važno je napomenuti da povlačenje ne obuhvata 765LT Spider modele niti Coupe verzije sa karbonskim krovnim usisnikom proizvedenim u okviru McLaren Special Operations (MSO).
Vlasnici mogu primetiti zvukove zveckanja koji ukazuju na slabljenje veze između panela i rama. U nekim slučajevima, panel se potpuno odvojio, ali McLaren tvrdi da nije bilo prijavljenih povreda uzrokovanih ovim kvarom.
Kao privremenu meru, McLaren savetuje vlasnicima da ne voze brže od 154 km/h s otvorenim prozorima i da izbegavaju vožnju na stazama dok trajno rešenje ne bude dostupno. Ukoliko je potrebno, proizvođač može privremeno naneti dodatni sloj lepka kako bi se ojačao spoj.
Svi vlasnici i dileri su već obavešteni o povlačenju. Plan je da se na sva četiri ugla polikarbonatnog panela ugrade posebni pričvršćivači koji će trajno rešiti problem.
McLaren posvećenost brzom rešavanju ovog problema pokazuje koliko je proizvođaču važno da očuva poverenje svojih klijenata, ali ovaj incident ipak ukazuje na to da i najbolji automobili mogu imati "uska grla" u dizajnu.