Biti izvršni direktor velike automobilske kompanije očigledno nije nimalo loše, čak ni kada se stvari urušavaju brže od prosečnog vrednovanja Fiat Multipla na tržištu polovnjaka…
Karlos Tavares, donedavni šef Stellantisa, uspeo je da napusti kompaniju uz skroman oproštajni poklon od 23,9 miliona dolara, dok je sam Stellantis prošle godine zabeležio pad profita od 70%. Ali hej, čovek mora od nečega da živi.
Dok su Stellantisove prodaje u SAD pale za 15%, a gubici se gomilali na svim stranama, Tavares je 1. decembra iznenada podneo ostavku, jer se, navodno, menadžment više nije mogao dogovoriti ni oko čega – osim oko toga da je pravo vreme da on ode s koferom punim novca.
I dok su investitori i radnici nervozno gledali kako brojke tonu, Tavares je sve to posmatrao iz udobnosti zlatnog padobrana, zahvaljujući kojem je pored svojih 24 miliona dolara dobio i dodatnih 10,4 miliona bonusa. Jer, znate, kad kompanija tone, važno je nagraditi one koji su uspeli da je najbrže dovedu do dna.
Ukoliko vam je žao bivšeg šefa Stellantisa, možda će vas utešiti podatak da mu je plata smanjena za 37% u odnosu na 2023. Zamislite samo tu nepravdu – jedan trenutak imate 38 miliona, a sledeći padnete na bednih 24 miliona dolara. Teška vremena, zaista.
U međuvremenu, obični Stellantis radnici, oni koji zapravo proizvode automobile, prošle godine su u proseku zarađivali 66.000 evra. No, kako bi se smanjili troškovi, Stellantis je rešio da zaposli jeftinije inženjere iz Brazila, Indije i Maroka. Ali, znate kako to ide – nema para za radnike, ali za bonuse uvek ima.
Ironično, Tavaresov ogroman bonus je rezultat toga što je Stellantis „ostvario nekoliko ključnih ciljeva“ pod njegovim vođstvom. Koji su to tačno ciljevi, kada je profit pao za 70%, nije precizirano – možda je jedan od njih bio kako napustiti kompaniju sa više novca nego što prosečan radnik zaradi za pet života.
Dakle, da sumiramo: kompanija propada, radnici zarađuju manje, investitori gube novac – a Karlos Tavares izlazi kroz prednja vrata sa 24 miliona dolara u džepu. Ako to nije američki (ili u ovom slučaju, evropski) san, ne znamo šta jeste.
All Rights Reserved. | 2009 - 2025. Copyright© Mini STUDIO Publishing Group. | Uslovi korišćenja | Developed by Mini STUDIO Publishing Group