Dok je Evropska unija sve bliže uvođenju visokih tarifa na kineske električne automobile, Peking počinje da se brani...
Poslednji potez dolazi u vidu "mera protiv dampinga" usmerenih na brendi iz EU, a Kina sada razmatra i povećanje tarifa na luksuzne automobile sa velikim motorima iz Evrope.
Ministarstvo trgovine Kine najavilo je privremene mere koje će stupiti na snagu u petak, sa tarifama koje se kreću između 30,6% i 39,0%. Vlada tvrdi da je ovaj potez odgovor na istragu koja je pokazala da je domaća industrija brendija ozbiljno ugrožena evropskim uvozom.
Kineski zvaničnici su oštro kritikovali nedavnu odluku EU o uvođenju tarifa na kineske električne automobile, nazivajući je "nepravednom, neusklađenom i nerazumnom protekcionističkom praksom" koja krši pravila Svetske trgovinske organizacije. Takođe su pretili dodatnim merama za zaštitu interesa kineskih kompanija.
Iako je brendi prvi na meti, očekuje se da neće biti poslednji. Zvaničnici su nagovestili da će istrage o antidampingu i subvencijama evropskih proizvoda poput svinjetine i mlečnih proizvoda takođe nastaviti. Osim toga, Kina proučava mere poput povećanja tarifa na uvoz luksuznih vozila sa velikim motorima, što bi moglo pogoditi nemačke i italijanske kompanije koje prodaju luksuzne automobile sa unutrašnjim sagorevanjem u Kini.
Ovaj sukob ima potencijal da značajno utiče na nemačke i italijanske proizvođače automobila, kao što su Mercedes-Benz i Ferrari, koji se oslanjaju na kinesko tržište za prodaju svojih luksuznih vozila.